Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Guinevere

Guinevere

06-10-2009 om 13:57

Vraagje aan de reumapatienten hier

Nu de herfst is begonnen, nemen mijn reumaklachten weer toe. Dus vind ik het wel eens leuk om te weten wat jullie, los van medicatie, doen om je reuma te verlichten? Ben reuze benieuwd naar jullie tips en truuks! Zelf doe ik er niet veel aan, behalve doorbikkelen..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

06-10-2009 om 14:25

Warmte

Mijn man heeft veel last van zijn gewrichten,en heeft veel baat bij een infraroodsauna.Helaas hebben we die niet thuis..
Bastet

Petra-

Petra-

06-10-2009 om 14:51

Hier

wordt pas op de plaats gemaakt, toch meer last van moeheid bij dochterlief.
VErder thermo ondergoed, sokken en shirts.
Lekkere warme douche in de ochtend.
En de flanellen pyama's voor de nacht!

Polly Shearman

Polly Shearman

06-10-2009 om 14:55

Hier

heeft het weer geen invloed, van koud word het niet erger.
Van een vriendin weet ik idd dat een infrarood sauna heel goed kan helpen, maar volgens onze reumatoloog maakt dat voor ruudje niet uit omdat zijn reuma niet beinvloedbaar is van buiten af.
groet, polly

Hoe kan dat?

Guinevere, hoe komt het dat je altijd meer last hebt van je reuma in deze tijd van het jaar? Heeft dat met koude of vocht te maken?
Zelf heb ik altijd rond deze tijd last van mijn gewrichten. Al jaren hetzelfde liedje. Ook al een bij mijn huisarts geweest; reumafactoren geprikt maar daar kwam niets uit.
Op dit moment ook weer erg veel last van mijn vingers en polsen en word ik wakker van mijn eigen gekraake en pijn bij het omdraaien in bed (eenmaal in beweging gaat het dan wel weer redelijk; tenminste niet meer stijve gewrichten wel pijnlijk) manlief zei meteen; tuurlijk het is weer herfst, kun je weer aan de diclofenac. Toevallig vroeg ik me vanochtend af hoe het eigenlijk kan dat het altijd in september, oktober raak is.
Weet jij hoe dat kan?

Guinevere

Guinevere

06-10-2009 om 16:17

Heli

Zelf denk ik dat het in deze tijd vervelender wordt door het toenemende vocht. De zomerlucht is wat droger en dan gaat het toch beter. Vervelend dat je zo'n last hebt. Bij mij is trouwens ook geen reumafactor in het bloed aangetoond, maar dat klopt met mijn reumavorm (artritis psoriatica). Heeft erg lang geduurd voordat iemand dat doorhad, omdat ik geen zichtbare huidaandoening heb. Wie weet speelt bij jou ook zoiets?

Guinevere

Guinevere

06-10-2009 om 16:19

Infrarood

Hmmmm, lijkt me wel lekker, zo'n infraroodsauna! Werkt dat alleen op dat moment of werkt het ook langer door? Je hebt er toch ook lampen van?
Thermo-ondergoed zie ik ook wel zitten.

Bastet

Bastet

06-10-2009 om 18:10

Infrarood

Mijn man heeft na een dagdeel saunarondjes maken toch zeker een week effect.Ik wil inderdaad nog een lamp kopen,maar weet niet zo goed welke ik dan hebben moet,vandaar.
Als psorasisklant ben ik ook benieuwd naar de vraag die Pandia je stelde.
groetjes,Bastet

Guinevere

Guinevere

06-10-2009 om 19:30

Komt omdat....

Dat komt omdat het bij mij alleen op mijn hoofd zit, ónder mijn dikke haardos. En verder echt nergens. Dus het duurde héél lang voordat iemand op het idee kwam naar mijn huid te informeren...

Tineke

Tineke

06-10-2009 om 20:14

Thermen

Iedere week zwem ik in Nieuweschans. Vorige week was er een hele groep reumapatienten die daar een kuur deden, vergoed door verzekering. En kwebbel-de-kwebbel bij alle massagestralen, vertelde een vrouw mij dat ze altijd aan het begin van het najaar zo'n kuur deed. Het hielp haar de hele herfst/ winter door.

