Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kweenie

kweenie

19-01-2010 om 12:23

Voorhuid niet helemaal los....?

Als onze zoon van nu ruim 4 jaar zich aan het douchen is of in bad zit, moet hij van ons ook altijd even zijn piemeltje schoonmaken. Even de voorhuid naar achteren en dan even in het water. Nu merkte ik dat de ene kant van de voorhuid zich makkelijk naar achteren laat schuiven, maar de andere kant niet. Is dit normaal? Ik weet dat het bij jongetjes even duurt voordat de voorhuid helemaal naar achteren geschoven kan worden, maar ik twijfel nu toch wel. Moet ik met hem naar de huisarts?
Morgen moet ik sowieso met mijn dochter naar het CB; misschien kan ik het hun ook vragen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Je kan altijd vragen

Bij onze oudste loste het probleem zich vanzelf op.

Mogelijkheden

Hoi Kweenie,

De huisarts zal er voorlopig nog niks aan doen denk ik. Pas vanaf een jaar of 6/7 vinden ze ingrijpen noodzakelijk. Wat je kan doen is in het bad, als de huid lekker zacht is, je zoontje zijn voorhuid voorzichtig naar achteren laten trekken. Let op, doe dat heel voorzichtig, het mag geen pijn doen, de huid daar is snel beschadigd en dan ben je verder van huis. De huisarts kan (later pas, nu nog niet) een hormoonzalfje voorschrijven dat de voorhuid wat losser moet maken. Dat moet je dan wel een paar maanden 2 x daags aanbrengen, dus best een klus. Laatste mogelijkheid is besnijden. Dat is bij onze zoon gebeurd, in zijn geval een gedeeltelijke verwijdering van de voorhuid, dus niet alles is weggesneden. Maar toen was hij 7, dus je hebt nog even .

Kari1

Kari1

20-01-2010 om 22:30

Nog een mogelijkheid

is niks doen en afwachten. Vooral niet forceren, niet met zalf aan de gang en zeker niet laten besnijden. Het is heel normaal dat de voorhuid wat verkleefd zit aan de eikel. Dat heeft ook niets te maken met te nauw. Vanaf 6/7 jaar vinden "ze" ingrijpen noodzakelijk, dat hangt er van af welke "ze" je bedoelt. Kinderurologen gaan hier iig lekker afblijven. De verkleving laat in de loop van de tijd vanzelf wel los.
Kari

Zoon

had dit ook en onze huisarts deed er niks aan terwijl de arts van vriendin al eerder leit smeren. We hebben zoon elke douchebeurt zelf zijn velletje naar achter laten trekken, hij voelde tenslotte precies wat kon. Na een klein jaar was het ineens los. ( zoon blij, riep opgelucht;ooo...gaat ie niet verder? hij dacht dat ie helemààl los ging )
Wel geduld hebben dus, zoon was ook bijna 9 toen hij pas los was.

Hilverbum

Hilverbum

24-01-2010 om 22:20

Verschillende ervaringen

Zowel bij mijn zoontje als het zoontje van mijn vriendin kon de voorhuid niet naar achteren. Ben met mijn zoontje naar de huisarts gegaan en zoontje is besneden. Moet wel zeggen dat voorhuid totaal niet naar achteren kon.

Mijn vriendin heeft het laten gaan met als gevolg een dikke ontsteking onder de voorhuid. Haar zoontje is toen met spoed geopereerd. Uiteindelijk is de voorhuid weggehaald maar het is niet heel erg mooi geworden omdat het nu eenmaal moeilijk helpen is met een ontsteking. Ik zou zeker even naar de huisarts gaan. Beter een keer teveel met onzin dan niet gaan en te laat komen.

Kweenie

Kweenie

27-01-2010 om 10:26

Bij cb geweest

Ik moest vorige week naar het Consultatie Bureau met mijn dochtertje en toen heb ik het even aan de arts daar voorgelegd. Die zei meteen: "Niets aan doen, niet forceren, gewoon laten zo". Ze zei ook dat als je zelf de voorhuid steeds verder naar achteren gaat schuiven, dat je dan juist problemen krijgt (vernauwing enzo). Ik blijf er voorlopig vanaf...)

Besnijden is erg uit de tijd

Ook bij een flinke infectie kun je nog veel bereiken met zalf smeren.

Janeway

Janeway

06-02-2010 om 22:16

Ik lees

Net die toppic pas. Zoon is van de herfst behandeld voor een verkleefde voorhuid, we hadden de hormoonzalf al gehad maar dat werkte niet. (zoon was toen 7,5jr) We moesten toen terug komen met zijn piemel ingesmeerd met verdovingszalf. Ik dacht nog dat doen ze dan langzaam terug trekken ofzo.. Helemaal verkeerd begrepen.. Dat ging dus met een soort haaknaaldje de voorhuid losmaken.. Ik had het zo te doen met mijn mannetje.. Echt als ik dat gerealiseerd had had ik op een roesje oid gestaan.. Mijn zoon is een harde maar hij lag toch wel te kreunen. Oja dit was in een kinderziekenhuis, je zou anders verwachtten. Mijn kerel heeft 3 dagen last gehad met plassen (huilen) daarna ging het beter maar heeft nog heel lang een pijnlijk gevoel gehad.. Het is nu goed, alles is goed genezen, hij kan het zelf allemaal schoonhouden en het werkt na behoren. Maar dit is iets wat ik echt echt niet iemand meer zou aanraden..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.