Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lottie

lottie

11-08-2009 om 14:49

Vreemde hangende bult vagina -dilemma-

Ik zit met een dilemma...
Mijn dochter kwam met het volgende verhaal thuis:
Haar vriendinnetje wilde eerst niet met mijn dochter douchen op de vakantie, maar toen ze toch een keer samen gingen douchen hield haar vriendin de benen gekruisd en de handen ervoor. Totdat mijn dochter vroeg waarom ze zo raar onder de douche stond. Toen liet ze schoorvoetend zien waarom.... Mijn dochter schrok zich wezenloos! Er hing iets (bijna ter grootte van een balzak) tussen haar benen. Vuurrood en dus behoorlijk groot. Ze heeft in het verleden verkeerde vriendjes gehad, waarbij ze waarschijnlijk een keer onder invloed van veel drank gepenetreerd is. Maar dat heeft ze van de verhalen, daar weet ze zelf niks van. Nu dacht ze (ze heeft dit al een jaar!) dat daardoor de boel van onderen was gaan uitzakken. Maar door de reactie van mijn dochter (die de eerste was die dit zag) merkte ze wel dat dit uitzonderlijk ernstig was. Nu mag niemand het weten, en onze dochter heeft het ons in vertrouwen verteld. Wij hebben ookal gezocht op soa's e.d. Maar we vinden eigenlijk dat ze zo snel mogelijk naar een huisarts moet. Nu mijn vragen aan jullie: Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? (het zit er al een jaar en het groeit langzaam, is rood en vurig en er komt pus uit). Hoe zouden jullie dit aanpakken als jullie iets in vertrouwen verteld is, wat waarschijnlijk wel ernstig is? Ik vind dit een behoorlijk dilemma......


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

11-08-2009 om 15:40

Via je dochter

die zal dus bij haar moeten aandringen op een snel bezoek bij de huisarts. Als ze niet alleen durft zou ze kunnen aanbieden dat jij meegaat ipv haar eigen ouders. En kun je tegenwoordig nog bij de Rutgerstichting? Dan kun je zonder meteen je huisarts in kennis te stellen.

liedewij

liedewij

11-08-2009 om 15:44

Wat is dit moeilijk

Oei, dat is heftig.
Als ze 40 jaar ouder zou zijn zou ik denken aan een verzakking(en dus een deel van haar baarmoeder die eruit hangt). Lijkt mij nu sterk. Geen flauw idee wat het zou kunnen zijn. Maar ze moewt natuurlijk naar een arts.
Je dochter speelt een sleutelrol denk ik. Zij kan misschien toch nog eens stevig op haar in praten.Als ze niet naar haar eigen huisarts wil kan ze naar een andere. Vroeger had je de rutgersstichting maar ik weet niet of die nog bestaat. Daar zat een arts waar je anoniem heen kunt.

Maar wat verrekte moeilijk. Vertrouwen schenden is het laatste wat ik zou willen. Ken jij het meisje goed? Misschien kan dochter overleggen met vriendin of ze het jou vertellen mag zodat je met meisje in gesprek kan gaan? Haar ouders zouden het natuurlijk ook moeten weten. Maar ik zou dit snel achter haar rug om doen. Wie zegt trouwens dat het een geslachtsziekte is? Dat zal haar angst misschien zijn maar hoeft natuurlijk helemaal niet.

Liedewij

liedewij

liedewij

11-08-2009 om 15:45

Niet

Ik bedoel: NIET snel achter haar rug om doen

Mamvantwee

Mamvantwee

11-08-2009 om 15:48

Hoe oud is ze?

Hebben we het over een puber?

Minet

Minet

11-08-2009 om 16:39

Hydradenitis

Dat kan het ook zijn ipv de griezelige, maar wel voorstelbare aanname van Lottie.
Ook met hydradenitis zal ze naar de huisarts moeten.

