Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rietje

Rietje

26-12-2009 om 13:49

Vocht vasthouden in vooral benen/voeten

Ik houd de laatste tijd veel vocht vast in benen/voeten. Eerst was dat vooral aan het eind van de dag, maar sinds kort is dat al veel eerder op de dag het geval. Het is nu bijv. ook nog vroeg in de middag maar vanaf een uur of 11 voel ik mijn normaal passende laarsen al vreselijk knellen (en we moeten nog weg vandaag).
Wat kan ik hieraan doen?
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
En hoe voorkom ik dit zoveel mogelijk?
Ik sta en loop niet extreem veel op een dag, dus daar kan het niet aan liggen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

26-12-2009 om 14:42

Veel bewegen, minder zout

Dat zijn de belangrijkste tips om vocht vasthouden te voorkomen, mits er geen aanwijsbare oorzaak is voor het vocht vasthouden.
Dus juist meer staan en lopen!

Rembrand

Rembrand

26-12-2009 om 14:46

Vraagje.

Wat zegt je huisarts ervan ?
Dit is toch wel iets om met hem of haar te bespreken.
Vocht vasthouden kan door veel redenen worden veroorzaakt en het is dus zaak om uit te vinden welke reden het bij jou is.
M.

Bloeddruk en juist wel lopen!

Sowieso mee naar de huisarts, het is niet normaal om vocht vast te houden.

Laat je bloeddruk eens controleren en juist wel bewegen is beter dan stilzitten!

Rietje

Rietje

27-12-2009 om 10:51

Lopen e.d.

Dank voor de reacties!
Ik heb dit al eens eerder (in deze mate) gehad en de ha deed er toen vrij laconiek over. Ik heb een tijdje plastabletten gehad en ben er daarna niet echt meer op terug gekomen omdat ik van de ha de indruk kreeg dat het niet verontrustend maar vrij normaal was.
In de zomermaanden heb ik er veel minder last van. Maar in de winter dus wel.
Lopen en bewegen doe ik voldoende. Ik wandel ook geregeld en ben eigenlijk de hele dag wel in de weer. Dus lang stilzitten is niet aan de orde. Ik schreef alleen in mijn eerste posting dat ik niet extréém veel sta en loop omdat je van te veel en te lang staan e.d. ook dikke voeten kunt krijgen.
Mijn bloeddruk is ook normaal. Daarom vond de ha het vermoed ik ook niet verontrustend. Ik ben alleen wel hondsmoe.
Maar inderdaad, ik zal begin janauri wel weer eens een nieuwe afspraak maken.

Drink je ook wel genoeg?

Naast bewegen is voldoende drinken ook belangrijk om je vocht kwijt te raken.

Gewoon een flesje water altijd bij je in de buurt hebben en geregeld drinken.

Maarre... zeker even naar de huisarts gaan!

Bloed prikken

Misschien kun je de huisarts vragen of er bloed geprikt kan worden. Kan namelijk vele oorzaken hebben.

Damajo

Rietje

Rietje

05-01-2010 om 21:33

Bloedprikken damajo@?

Sorry... beetje late reactie. Ben een tijdje niet op het forum en in deze rubriek geweest.
Maar omdat het nu ook weer heel erg is dacht ik er ineens weer aan.
Damajo, jij zegt bloedprikken, maar heb je ook een of meerdere oorzaken op het oog dan?
Zou het ook met stress en vermoedheid te maken kunnen hebben?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.