Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Helen

Helen

07-11-2009 om 12:08

Vriend blijft last houden na sterilisatie. herkenning?

Hallo,

Vriend is maand of 5 a 6 geleden gesteriliseerd. Aan een kant heeft ie toen een ontsteking gehad, na 2 ab-kuren was het over.

Nu is het zo dat hij na een vrijpartij pijn heeft aan die ene kant. Het lijkt alsof het bovenste deel zaadleider is (waar de boel dus niet meer weg kan?). De pijn straalt uit naar de lies.
Het is de ene keer meer dan de andere keer. Het is niet altijd. Het lijkt alsof het bij een intensere vrijpartij of intenser gebruik erger is. De pijn is met name na de ejaculatie maar ook al een beetje ervoor.

Herkent iemand dit?
En weet iemand hoe het zit met de zaadproductie? Stopt ie (als bij borstvoeding) omdat de vraag afneemt? En zo niet, waar blijven de zaadcellen die dus niet meer door de doorgeknipte zaadleider weg kunnen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Risama

Risama

08-11-2009 om 08:26

Toevallig

Is mijn man afgelopen vrijdag gesteriliseerd en heb ik gelezen in de instructies die hij bijgeleverd kreeg dat de pijn die jij noemt een niet veel voorkomende bijwerking is. Iets met stuwing die een onaangename pijnlijke sensatie bezorgt. Ik wil het straks wel even voor je opzoeken, het papier ligt boven en hij ligt nu nog te slapen met de napijnen. En gisteravond vroegen we ons hetzelfde af mbt de zaadcelproduktie. Volgens mijn man gaat de produktie gewoon door, de ballen maken de cellen aan, maar komen ze er niet meer uit tgv de doorgesneden zaadleider. Ze zullen dus elders in het lichaam terechtkomen en ik neem aan dat ze daar dan weer afgebroken worden. Wij hadden al leuke visioenen van zwangerschapppen veroorzaakt door zaadcellen die via de neus een weg naar buiten vonden, maar dat lijkt me in de praktijk niet erg realistich!

Risama

Ze worden niet...

...elders afgebroken hoor, die spermacellen maar ter plaatse. De bouwstoffen worden weer opgenomen door het lichaam.

Helen

Helen

08-11-2009 om 11:54

Idd toevallig!

Fijn als je er nog even naar wil kijken Risama. En vooral of er ook een termijn bij die bijwerking staat..

Dus ik begrijp dat de zaadcellen weer worden afgebroken en opgenomen door het lichaam. Maar blijft dat, of stopt de productie op een gegeven moment?

Helen

Helen

08-11-2009 om 12:33

Gevonden

Na gegoogled te hebben op sterilisatie en stuwing kwam ik op de volgende site: http://www.urolog.nl/urolog/php/patients.php?doc=fol_sterilisatie-man&&lng=nl

Daar staat idd dat er na de sterilatie pijnlijke stuwing op kan treden, dat het zeldzaam is en vaak tijdelijk. Vriend gaat dus eens naar de uroloog bellen..

Risama

Risama

08-11-2009 om 14:51

Je bent me voor!

Ik wilde idd nu schrijven dat het tijdelijk zou moeten zijn. Als het nu bijna 6 maanden geleden is, zou ik idd maar even contact opnemen. Hopelijk gaat het weer over, sterkte!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-11-2009 om 22:01

6 jaar

Zes jaar last gehad van het plekje waar de zaadleiders zijn doorgeknipt. Ik kan het ook voelen, alsof er een buisje naar 'buiten' wil. Inderdaad alleen bij intense vrijpartijen.
Laat het zaad na een paar maanden checken! Het gaat niet altijd goed.

Helen

Helen

10-11-2009 om 10:39

Aaiii

zes jaar... Daar gaat ons sexleven ... Zaad is gecheckt en dat is goed..

Is het vanzelf over gegaan, Rosa, na die zes jaar?

Ha ha

Dat zaad moet er toch niet meer inzitten?? Hoe kan dat nu goed zijn....moest er even om lachen

Mirjam

Mirjam

11-11-2009 om 17:22

Stuwing

Mijn man heeft na zijn sterilisatie ook ruim een half jaar last gehad van stuwing. Niet erg pijnlijk, wel vervelend. Verder heeft hij geen complicaties gehad, gelukkig maar want dit viel hem wel een beetje tegen . Daarna is het langzaam minder geworden en nu (twee jaar later) hoor ik hem er niet meer over.
Volgens mij produceert een man na sterilisatie na verloop van tijd minder tot geen zaad meer. Naar wat ik heb begrepen, heeft een hersteloperatie na tien jaar vanwege alsnog kinderwens daarom meestal weinig succes.

truusje

truusje

13-11-2009 om 10:30

Ook ervaring

mijn broer (zelf chirurg) is ook gesteriliseerd. Ook hij bleef na de tijd last houden.
Hij vertelde dat een op de zoveel mannen inderdaad last houd na zo'n operatie.
Hij heeft inmiddels een herstel operatie ondergaan en is weer pijnvrij.

(normaal gesproken is dit niet een onderwerp wat wij uitvoerig bespreken hoor, maar hij had na de hersteloperatie een bloeding gekregen (hij kon best dezelfde middag weer aan het werk....) en kon toen niet goed zitten en liep wijdbeens, de dag daarna hadden we een verjaardag in de familie en toen.... nou ja verder snap je het wel...) wil je nog even succes wensen. Ik hoop dat het vanzelf overgaat!!

Helen

Helen

21-11-2009 om 15:21

Naar uroloog

vriend heeft intussen een afspraak bij de uroloog.. Het wordt steeds erger.. Ook buiten het gebruik om zeg maar.. Ik ben benieuwd dus. Dank voor de ervaringen iig

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.