Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

niet te zoenen!

niet te zoenen!

14-12-2008 om 20:24

Vreselijk vieze adem

Ik heb eigenlijk mijn hele leven al last van halitose: vieze adem. En die kan dan ook echt zo vies ruiken, dat het lijkt op de lucht van een wind. Ik heb ook meestal een vieze smaak in mijn mond. Dingen als knoflook kan ik helemaal niet eten, want daar heb ik 2 dagen last van. Verder maakt het niet veel uit wat ik eet of drink. Ik poets mijn tanden 3 keer per dag, heb ook alle mondwaters gebruikt, maar zelfs zo´n mondwater wordt in mijn mond heel snel omgezet naar een vieze bijsmaak, die weer stank veroorzaakt. Ik heb het idee dat het uit mijn mond komt en niet uit mijn maag, maar wie weet...Ik denk dat ik de ha wel eens zal vragen, maar voor dat te doen wil ik graag weten of er mensen zijn die dit herkennen en die er wel een middel tegen hebben gevonden. Trouwens...het lijkt een familie-issue. Mijn moeder heeft het ook.

Maar even anoniem

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gezien op tv

EEn poos geleden op tv gezien. Was er een kliniek voor dit probleem. Meestal is de oplossing eenvoudig. Het kan namelijk veroorzaakt worden door een bacterie. Hun konden dit meten in de uitgeblazen lucht van de patient. OPlossing was: Achterin met een tongschraper de tong schoonmaken en met een spoelmiddel op een speciale manier gorgelen.

Hele blije mensen gezien die al jaren met dit vervelende kwaaltje rond liepen. Het kan ook aan onstoken tandvlees liggen. Je zou dan naar de mondhygieniste kunnen gaan.

Succes. Helaas weet ik geen naam of plaats van die kliniek.

niemie

niemie

15-12-2008 om 14:27

Genoeg drinken

Naast wat er hierboven al geadviseerd is;flossen, goed poetsen en tongschrapen heb ik nog 1 toevoeging. Zorg dat je genoeg drinkt. Het liefst water. Als je een droge mond hebt gaat het ook eerder ruiken.

niet te zoenen!

niet te zoenen!

18-12-2008 om 23:35

Bedankt voor de tips

Bedankt voor alle tips. Was onlangs voor controle bij ene nieuwe tandarts geweest. Ik moest toen door de assistente mijn gebit laten reinigen. Ze gaf ook aan dat ik moest flossen (Ze ging waarschijnlijk ook dood van mijn vieze adem!). Dat heb ik nu gedaan en ik bleek toch een vies plekje te hebben naast een kroon. Toen ik de draad er doorhaalde en er weer uit, kwam de lucht me echt direct tegemoet! Dus ik flos nu iedere avond. Ben ook de tongschraper maar weer gaan gebruiken en een heel goed mondgorgelwater. Ik heb het idee dat het wat beter gaat nu. Ik zal het eens aan mijn kids vragen. Die geven tenminste altijd eerlijk antwoord.

Groetjes,

Stinkie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.