Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Voor en achterwand plastiek

Wie heeft dit gehad en hoe is het gegaan erna? Ik zie het eerste op tegen de verplichte "rust" en het missen van mijn hobbies (nordic walk, zumba en paardrijden). Hoe snel ging het herstel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-08-2012 om 16:35

Herstel

Ik heb deze operatie niet zelf ondergaan maar heb gehoord van diverse vriendinnen/kennissen dat het een pittige operatie is waarna je echt de rust en de tijd moet nemen om te herstellen. De eerste 6 weken mag je niet tillen, fietsen, zwaar huishoudelijk werk doen etc. De meesten konden pas na zo'n 8 a 10 weken weer werken en zich zwaarder belasten (sporten). Daarnaast is iedere operatie een aanslag op je lichaam; enige weken snel vermoeid zijn hoort erbij.
Ik heb zelf wel een baarmoederverwijdering gehad en zo'n 8 weken nodig gehad voordat ik echt weer alles zoals daarvoor kon doen. Neem die rust en tijd; in het belang van een goed herstel en het vermijden van onnodige complicaties. Die hobbies lopen niet weg en zijn op dat moment niet het belangrijkste; een goed werkend en gezond lijf wel.

Ik!

Twee maanden geleden geopereerd aan een baarmoeder- en blaasverzakking. Ik zag er helemaal niet tegenop en daardoor viel het wel een klein beetje tegen. Tenminste, de eerste dag en nacht na de operatie. Dat kwam voornamelijk door de 6 meter verband (ze noemen het een tampon!) die ze erin stoppen tegen het bloeden... dat was een rotgevoel!
De volgende ochtend mocht 'de tampon' eruit en dat was een opluchting. Ook de katheter werd er toen uit gehaald. Ik mocht naar huis als ik goed geplast had maar helaas lukte dat niet. Ik kreeg toen een katheter mee naar huis -best vervelend- en die is 3 dagen later verwijderd. Daarna ging het plassen redelijk. Het heeft wel een paar weken geduurd voordat het plassen weer helemaal goed ging.
Toen de katheter er eenmaal uit was voelde ik me prima en kon ik voor mijn gevoel alles weer doen. Ik heb me wel een aantal weken rustig gehouden en niet zwaar getild. Fietsen vond ik niet lekker. Na een week ben ik weer gaan autorijden (dat mocht).
Achteraf vind ik dat het reuze meegevallen is. Zou het zo weer laten doen. Heerlijk dat ik geen last meer heb van die verzakkingen.
Veel succes!
Margoth

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.