Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nasha 1st

Nasha 1st

08-01-2010 om 22:52

Vullingen vervangen, maar

waarom heb ik dan daarna altijd zo'n last van die kies of kiezen? Dinsdag zijn er 3 vullingen vervangen bij de tandarts (schrok me rot, dacht 2 maar het moesten er zelfs 4 zijn!). Heb gezegd, doe eerst maar 1 kant en nu ben ik wel blij, want ik kan aan de kant van het vervangen nog niet echt goed eten zonder dat het een beetje pijnlijk is....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

08-01-2010 om 23:57

Witte vullingen?

Hoi
Heb je witte vullingen gekregen? Daar heb ik ook tijden napijn aan! Volgens de tandartsassistente gebeurt dat wel vaker. Met amalgaan heb je de napijn niet, maar daar mag de tandarts eigenlijk niet meer mee werken.
Echt tips heb ik niet voor je, hopelijk gaat het snel weer beter.
succes

Hier ook napijn

ik heb ook altijd napijn heel irritant.
maar er is weinig aan te doen vrees ik.

Minet

Minet

09-01-2010 om 10:30

Geen herkenning

Ook niet na het plaatsen van witte vullingen. Dat is hier onlangs gedaan, heb geen amalgaan meer in mijn mond! En dat vind ik eigenlijk wel een heel lekker idee.
Kan het zijn dat de vullingen niet ver genoeg worden afgeslepen? Zodat wanneer je kauwt, er net teveel druk op komt?

100%mama

100%mama

09-01-2010 om 13:33

Composiet/amalgaam

Als je composiet vullen hebt gekregen kan de napijn erger zijn dan wanneer je amalgaam krijgt. Dat komt doordat composiet nog "doorwerkt" en je dat proces dus voelt. Amalgaam is een "vast" produkt dus als het zit dan zit het. Natuurlijk kan het ook zo zijn dat er dicht op je zenuwen is gewerkt en dat deze gevoelig zijn daardoor. Ook kan het zijn dat de vullingen iets te hoog nog zijn. De na pijn "mag" ene dag of 5 aanhouden, daarna moet je vermindering voelen en anders zou ik even terug gaan om het te laten controleren.

Overigens mag amalgaam wel degelijk. Er zijn afscheiders in de praktijk aanwezig zodat het amalgaam niet de riolering in trekt, maar opgevangen wordt in een afscheider die opgehaald wordt door een speciaal bedrijf. Echter gebruiken de meeste tandartsen amalgaam niet meer omdat er jaren geleden veel ophef is geweest over het wel of niet sneller allergien e.d. krijgen door amalgaam in de mond. Echter is dit nooit wetenschappelijk bewezen. Ook vanwege het estetische effect. Het nadeel van composiet is dat indien een vulling te groot is deze direct vervangen moet worden door een kroon/inlay omdat composiet niet geschikt is voor grote vullingen. Met amalgaam kan je daar veel verder mee gaan.

Brianna F

Brianna F

09-01-2010 om 14:32

Ook

Lang napijn. jaren zelfs, tot ik met sensodyne ging poetsen en het binnen een week weg was.

Nasha 1st

Nasha 1st

09-01-2010 om 16:34

Ja, witte inderdaad

er zat nog amalgaan in en dat is nu vervangen door wit. Voor mij hoeft het niet, maar ja, het is mooier zegt de tandarts (alsof ik dus de hele dag naar mijn kiezen zit te staren). Hoe dan ook, het is behoorlijk vervelend en nu ben ik helemaal blij dat ik die ene nog niet heb gedaan, want ik kan nu aan 1 kant maar goed eten....

Maxime.M

Maxime.M

11-01-2010 om 09:55

Herkenbaar

Ik heb het ook nog lang gevoeld, niet heel erg ofzo, maar soms bij het eten van iets hards (zelfs een stukje chips) dan kon ik het nog voelen. Na ongeveer een half jaar was het helemaal weg.

Maxime

Nasha 1st

Nasha 1st

11-01-2010 om 21:34

Duur is wisselend dus...

dat is balen....ik moet nog voor die ene kies namelijk....maar wil pas als die andere kant weer normaal voelt....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.