Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

V.Huidje

V.Huidje

20-04-2009 om 11:36

Voorhuid vraag

Bij mijn zoon van 7 is zijn voorhuid nog niet los. We zijn daarmee naar de huisarts geweest en we hebben een hormoonzalf voorgeschreven gekregen. Dit op mijn verzoek (wist van die zalf af door OO) nu zijn we daar 2 weken mee aan het smeren, maar er gebeurt nog niks. Iemand ervaring met die zalf en voorhuidjes. Hoelang duurde het bij jullie? Kan natuurlijk ook de huisarts bellen maar misschien is het wel heeeeel normaal en ben ik te ongeduldig.
Groet V. Huidje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

21-04-2009 om 11:09

Niet geholpen

Onze zoon heeft vorig jaar ook een aantal weken zalf gesmeerd. Volgens mij zo'n 6 weken. Het heeft totaal niet geholpen en uiteindelijk is hij besneden. Hij had ook echt pijn bij het plassen en plaste ook een zgn. ballonnetje (dwz dat de voorhuid opzwelt terwijl hij plaste, omdat de urine niet makkelijk weg kon)
Na de besnijdenis waren al zijn klachten helemaal over.
Maar goed, onze ervaring wil natuurlijk niet zeggen dat bij jouw zoon de zalf ook niet zal helpen; jullie zijn pas 2 weken onderweg.
Groet, Lelie

Tip van onze huisarts

hier is is het vooral los gegaan door hem zelf te laten proberen de voorhuid naar achteren te halen, elke keer met douchen.
Zoon( toen 8) vond het eerst maar niks maar na een poosje deed hij het wel zelf zo'n 2 a 3 keer per week als hij thuis douchte en niet bij het voetballen.Het heeft wel een jaar bijna gekost hoor.

(OT)....het laatste stukje bleef eng, toen het velletje ineens los was en ik zei; goed joh.
Zuchtte hij opgelucht....ooo...is dat het? ik; Ja hoezo?
Nou ik dacht dat ie er helemaal uit viel......

V.Huidje

V.Huidje

21-04-2009 om 21:50

Lilian1

Geweldig dat verhaal en wat moet ie opgelucht zijn geweest dat het allemaal bleef zitten hahaha..
Aah het ventje. Nou we wachten het nog maar even af, de oefenfase zijn we voorbij, er gebeurt gewoon niks. Het is tot zover en niet verder. Kreeg al een verwijsbrief voor een uroloog maar herinnerde me de zalf van OO.
Lelietje ik wacht nog maar even een week ofwat af.
Tnx iig voor jullie reacties

V.huidje

zoon was inderdaad opgelucht.
Maarre....is er al wel een stukje voorhuis los of zit het nog helemaal vast. Bij onze zoon was het 1/3 deel los zeg maar. Het heeft wel heel lang geduurd eer het los was hoor want zoon wordt nu 10 en het voorhuidje is nu ik denk een half jaartje los. dus ik denk wel meer dan een jaar. Maar het scheelde wel een besnijdenis want dat zag zoon helemaal niet zitten( ik heb ook geen idee wat hij zich dáár bij voorstelde, haha, maar hij wilde ineens wel oefenen!)

Hoeft nog niet los

Tot ze tiener zijn hoeft die voorhuid nog niet perse los hoor! Gewoon (met intervallen) blijven smeren, en hem onder de douche voorzichtig laten proberen.

Hier 10-jarige waar sinds kort alles los is, maar die toch jaren regelmatig ballonnetjesplasperiodes gehad heeft (paar weken smeren en het was weer goed).

evelien1

evelien1

29-04-2009 om 16:00

Hier wel besneden

Onze zoon is wel besneden toen hij 5 jaar was, de zalf hielp maar heel kort en aangezien er hormonen in zitten was langdurig smeren af te raden.

Evelien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.