Hup naar de dokter

Ik denk dat dit toch een gevalletje is van weg met "in vertrouwen", ze MOET zo snel mogelijk naar een dokter. Rutgersstichting bestaat niet meer geloof ik, het heet nu anders. (kan even niet vinden hoe) Succes met dat meissie, wat moet dat arme kind zich schamen... Suus

Vic

Vic

11-08-2009 om 16:48

Bartholin

Het kan ook een ontstoken Bartholin klier zijn. Dat ziet er ook niet fris uit. Volgens mij zijn er geen geslachtsziekten waarbij je zulke 'gezwellen' krijgt.
Dus toch naar de huisarts. Met zoiets wil je niet rond blijven lopen.

Nasha 1st

Nasha 1st

11-08-2009 om 17:08

tonny

tonny

11-08-2009 om 19:32

Moeilijk!

Ach wat moeilijk joh. En dat ze daar al een jáár mee rondloopt, dat moet toch hartstikke pijnlijk zijn. Heeft haar moeder daar nooit iets van gemerkt, nou nee kennelijk niet. Akelig voor haar als ze er op een dag van hoort - ik zou me als moeder behoorlijk mislukt voelen als een van mijn kinderen zoiets zo lang voor me zou verzwijgen...

Ik hoop dat je dochter haar naar de dokter krijgt. Het zal best een of andere ontsteking zijn, maar iets dat zolang voortsuddert, da's ook niet goed voor de rest van je lijf. Veel sterkte en hopelijk komt het allemaal weer goed!!

Tonny

Elisa Gemani

Elisa Gemani

11-08-2009 om 20:53

Zsm naar een dokter!

Als de donder (liever vandaag dan morgen) naar de huisarts ermee! Iets wat rood en vurig is, groeit en er komt pus uit is hoe dan ook een ontsteking. Het kan een abces zijn of een verstopte talgklier maar hoe dan ook dit moet zsm behandeld worden. Laat je dochter aandringen op huisartsbezoek en evt. meegaan. Ik weet niet of het hier om een minderjarige gaat maar als ze minderjarig is en ze wil niet dat haar ouders het weten is de Rutgersstichting ook een goede. Maar eigenlijk vind ik het vreemd dat ze het niet in ieder geval aan haar moeder vertelt en laat zien. Met seks hoeft het nl. helemaal niets te maken te hebben. Maar als deze ontsteking naar binnen toe openbarst heb je de poppen helemaal aan het dansen en riskeert ze zelfs haar leven. Ik heb zelf ooit zo'n abces in mijn schaamlippen gehad en ik kan me niet voorstellen dat je daar al een jaar mee rondloopt...

In vertrouwen

Je was er zelf al uit dat het vriendinnetje naar een dokter moet. Je dochter heeft in vertrouwen verteld dat deze bult er zit.
Ik zou eerst met mijn eigen dochter praten en samen overlegggen hoe je het vriendinnetje bij een huisarts krijgt. Eigenlijk toestemming vragen aan je dochter om het met vriendinnetje te bespreken. Dat het om haar gezondheid gaat en dat het echt noodzakelijk is dat er een dokter naar kijkt.
Misschien snel met zijn drieën om de tafel waarbij je dochter zegt:"Sorry, ik heb het aan mijn moeder verteld en zij wil je graag helpen."
Zielig hoor, dat dit meisje hier al een jaar mee loopt. Wat zal dat een pijn doen.

