Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mirena

mirena

30-03-2013 om 13:25

Voel ik hem nou zitten?

Dinsdag Mirena laten plaatsen (vandaag dus 4 dagen geleden). Dag erna nog wat bloed en twee dagen beetje kramp, dat is nu over. Wel heb ik het idee dat ik "iets" voel, doet geen pijn maar heb wel het idee dat er iets zit dat weg moet. Zo'n gevoel alsof je er een tampon hebt zitten terwijl je niet zo heel erg ongesteld meer bent. Weet niet of het het spiraal is, of de touwtjes of gewoon mijn binnenkant zelf.

Is dit normaal? Na hoeveel tijd moet je er niets meer van merken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

30-03-2013 om 22:03

Had ik ook

De eerste maanden dacht ik ook wat te voelen. En later voelde ik heel vaak de (inmiddels omgekrulde) draadjes kriebelen. Ik heb na vijf jaar de mirena laten verwijderen, maar dat vanwege andere klachten. Ik voelde me mijzelf niet meer.

groet, Mamvantwee

Mirena

Mirena

30-03-2013 om 22:20

Mamvantwee

En ging dat gevoel over na de eerste maanden of bleef je het voelen? Pijnlijk? Ik heb nu met dit gevoel in ieder geval geen zin in seks, dus dat is ook weer niet de bedoeling van anti-conceptie! (of wel)

En wat voor klachten had je later? Ik lees nu her en der op internet en zie allemaal ellende voorbijkomen over die mirenaspiraal...

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-03-2013 om 22:28

Je hoort hem niet te voelen

Ook ooit gehad, man voelde het ook. Weer langs dokter geweest en die kon het bevestigen. Hoort niet, er uit en opnieuw laten plaatsen. Na wat kramp ed moet het gewoon goed zitten.

Rosa van der Zanden

Mamvantwee

Mamvantwee

30-03-2013 om 22:53

Gevoel ging weg

Of het wende. Maar ik voelde de mirena na een tijdje niet meer echt. Maar die kriebel dus wel, zo nu en dan. En het is lastig krabben, daar binnen...

De latere klachten zijn heel anders. Ik denk niet dat je op mijn verhaal zit te wachten, je hebt de mirena net. Er zijn ook veel positieve gebruiksters, dus laat je daar door inlichten.

groet, Mamvantwee

Lynna

Lynna

31-03-2013 om 14:51

Voelde hem trekken

Ik voelde hem soms echt trekken. Was een naar gevoel.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mirena

Mirena

31-03-2013 om 16:35

En toen, lynna?

Ging het vanzelf over of heb je er iets aan laten doen?

Lynna

Lynna

31-03-2013 om 17:38

Eruit

Ik heb hem eruit laten halen maar dat had meer redenen (ik was een van die ontevreden mirena gebruiksters).

Nu heb ik een essure.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Jip

Jip

01-04-2013 om 10:27

Tweede

Ik ben een zeer tevreden Mirena gebruikster en heb dan ook al mijn tweede Mirena. De verhalen op het internet moet je niet gaan lezen, die komen van vrouwen die ontevreden zijn terwijl je van alle tevreden gebruiksters niets hoort. Als het echt zo erg zou zijn dan zou het ding wel uit de handel genomen zijn toch?

Maar ik heb mijn Mirena nog nooit voelen zitten, mijn man ook niet. Als het na een paar dagen het gevoel niet weg is zou ik zeker nog een keer langs de huisarts gaan. Misschien zijn het alleen maar de draadjes. Overigens wat voel je zelf met je vinger? Draadjes of ook de Mirena zelf?

Mirena

Mirena

01-04-2013 om 14:20

Draadjes

@Jip: ik voel de draadjes (soms) met mijn vingers. Man voelde ze gisteren tijdens onze "daad" keer na plaatsing ook )-:

Verder voel ik "iets" zitten, lijkt iets minder te worden na een paar dagen maar nog steeds voel ik iets alsof er een tampon zit die eruit moet. Vooral als ik moe ben.

Zal van de week de arts een bellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.