Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

LIn

LIn

16-11-2009 om 16:23

Voorbereiden op de zon

het is nog niet zo ver, maar ik vraag me af of je het lichaam van een kind kan voorbereiden op de zon ??

ik heb een zoon die echt rood is, wij gaan volgend jaar op vakantie naar een warm land en ik wil natuurlijk niet dat hij daar levendig verbrand.

iemand tips ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon inpakken

Hoe oud is je zoon? En naar welk land ga je?

Een beetje voorbereiden zal misschien wel gaan, ik weet niet of je dat met een zonnebank kan doen eigenlijk. Maar als het mijn zoon was zou ik m toch gewoon zoveel mogelijk bedekt houden. Je kan tegenwoordig van die zwempakjes voor kinderen kopen (zelfs Decatlon heeft ze voor niet zo gek veel) waarbij het hele bovenlijf en de bovenbenen bedekt zijn. Had ik een roodharig kind, dan kreeg hij dat aan. En dan de onbedekte delen smeren, smeren, smeren en verder vooral in de schaduw blijven zitten. Dat doet de lokale bevolking in warme landen trouwens ook, in de schaduw zitten

Zelf ben ik erg bleek-met-sproeten, en ik zit zelden in de zon, smeer flink, en trek ook wel eens een t-shirt over mijn badpak aan. Bruin word ik toch amper, dus dat probeer ik gewoon niet eens meer.
Mijn kinderen zijn, met dank aan hun Aziatische vader, gelukkig donkerder uitgevallen. Maar ook voor hen geldt: smeren en geen uren onbedekt in de zon.

Groeten,

Temet

Marlou H.

Marlou H.

16-11-2009 om 17:03

P20

Toen mijn zoon 2 was zijn we met hem 2 maanden naar Indonesie geweest. Ik was als de dood dat ie daar zou verbranden want hij is echt heel blond met een licht huid. 's Morgens insmeren met P20 en geen omkijken meer naar. Echt ideaal. Het spul zelf vind ik trouwens niet heel fijn smeren. En je moet het goed laten intrekkken alvorens aan te kleden want het geeft ook vlekken.

Veel voorpret.

Marlou

Ook p20

Hier een 15-jarige die ook zo'n blanke huid en hoogblond is. Wij smeren al jaren (vanaf dat ze klein was) met P20. En dat gaat goed. Wij smeren zodra ze opstaat, álles in, dus ook b.v. d'r oren, de scheiding in d'r haar, alles. En gewoon in d'r blootje. Zelfs nu, nu ze 15 is smeer ik of man haar 's zomers nog elke ochtend in. (Klinkt wel belachelijk voor zo'n groot kind, maar zelf kan ze bij een aantal plekken gewoon niet komen, denk aan rug, haarrand etc. etc.)
Rond het middaguur (11.30 tot 14.00 uur ong.) mag ze niet in de zon. Want dat trekt zelfs P20 niet. Meestal houden wij dan als familie een siësta. Of ze gaat in de schaduw. En als je dan tóch buiten moet zijn een zonnehoed op.
De enige keren dat ze ooit verbrand is zijn die keren dat wij er niet bij waren...met schoolkamp heeft ze d'r hoofd/oren behoorlijk verbrand, hoewel ik het er uitgebreid over had gehad met de begeleiding proefde ik uit hun houding dat ze het enigzins 'overdreven' vonden de voorzorgsmaatregelen. Die vonden dat dochter dat best 'zelf' kon....2 dagen later zaten ze dus met haar bij de plaatselijke huisarts...
groeten albana

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-11-2009 om 18:18

Zon

Hier twee bleekscheetjes (zoonlief en ik) die snel verbranden en niet bruin worden. Zonnebank nooit doen! Het bevat meer schadelijke straling dan de "echte zon" en je bouwt er geen bescherming mee op tegen de "echte" zon. Ruim van tevoren royaal insmeren met een goed zonnebrandmiddel met een beschermingsfactor 50+ is het beste wat je kan doen. Niet vergeten om na het zwemmen opnieuw in te smeren en consequent iedere twee uur smeren. Verder zoveel mogelijk uit de zon blijven (zeker tussen 11.00-15.00) en je bedekken met kleding en een pet of hoed. Maar ook kleding laat nog steeds een percentage straling door dus hou daar rekening mee. En natuurlijk veel water drinken

Elisa Gemani

Elisa Gemani

17-11-2009 om 18:19

Oh en ook

...niet vergeten een lippenbalsem met SPF te gebruiken; lippen verbranden snel en dat is ontzettend pijnlijk...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.