lottie

lottie

12-08-2009 om 12:47

Aanvulling

Ik heb een behoorlijk goede band met dit meisje. Ze is 14 jaar trouwens. En heeft dit dus al vanaf haar 13e. Ze is deze zomer met ons mee op vakantie geweest (2 weken) en daardoor ging mijn dochter dus ook samen met haar douchen. Maar achteraf als ze bij ons thuis in bad gingen wilde die vriendin altijd de bikini aan. Mijn dochter dacht toen dat het gewone schaamte was, maar nu weet ze dus wel beter. Wij (mijn man en ik) hebben het uitvoering met onze dochter besproken. De vriendin is nu nog bij haar vader (ouders zijn gescheiden) in een woonplaats waar wij niet even zo naartoe kunnen gaan. Te ver weg. Maar we hebben met onze dochter afgesproken dat zodra ze weer thuis is, ze haar hier bij ons thuis uitnodigt. Manlief en ik zijn toch aan het werk, dus ze hebben hier de 'veiligheid' om even te praten en een afspraak met de dokter te maken, zonder dat iemand dit te weten kan komen. Mijn dochter wil het woord wel voeren aan de telefoon. Dus nu hopen we maar dat de vriendin zo snel mogelijk weer in ons dorp is en dat ze een afspraak gaan maken. Ik heb gemaild met de Rutgersnissongroep, maar daar kreeg ik een heel kort afstandelijk mailtje van dat ze niks voor me konden betekenen... Ik moet contact opnemen met de CASA-kliniek, dat was voorheen de Rutgerstichting. Zelf denk ik ook dat het een abces of ontsteking is, maar inderdaad moet je daar niet te lang mee lopen.... Pff... ik vind het zo moeilijk... Wanneer pak ik dit goed aan?

amk

amk

12-08-2009 om 12:51

ik vind dat je het heel goed aanpakt.
Want je neemt je dochter, het meisje en het probleem serieus en probeert er wat aan te doen.

Pas als het huidige plan niet werkt zul je een plan B moeten inzetten. Overleg dus wel met je dochter over wat te doen als dit niet werkt.

Hes@

Hes@

12-08-2009 om 17:37

Naar haar moeder! (of vader)

Waarom neem je geen contact op met haar moeder of vader? Of zijn dat zulke rare mensen?

Zij zullen dit toch onmiddelijk willen weten? Zij zijn degenen die de afspraak met de huisarts moeten maken. En bovendien zullen ze een gesprek met hun dochter moeten hebben over misplaatste schaamte.

Laat ik het zo zeggen: ik zou ontploffen als ik er later achter zou komen dat de moeder van een vriendinnetje van zoiets op de hoogte was en achter mijn rug het kind naar de dokter had laten gaan en zo. Verder zou ik ook heel verdrietig zijn dat mijn dochter met zo iets niet naar mij kwam. Maar kinderen kunnen soms hele rare ideeën hebben over waarom ze iets niet kunnen vertellen. Zoals je nu handelt bevestig je het meisje in haar idee dat dit iets is om stil te houden.

Je hoort dit bij de ouders te melden en wel zo snel mogelijk want het kind moet zo snel mogelijk naar de dokter.

Niet vertrouwen schaden

ik vind dat je niet het vertrouwen van dit meisje mag schaden door achter haar rug om naar haar ouders te gaan. Ze heeft dit in vertrouwen aan je dochter laten zien. Jouw dochter heeft jou in vertrouwen genomen.
Als je het aan haar ouders verteld, dien je dit vooraf met het meisje in kwestie te bespreken.
Volgens mij ligt prioriteit nu bij het feit dat het meisje naar een arts moet. Daarna kan je altijd nog bespreken hoe dit verder verteld of afgehandeld zou moeten worden.
Prioriteiten stellen en stap voor stap, denk ik zo.

groetjes van Purk

p.s. heb trouwens enorm met het meisje te doen en ben blij dat jouw dochter jou in vertrouwen heeft genomen lottie. Kan je trots op zijn!

liedewij

liedewij

12-08-2009 om 21:49

Hes@

Ik zou wel in een gesprek met het meisje vragen waarom ze het haar ouders niet vertellen wil. Ik zou ook vertellen hoe ik dat als moeder zou ervaren( als mijn dochter mij hierin niet zou willen betrekken). Ik zou ook aanbieden om samen met meisje naar haar moeder te gaan(als ze dat prettig zou vinden). Maar ik zou het ook heel lastig vinden naar de ouders van het meisje toe. Ik kan me voorstellen , Hes@, dat je boos zou zijn. Maar toch vind ik dat als iemand je in vertrouwen iets vertelt dat je dit niet schenden mag. Maar het is een ontzettend lastige positie. Triest voor het meisje en triest voor dit gezin waarin ze dit niet durft te delen. Dat zou mij als moeder ook heel verdrietig maken.