Infraroodlamp

de man van een vriendin van mij heeft dezelfde vorm van reuma als jij Guineverre. Ze vertelde toevallig dit weekend dat haar man een infraroodlamp heeft. Is misschien iets goedkoper dan meteen een sauna aanschaffen En wie weet wordt die wel vergoed.

Verder zag ik volgens mij dat het thermo-ondergoed weer bij HEMA in de aanbieding is. Ik heb het ook ooit aangeschaft voor het hardlopen. Zit heerlijk én lekker warm.

groetjes van Purk

Snap het nog niet

vocht dringt toch niet door in de huid of in de gewrichten? Wel opvallend dat het blijkbaar iets gemeens is dat velen zo ervaren.
Hoe dat met mij zit weet ik niet. Ik heb zelf ook wel eens aan die variant gedacht die jij hebt. Zelf heb ik ook plekken op mijn hoofd, maar dit is volgens de huisarts seborrhoisch eczeem. Ik heb daar de ene keer ook veel meer last van dan de andere keer trouwens. Heb zelf nogal het gevoel dat hormonen en ook het weer (ook altijd meer in het najaar en winter!) hier invloed op hebben.
Mijn tante heeft trouwens ook de variant van reuma met psoriasis en heeft ook nauwelijks psoriasis plekken.

Ik ben vele jaren geleden al geprikt op reumafactoren; daar kwam toen niets uit. Ik neem aan dat er dan niet alleen naar reumafactoren gekeken wordt, maar dat je ten tijde van klachten dan toch ook wel ontstekingscellen ed. moet hebben of het ik dat mis? (misschien toch nog eens aankaarten bij de huisarts; als ik daar toevallig ben. Kan op dit moment even geen arts meer zien...)

heli

Kiki

Kiki

06-10-2009 om 22:07

Geen reuma-klachten

maar wel meer last van eczeem en van mijn longen. Dat is inderdaad altijd bij vochtig weer.

Mijn moeder heeft trouwens wel last van haar gewrichten (last van artrose) en ook haar eczeem is enorm verergerd.

Het lijkt me dus iets wat erbij hoort, helaas

debby pronk

debby pronk

06-10-2009 om 22:40

Zwemmen

hoi hoi,

ter verlichting en in de plaats van fysio geef ik zwemles in een verwarmd zwembad(30 graden)
aan baby's peuters en kleuters..

groetjes

debby

Polly Shearman

Polly Shearman

07-10-2009 om 10:58

In feite

werkt het net zoals: dat je aan je litekens van de hechtingen die je overhield na je bevalling kan voelen als het gaat regenen,

Ik heb bij de eerste een ks gehad en voelde het aan mijn litteken als het weer omsloeg.
Volgens mij werk het ook zo op gewrichten, als je last hebt van bepaalde soorten reuma.

blijft het trouwens raar idee vinden hoor, reuma... dat blijf je assioseren met oude heren en dames, niet met springerige kinderen.

groet, polly

Guinevere

Guinevere

07-10-2009 om 12:30

Hier ben ik weer

Die vraag over mijn psoriasis: ja, het zijn echte schilfers, veel grover dan roos. Ik heb lange tijd gedacht dat ik een hele erge vorm van roos had!
Interessant trouwens, dat verhaal dat eindigt met in je blootje slapen met het raam open. Mag daar dan wel een hele dikke deken bij? Voor mij geldt in elk geval dat ik na mijn vakantie in Frankrijk wekenlang klachtenvrij was. Heb ook geen pijnstillers hoeven nemen al die tijd.
Zwemmen in Nieuweschans is een topidee! Zeker als je daar de hele herfst plezier van kunt hebben. Wel een eind rijden, misschien een leuk idee voor een relax-weekendje.

