Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vraag voor pedicure

Mijn moeder heeft diabetes en daarom laten wij haar voeten verzorgen door een pedicure. Wij wilden niet meer dat zij zelf zat te emmeren met een schaartje etc.

MEestal ben ik er bij als de pedicure komt, omdat mijn moeder dement aan het worden is, en niet meer precies weet wie er dan komt en waarvoor enzo. HEt is me nu al een paar keer opgevallen dat de pedicure aardig zit te porren en sjorren in de hoekjes bij de nagelriemen, en met haakje in de weer gaat, Daarbij gaan er altijd wel 3 of 4 teentjes een beetje bloeden.
Is dat normaal??? We krijgen verder geen instructies om dat verder in de gaten te houden etc, maar juist met diabetes lijkt het niet zo zinvol om wondjes te forceren......

KAn iemand me hier duidelijkheid over vershcaffen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee,

dat lijkt me niet de bedoeling, met name niet bij iemand met diabetes. Heb je de pedicure daar wel eens op aangesproken (ik vermoed van niet?)

Weet de pedicure dat je moeder diabetes heeft? Is zij gecertificeerd pedicure voor mensen met DM?

Fiorucci

Fiorucci

17-07-2012 om 22:30

Certificaat

Het is inderdaad belangrijk dat de pedicure een certificaat heeft,een zgn. diabetesaantekening. Je moeder heeft vanwege diabetes ook nog recht op gedeeltelijke vergoeding vanuit haar ziektekostenverzekering.

toja

toja

18-07-2012 om 09:04

Inderdaad

Mijn vader gaat ook naar een speciale diabetes pedicure. Hij moet altijd erg opletten bij wondjes aan voeten. Lijkt me dus niet wenselijk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Erika de Bruijn

Erika de Bruijn

18-07-2012 om 15:55

Ja...

ZE heeft een diabetes aantekening, en mijn moeder krijgt dan ook de gehele behandeling vergoed.

Ik heb de pedicure er neit op aangesproken omdat ik haar werk niet direct in twijfel wil trekken, vandaar.

Ik vind overigens haar hele manier van werken erg rommelig overkomen...dus wellicht dat mede daardoor mijn twijfel rees.

Moontje

Moontje

22-07-2012 om 20:12

Wondjes

Hoi Kwala,
Lijkt me idd niet de bedoeling met een diabetes patient.
Ik heb gelukkig geen diabetes maar ga wel naar de pedicure en vind het heel vervelend als ik terug kom met wondjes, ook ik had dat regelmatig en heb mijn pedicure verzocht voorzichtiger te zijn omdat ik geen wondjes meer wil. Ze heeft nogal een ferme hand zeg maar, en regelmatig had ik bij thuiskomst bloedende teenrandjes, dat deed dan 2-3 dagen zeer, ging genezen, dan krijg je er hardere randjes en zo voor terug die ze bij een volg. beurt weer weghaalde etc.
Nu ze voorzichtiger is en minder rigoureus (mijn grote teennagels neigen altijd beetje in te groeien) gaat het beter.
Ik zou er dus zeker wat van zeggen, ik vond het ook lastig maar je kunt het op een vriendelijke manier uitleggen toch?

Pedicure met speciale opleiding

voor diabetes. Dat in de eerste plaats.

En als ze zo hardhandig is dat er van alles gaat bloeden, dan zou ik sowieso een andere pedicure zoeken, want dit is niet nodig!

Tink

Tink

30-07-2012 om 21:07

Dat heet

... een aantekening 'diabetische voet'. En voor zover ik weet mag je als pedicure zoiets ook alleen maar behandelen als je die aantekening hebt. Extra stukje opleiding dus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.