Liedewij

Prulletje

Prulletje

12-08-2009 om 22:09

Ouders

Het meisje denkt dat het door seks komt. Dat zal ongetwijfeld de reden zijn om het te verzwijgen voor de ouders. En de leeftijd. Dit meisje schaamt zich en heeft geen idee hoe gevaarlijk het zou kunnen zijn. Ernstig voor haarzelf, eventuele onvruchtbaarheid? Ik hoop dat je dochter haar kan overtuigen. En misschien ook overtuigen om haar ouders in te lichten. Ik vind het trouwens niet klinken als een SOA, en denk dan ook niet dat het door seks is veroorzaakt. Misschien kan je dochter dat argument ook gebruiken?

Prulletje

Rafelkap

Rafelkap

13-08-2009 om 08:46

Dochter

Wat een lieve dochter heb jij dat ze zo begaan is met haar vriendin! Ik denk dat je het zo goed oplost, proberen dat je dochter met haar samen naar de huisarts gaat. Je dochter kan verzwijgen dat ze het er met jou over gehad heeft door te zeggen dat ze op internet had gekeken? (om te overtuigen dat het misschien een ontsteking is die behandeld moet worden)
Vanuit de ouder kan ik me voorstellen dat die het wil weten maar vanuit het meisje kan ik me zo goed indenken dat ze zich teveel schaamt. Dat moet je niet forceren.

Bellefleur

Bellefleur

13-08-2009 om 08:48

Lottie,

Ik vind niet dat je de ouders moet inlichten. Pas als het duidelijk is wat er aan de hand is, en het is iets ernstigs, dan kun je, als je zelf in vertrouwen bent genomen voorstellen om het de moeder te vertellen.
Ik begrijp haar gene heel goed.
Het zou zoveel makkelijker zijn als jij het mocht weten. Kan jouw dochter hier op aan sturen?

Precies zoiets gehad

Onze oudste had vorig jaar een vriendin, waar op een gegeven moment ook iets erg bijzonders/geheim mee was. Alleen dochter wist het (was ook bij toeval erachter gekomen). Ik kende vriendin oppervlakkig (at wel eens mee bij ons). Vriendin was panisch dat anderen het te weten zouden komen. Dochter heeft er weken mee rondgelopen of ze het mij moest vertellen of niet. Uiteindelijk toch maar gedaan.....en het was wel duidelijk dat er onmiddelijk actie moest worden ondernomen. Dus heb ik het heft in handen genomen. Heb dochter gezegd vriendin mee te nemen hierheen(zonder iets bijzonders te zeggen) en we hebben sámen met haar gepraat. Eerst heeft dochter verteld dat ze zich erge zorgen maakte, uitgelegd waarom ze het mij verteld heeft en dat ze er zelf ook al weken mee zat. Vriendin eerst boos (ja, dat snap ik ook), maar ik hielp dochter een beetje door ook aan te geven dat dit véél te veel was om te behappen of op te lossen voor 2 14-jarigen en dat dochter het beste heeft gedaan wat ze kon doen. Het mij in vertrouwen vertellen zodat ik ze kan helpen. We hebben direct meteen erna actie ondernomen. Zodat vriendin zich ook niet meer kon bedenken. Hoeppa gewoon meteen. Actieplan moet je klaar hebben (met nummers, e.d. event. afspraak maken). Tieners maken zich anders veel te veel muizenissen in hun hoofd.We hebben gedriën de actie uitgevoerd. Vriendin was achteraf blij dat ik de 'knoop doorhakte' zeg maar. En is nog steeds vriendinnen met dochter. Haar ouders weten nog steeds van niks. Ik heb wel (al heel vaak) gezegd dat ik vindt dat háár ouders het zouden moeten weten. Maar haar ouders hebben zelf de nodige problemen dus vandaar waarschijnlijk (ken de ouders niet echt).
Dochter was blij met mijn kordate optreden. Die denkt ook dat het háár nooit gelukt was om vriendin te bepraten.
groeten albana

