Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anoniempje

anoniempje

20-11-2009 om 08:53

Vriend vannacht geschrokken was verlamd kon niets bewegen en hoorde zijn eigen ademhaling?

Ik zat gisteravond op de bank rond half 12 teon mijn vriend belde dat ik meteen naar boven moest komen,hij kon zich plots even niet meer bewegen en hoorde vantevoren zichzelf ademhalen,eerst dcht ik die heeft gedroomd,maar het was niet zo,ik schrok hier natuurlijk van en heb het net bij google ingetypt en toen kwam eruit dat meer mensen wel eens verlamd zijn s'nachts,echt nog nooit van gehoord,hij snurkt vaak,dus ik dacht aan apneu,maar da's meer dat je ademhaling dan even stopt,dus dat was het niet!
Hij slaapt altijd weinig,is ook veelste weinig,moet om 4u op s'nachts en gaat om 11.u/half 12 naar bed,maarja
ik heb hem net gebeld en hij had nergens ast van,maar vond het wel erg raar vanacht zei die,herkent iemand dit?
sorry voor typefouten,maar de laptop is niet helemaal goed dat toetsenbord!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Slaapparalyse

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

zou het kunnen zijn..?google anders maar eens op die term

annoniemo to

annoniemo to

20-11-2009 om 10:29

Uittreden

Ik weet niet of je er in geloofd, maar dit kan ook een form zijn van uittredden.

Dus je lichaam uittreden.
http://www.anja-mystery.be/Uittreding.html

Als je de site van Mien* leest en die site die ik geef dan zie je zelfde verhalen en zelfde verschijselen.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

20-11-2009 om 11:10

Komt veel voor

Het komt vrij veel voor. Hier een column uit de Guardian over sleep paralysis http://www.guardian.co.uk/science/2009/oct/02/sleep-paralysis
waarin het uitgelegd wordt:
Throughout these REM periods the muscles of the body are paralysed, presumably to prevent the dreamer from acting out the dream. During sleep paralysis episodes, however, something goes awry with the normal process and the individual becomes aware of the fact that they cannot move. This can be scary enough, but in a minority of cases, such as those described above, this curious mix of normal wakeful consciousness and dream consciousness can result in bizarre and often terrifying hallucinations.
groeten,
Jose

Irene

Irene

20-11-2009 om 13:43

Ja ken ik

Ik heb het wel eens al ik erg moe ben (na een tijd slecht of weinig geslapen bijvoorbeeld). Dan ben ik geestelijk wakker, maar kan mij absoluut niet bewegen. Het is heel angstaanjagend, maar als het vaker voorgekomen is herken je het wel. Als het nu eens gebeurt weet ik rustig te blijven en kan ik mijzelf "wakkerder" maken waarna ik mij weer kan bewegen. Dan pas merk je ook dat je eigenlijk door nog een niveau van bewustzijn heen komt (dus: je dacht dat je wakker was, maar eigenlijk was je dat niet, het is meer een soort bewustzijn tijdens de slaap. Nou ja beetje vaag, is moeilijk uit te leggen) Gelukkig komt het bij mij bijna nooit meer voor. Ik had het vaker toen ik nog alcohol dronk, dus wellicht heeft dat ook invloed (toepasselijk woord ook hier)

Schrik

Had dit ook wel eens. Vanwege het gevoel verlamd te zijn was mijn eerste gedachte dat ik ook geen adem kon halen. Toen schrok ik helemaal wakker en was het voorbij. Eng hoor, maar volgens mij in dezelfde categorie als bij het in slaap vallen soms stemmen en geluiden horen die er niet zijn (en vervolgens het hele huis wakker maken "heb je dat ook gehoord?")

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.