Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

macje

macje

11-06-2010 om 16:20

Voetwrat

Mijn zoon heeft twee grote wratten onder zijn voet. Gevoelig met lopen dus. Omdat aanstippen met Formule W en de stikstofmethode van de drogist niet hielpen ben ik met hem naar de huisarts gegaan en heb salycilzuur-zalf (heet het zo?) meegekregen.
Wie kan me vertellen hoe ik behalve de wratten daarmee insmeren ze weg cq kleiner krijg? Op het etiket van de apotheek staat 'dagelijks afschuren'. Moet ik de weke huid afpeuteren? Moet ik met een eeltschraper aan de gang? Mijn zoon begint al te gillen als ik naar de wrat kijk, laat staan dat er aan gepeuterd wordt...

Ik wil ook graag weten hoe om te gaan met de leukoplast. Wrat insmeren, de huid eromheen met leukoplast afdekken, pleister over de wrat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pino

Pino

11-06-2010 om 17:27

Vloeibare salicylzuur

Mijn dochter had verleden jaar ook een grote wrat onder haar voet en ons werd vloeibare salicylzuur aangeraden. Dagelijks meerdere malen aangebracht (ik nam altijd een grote pleister waar ik dan een klein rondje in knipte die ik dan zó over de wrat heenplakte dat alleen de wrat dus zichtbaar was in dat rondje en de huid erom heen afgedekt werd door de pleister. Snap je hem nog? En dan nog een pleister over de wrat zelf. Die pleister met dat gaatje erin liet ik dan gewoon 24 uur zitten en verving alleen de bovenste pleister nadat ik dat spul had aangebracht). Ik heb er verder niet aangezeten (mocht ook niet van dochterlief want dan schreeuwde ze de hele boel bij elkaar). Na een dag of 6 ging ze heeeeeel uitgebreid in bad en toen ze eruit kwam hing de wrat helemaal los. Hij zat nog maar met een klein stukje huid vast en dat heb ik toen gewoon afgeknipt ... na afloop had ze een behoorlijke krater in haar voetje want die wrat had blijkbaar behoorlijk diep gezeten?! Maar dat trok na een dag weer weg en nu zie je er niks meer van!

Dus ik zou niet gaan schuren ofzo. Misschien dat het dan een paar dagen langer duurt voor de wrat eraf valt maar het scheelt een hoop pijn voor je kindje.

Succes !!

Puck

Puck

11-06-2010 om 21:17

Net als pino en pandia

Ook hier na de Formule W (is ook salicylzuur, maar in lagere concentratie dan wat de arts voorschrijft) geen resultaat en omdat er een dikke eeltlaag op zat wilde de huisarts niet met stikstof aan de gang maar moest ik eerst met salicylzuurzalf smeren zoals Pino en Pandia omschrijven met pleister er om heen. Schuren was ook hier niet nodig. Onderpleister laten zitten een aantal dagen tot het echt te vies wordt en de bovenste afdekpleister gewoon na iedere nieuwe klodder zalf verversen. Aan de stikstof zijn we niet meer toegekomen, ook hier viel de wrat er na een aantal weken uit, een diepe krater achterlatend.

macje

macje

13-06-2010 om 10:49

Bedankt

Bedankt voor de tips. Wartner en formule W hebben niet geholpen, vandaar de zalf. Ik ben gisteren met de pleisters en de zalf begonnen. Ben benieuwd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.