Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Petr@

Petr@

24-03-2013 om 16:16

Vraag aan pilgebruikers

Voor het eerst in 20 jaar de pil weer geslikt, dus ben het ff kwijt.
Als ik de laatste pil van de strip slik, hoe lang duurt het dan voordat je ongesteld wordt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

24-03-2013 om 17:00

2-4dagen

bij mij een beetje afhankelijk van hoe lang ik door slik. Slik ik 1 strip en dan een stop week duurt het langer dan wanneer ik door slik tot het begint te rommelen. (3of meer strips achter elkaar)
Volgens de gyn hoef je geen stopweken in te lassen.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

24-03-2013 om 19:41

Hier

Hoi,

Ik slik 3 weken de pil, dan een stopweek. Ik begin altijd op maandag, dus op zondag is mijn laatste pil (maandag de eerste dag van de stopweek). Ik word zelf meestal in de loop van de donderdag ongesteld, vrijdag zet het echt door. En maandag daarop is het weer over.

Groetjes, Sneeuwitje.

nolly

nolly

26-03-2013 om 13:21

3dagen

begin met de pil op zaterdag.
Vrijdag dus de laatste pil.
dinsdag begint het, donderdag weer over.

ligt misschien ook aan wat voor pil je slikt? Ik slik een strip met allemaal dezelfde pillen. Dus geen 3-fase pil.
Overigens slik ik altijd 3 weken en dan 1 week stopweek. (behalve als ik op vakantie ben, dan slik ik door)

Petr@

Petr@

28-03-2013 om 13:15

Oké

dan slik ik door. Volgende week gaan we op vakantie en ik heb geen zin om het in de vakantie te worden. In de bijsluiter bij mijn pil stond dat je max. 2 strips mocht doorslikken, dat worden er dan in mijn geval 3 dus dat durf ik wel aan
Bedankt voor jullie reactie!

Doorslikken

Bijna 17 jaar heb ik continu, behalve zwangerschappen, doorgeslikt. We weten gewoon niet precies wat het schadelijke effect, trombose e.d., nog meer zou kunnen zijn als we niet meer stoppen. Het positieve effect ken ik gelukkig wel.

Merel

Merel

28-03-2013 om 19:51

Doorslikken mag

Ik heb er ooit een keer een stuk over gelezen in een magazine dat bij de tandarts lag. Omdat ik daar het blaadje niet kon uitscheuren heb ik zelfs (ik zat in de wachtkamer) gevraagd bij de receptie of ik een kopietje kon maken. Ging over een gynaecologe die zelf ook al járen de pil doorslikte. Met zo nu en dan (misschien 1x per jaar?) eens een stopweekje, verder niet. Dochter doet het nu ook zo, soms op gevoel stopt ze eens, gemiddeld eens in de 4-5 maanden.

P

P

28-03-2013 om 20:14

Petra?

Welke pil gebruik je dat je maar 2 strips mag doorslikken?

Mijn eigen huisarts deed het ook al jaren en ik sinds een jaar of 3 ook. Als ik eens een keer de pil twee keer achter elkaar ben vergeten (man is gesteriliseerd) las ik een stopweek in en soms ook vlak voor een vakantie omdat ik altijd bang ben dat ik net dan ga spotten. De langste periode is nu 6 mnd geweest.

Petr@

Petr@

31-03-2013 om 17:57

Ik gebruik Ethinylestradiol/levonorgestrel. Ik heb al zitten rekenen: ik slik de 2e strip door en dan nog 4 van de 3e en dan ben ik thuis dus dan kan ik stoppen.

Petr@

Petr@

31-03-2013 om 18:28

Dilemm

N.a.v. de vraag van P ben ik gaan googelen op mijn pil en ben daar niet vrolijker van geworden! Dus ik twijfel nu of ik zal stoppen met deze pil maar dan word ik dus waarschijnlijk donderdag ongesteld en we stappen zaterdag in het vliegtuig...

Limi

Limi

31-03-2013 om 19:49

O, wat dan?

Ik heb die ook....

Ik slik hem nu al een paar maanden door, omdat ik zowat continu bloedde als ik stopweken gebruikte. En ik was ook veel moeier en stijver. Als ik doorslik heb ik dat allemaal niet. Ik kon er trouwens niet veel over vinden toen ik erop zocht nadat ik er pas mee begonnen was. Alleen maar dat het per persoon verschilt, maar dat zal voor alle pillen gelden.

amk

amk

31-03-2013 om 20:15

Dit is

de generieke naam van microgynon. Je kunt ook dinsdag een afspraak maken bij de ha en dan zonder stopweek overtappen op een andere.

Maar van alle anticonceptie pillen zul je dergelijke verhalen vinden net als van paracetamol en koffie.
De kans op een auto ongeluk is vele malen groter, net als de kans op een duikongeluk. Die risico's neem je vrijwel onbewust.

Petr@

Petr@

31-03-2013 om 20:29

Bijwerkingen

Zie http://www.mijnmedicijn.nl/anticonceptie-eenfase/ethinylestradiol-levonorgestrel.aspx

Ik heb sinds ik deze pil slik meer last van pukkels en meer pigmentvlekken. Ik dacht dat dat kwam omdat ik onder de zonnebank ging. Maar ik had het al na 2x en ik ga maar heel kort. Maar het blijken dus bijwerkingen te zijn.
En de laatste paar dagen heb ik af en toe last van m'n buik (alsof ik ongesteld moet worden). En last van gevoelige borsten.

Petr@

Petr@

31-03-2013 om 20:30

Amk

Als duiker ben ik mij zeer bewust van de risico's van het duiken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.