Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vocht in knie. wat kunnen we zelf doen?

Onze dochter heeft erg pijn aan d'r knie. Het lijkt of er vocht in zit en het lopen doet zeer. het zit onder haar knieschijf. Ik mag er niet op drukken want dan zit ze tegen het plafond.

Wat kunnen wij die weekend doen om het beter te laten gaan? Ze zit nu met haar been omhoog en krijgt ibuprofen.

Woensdag heeft ze een belangrijke volleybal wedstrijd die ze niet wil missen. Ze mag door naar de nederlandse kampioen schappen en wil dat natuurlijk niet missen.

Ze heeft op school veel gesport en na schooltijd had ze nog talent uren die ze moest volmaken (bossabal)

Ik hoop dat er iemand is die een beetje mee kan denken want dit is niet iets voor de huisartsenpost.

Gr. K. Oekje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Silvester

Silvester

19-10-2012 om 23:15

Misschien

Is het retropatellaire chondropathie? Soort overbelasting van de achterzijde van de knieschijf. Dat geeft vooral pijn bij belast buigen van de knie ( hurken, traplopen, fietsen,kniebuiging maken), komt vaak voor op puberleeftijd.
Minder belasten of ook anders belasten zorgt voor vermindering van pijn.

Silvester

Silvester

19-10-2012 om 23:20

O jan

Ik lees onder de knieschijf als achter de knieschijf,maar als het er onder zit zou het ook een overbelaste kniepees kunnen zijn ( jumpers knee)
En je wilt juist weten wat er aan te doen om toch te kunnen sporten natuurlijk. Misschien een coldpack er op leggen een paar keer per dag,nu toch wat rust nemen tot woensdag als dat erin zit. Of bij een fysio langs voor brace of tapeadvies?

k. oekje

k. oekje

21-10-2012 om 18:59 Topicstarter

Bedankt voor je reactie

Die jumpers knee klinkt niet vreemd. Ze neemt echt rust maar de pijn blijft. Ze neemt 3 keer daags pijnstilling (max dosering) en een coolpakking erop.

Ik zie tot nu toe nog geen verbetering helaas en ik vraag me af of ze woensdag mee kan doen.

Vanavond maar even in bad oefeningen doen. Want alleen maar stil zitten lijkt me ook niet echt goed.

Mocht iemand nog tips hebben.....

Gr. K. Oekje

Fysio

Fysio

21-10-2012 om 19:32

Knie

kan ook een bursitis zijn. Hoe dan ook, het lijkt mij een overbelastingsblessure, dus ik zou z.s.m. Een afspraak bij de sportarts maken. Hier hebben ze na het weekend op maandag een inloopspreekuur.
Verder rust houden en koelen. Sporten lijkt mij op dit moment (en waarschijnlijk ook woensdag) niet aan de orde.

k. oekje

k. oekje

21-10-2012 om 23:09 Topicstarter

Dank je, fysio

Mijn man heeft vakantie en gaat morgen even langs de fysio om de hoek. Eens kijken wat zijn er over zeggen.

Bedankt voor je berichtje.

K. Oekje

k. oekje

k. oekje

22-10-2012 om 09:42 Topicstarter

Geweest

Ik wilde vanmorgen even de fysio bellen en zag op de website dat ze van 9.00 - 10.00 uur een inloop spreekuur hadden. Meteen kind uur bed fakkels en hup die kant op. Advies: rust, pijn stilling, nieuwe schoenen inlopen en indien geen pijn woensdag voorzichtig mee doen. Andere sportactiviteiten waarbij gesprongen wordt even schrappen.

Gisteravond had ze bijna geen pijn meer. Vanmorgen helemaal geen pijn. we gaan het advies opvolgen.

Heel erg bedankt voor je hulp!

Groetjes, k. Oekje

k. oekje

k. oekje

22-10-2012 om 09:45 Topicstarter

Haha, mijn swipe geeft soms rare woorden

Ik bedoelde dus te zeggen: snel kind uit bed gerammeld......

Hihi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.