Kind kan ook alleen

Kind kan eventueel ook alleen naar CASA of de huisarts. Misschien wil ze dat wel en niet aan haar ouders vertellen?

Ik zou me er trouwens niet bijzonder zorgen over maken. Als het er al een jaar zit wordt ze er echt niet binnen een week of zo veel zieker van. Het is natuurlijk wel zaak om het een keer te laten bekijken.

Mariel

Minke

Minke

16-08-2009 om 10:03

Grote binnenste schaamlippen

Het kan ook zijn dat het gewoon een wat flink uitgevallen binnenste schaamlip is. Dat komt voor. Je dochter heeft dat misschien nooit gezien en het leek misschien ook veel groter dan het was. In anatomieboekjes staat het vrouwelijk geslachtsdeel altijd afgebeeld zonder binnenste schaamlippen of hele kleine maar in werkelijkheid heb je een enorme variatie. De onbekendheid daarmee verklaart de populariteit van de schaamlipverkleiningsoperatie.

Sancy

Sancy

16-08-2009 om 10:17

Minke

Lees de eerste posting nog eens goed door? daar staat: "(het zit er al een jaar en het groeit langzaam, is rood en vurig en er komt pus uit)."
Ik mag voor de helft van de wereldbevolking hopen dat het geen groot uitgevallen binnenste schaamlip is...

Lottie

Lottie

17-08-2009 om 12:23

Inderdaad sancy!

Als ze beter gelezen had, wist ze ook dat het niet om de binnenste schaamlippen ging...
ALs het goed is vraagt dochter vandaag of ze bij ons komt. Nu maar hopen dat ze kan en dan plan 1 in werking laten treden...

Lottie

Ik las al een tijdje mee, maar had nog niet gereageerd.
Ik hoop dat het vandaag gelukt is en dat het plan in uitvoering is, waardoor er hopelijk snel hulp en verbetering komt voor het meisje.
Heel veel sterkte !
groetjes, Sonja

lottie

lottie

18-08-2009 om 09:30

Nog niet...

Het is nog niet gebeurd. Het vriendinnetje heeft beloofd dat ze vandaag zelf gaat bellen. Dochter zei tegen haar dat als ze niet zelf gebeld had dat zij dan echt wel gaat bellen, omdat zij zich er ook verantwoordelijk voor vindt. TOen vroeg vriendin: Waarom voel jij je verantwoordelijk dan? Dochter: Nou omdat ik de enige ben die hiervan af weet. Ik wil gewoon dat je er z.s.m. ermee heen gaat. Dus we moeten vandaag nog even afwachten....

Lottie

wat een goed antwoord van je dochter! Petje af.

groetjes van Purk

Nasha 1st

Nasha 1st

19-08-2009 om 21:08

En?

al nieuws?

buzz

buzz

20-08-2009 om 11:54

Buiten alle ellende om

wat heb jij een verantwoordelijke, nadenkende verstandige dochter,! supper, ik hoop dat onze kindjes later ook zo worden als ze groter zijn (nu 2 en 3)
Is echt een schouderklopje waard. Hoop dat het allemaal gaat lukken en dat het meevalt!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-08-2009 om 15:53

Hoe is het afgelopen?

Ik ben wel benieuwd hoe het is afgelopen; laat je nog iets van je horen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.