Bastet

Bastet

07-10-2009 om 12:42

Guinevere

Dat kan misschien ook dichterbij,dat zwemmen?Er zijn zat saunacentra met verwarmde baden!Mijn man vindt een zoutwaterbad ook heerlijk,je kunt dan echt drijven en al je spieren ontspannen.
Bastet

Massi Nissa

Massi Nissa

07-10-2009 om 13:21

Het is vocht

Hai Guinevere, lekker he, die herfst . Ik had gisteravond zulke dikke, stijve vingers dat ik de kraan niet openkreeg om het bad te laten vollopen. Sjee. Het klopt helemaal wat pandia schrijft (of was het heli?), het is niet de kou op zich, het is de vochtigheidsgraad. Ik weet het echt zeker, ik kan namelijk ook het weer voorspellen (haha Polly, wist niet dat het ook met littekens kon) en ik ben genoeg in Marokko geweest om te weten hoe heerlijk het kan zijn als de lucht lekker droog is.
Hoe het werkt, weet ik ook niet. Ik weet wel dat de combinatie reuma, huidaandoeningen en/of andere auto-immuun-aandoeningen vaker voorkomt. Mijn moeder heeft al vijftig jaar heel ernstig psoriasis, maar dan in perioden. Als ze helemaal onder de uitslag zit, heeft ze nergens pijn. Is ze met veel licht- en hormoonkuren weer een tijdje 'schoon', dan slaat onmiddellijk de reumavariant toe. Blijkbaar zijn het twee kanten van 1 medaille.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

07-10-2009 om 19:28

Ja, echte psoriasis

De huidarts wierp indertijd één blik op mijn hoofdhuid en ze zag onmiddelijk dat het psoriasis was. In combi met de overige klachten concludeerde de reumatoloog artritis psoriatica. Het meest gerenommeerde reuma-instituut van het land, dus....

Guinevere

Guinevere

08-10-2009 om 21:12

Blijf maar nadenken

Ik blijf maar nadenken over die man die vindt dat er zoveel mogelijk frisse lucht op die aangedane lichaamsdelen moet stromen. Waarom pakt iedereen die delen dan juist zo goed in? Hoe komt dat verschil tussen dagelijkse praktijk en zijn onderzoek zo groot? Ik kom er niet uit.

Guinevere

Guinevere

08-10-2009 om 21:58

En nog een vraag

Slikken jullie je ontstekingremmende pijnstillers elke dag? Dus ook als je pijnvrij bent? Zelf ben ik geneigd deze alleen te slikken bij pijnklachten, maar twijfel hier de laatste tijd over. Is dat wel goed? Ben namelijk bang voor gewenning aan pijnstillers en de gevolgen daarvan, maar het spul werkt ook ontstekingremmend natuurlijk.

Sauna

ik zorg er voor dat mijn lijf goed warm blijft,geen blote voeten meer in huis,een extra dekbed op het bed,en ik ben weer begonnen met fysiotherapie en extra veel naar de sauna met verwamd zwembad.sinds het weer is omgeslagen heb ik inderdaad weer veel meer pijn.

Infrarooddeken?

dát lijkt me ideaal zo,n deken.
ik vind hem wel erg duur,maar ga eens nakijken of de zorgverzekering dit vergoed?
ook hoor ik graag ervaring van mensen die zo,n deken al hebben? Pandia? heb jij hem ook zelf?

Ik vraag me nu af

Pandia,als ik er 1 koop dan zou ik voor de grote gaan,die *behandeld * mijn hele lijf.

zou een elektrische deken niet hetzelfde effect kunnen hebben? heeft iemand ervaring met een elektrische deken en reuma?

Bastet

Bastet

09-10-2009 om 12:42

Dat is waar

Ohja,er zit een enorm verschil in,infrarood gaat veel dieper en heeft meer effect,daar kan zelfs een gewone sauna zonder infrarood niet tegenop!
Groetjes,Bastet

Guinevere

Guinevere

09-10-2009 om 20:47

Die deken

Die deken, helpt dat dus ook voor rare pijnlijke reumavoeten? En is het zoiets? http://mill-products.com/productenpagina.php

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.