Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Even Niet

Even Niet

24-03-2012 om 12:03

Waarom voel ik me zo lamlendig?

Al een tijdje. Duizelig, moe, ik hou vocht vast in de benen, slaap al met de benen iets omhoog, mijn benen doen ook pijn, prikkende pijn, wat benauwd, kortademig. Soms het gevoel alsof ik niet echt in mijn lichaam zit, weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Zweet breekt me regelmatig uit.
Is het overgang? Ik ben 41, bijna 42, en was al vroeg met menstrueren. Is het iets anders? Heeft het met overgewicht te maken? Kan het diabetes zijn?
Ja, ik weet het, huisarts, maar aan 1 kant ben ik ook bang wat ik te horen krijg. Iets ernstigs of niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bang

Kan me voorstellen hoor. De natuurlijke reactie om het nog even voor je uit te schuiven. Maar je weet ook vast wel dat het handiger is om wel de koe bij de hoorns te vatten. En misschien is het wel iets dat makkelijk op te lossen is met een pilletje of zo. Gecombineerd met de overgang. Als je het niet meer weg kunt denken wordt het tijd om er iets mee te doen. En ja, zorgen maken helpt niet.
Maar het gevoel dat je nog even wilt doen alsof je het niet weet en toch lijdt onder je klachten dat herken ik wel.
Als het echt ernstig is kun je alsnog instorten of zo?
Mijn moeder zie toen ik kinderen kreeg: vergeet niet te genieten hoor. En dat advies wil ik je hier ook meegeven. Het is prachtig weer hier en wat je ook te wachten staat probeer er van te genieten? Of van iets anders dat je fijn vind. en maak maar snel die afspraak bij de huisarts. En maak het jezelf comfortabel, wat je prettig vind zoals een katoenen jurk of zo, iets dat lekker makkelijk zit. Lekker douchen met een supergrote handdoek. Goed dat je het bed al wat hoger hebt gedaan voor je voeten. Het zit toch soms in kleine aanpassingen. Maar je zorgen begrijp ik wel hoor.

koentje

koentje

24-03-2012 om 23:05

Jouw klachten

kunnen allemaal bij hyperventilatie horen afgezien van de opgezette benen. Ga in ieder geval naar de huisarts!

Kliertje

Kliertje

24-03-2012 om 23:55

Schildklier?

Vorige zomer hield ik ook vocht vast, met name in m'n benen, maar ook handen en rond m'n ogen. Ook erg moe, overal spierpijn/gewrichtspijn, snel buiten adem, veel zweten en het gevoel of alles langs me afging. Het leven dendere voorbij en ik sukkelde erachter aan, zo'n gevoel. Ook geestelijk wat labiel, geen concentratie en echt zo vreselijk uitgeput...
Toch maar eens langs de huisarts en toen bleek (na bloedonderzoek) m'n schildklier nauwelijks nog te werken. Waardes waren sky-high. Ik ben toen begonnen met medicatie en langzaam maar zeker begon ik weer wat op te knappen. Nu ben ik bijna een jaar verder en het gaat weer best goed.
Dus al met al: ga naar de huisarts, door bloed te laten prikken kun je al heel veel wijzer worden/uitsluiten!
Sterkte!

Even Niet

Even Niet

25-03-2012 om 15:57

Koentje

ik ben bekend met hyperventilatie, dacht ook eerst daaraan, maar toch is dit niet hetzelfde. Ik kan de oude trucen niet toepassen om het weg te krijgen namelijk.

Even Niet

Even Niet

25-03-2012 om 15:58

Anne j

Ik weet het, ik ben laf. Kop in het zand, struisvogel. wat je niet ziet is er niet, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Even Niet

Even Niet

25-03-2012 om 15:58

Ehbo-er

oef, dat is wel erg confronterend inderdaad.

Even Niet

Even Niet

25-03-2012 om 15:59

Kliertje

zou kunnen wellicht. k weet het, ik moet echt naar de HA. Ik weet het.

koentje

koentje

26-03-2012 om 13:58

Duh even niet

GA dan!

Even Niet

Even Niet

26-03-2012 om 16:26

Vanmorgen gebeld

maar omdat ik zelf vandaag niet kon vanwege andere afspraken die niet konden worden verzet, kon ik nog geen afspraak maken. Moet morgen weer bellen, want ze spreken niet meer op andere dagen alvast af, maar per dag. Dus hopelijk morgen.

Even Niet

Even Niet

27-03-2012 om 10:10

Geweest

het vocht vond hij normaal, althans, niet bovenmatig, de extreme vermoeidheid enzo wil hij wel verder onderzoeken, eerst dmv bloedonderzoek, waarbij B12 ook bekeken wordt. Verder denkt hij ook aan slaapapneu, omdat ik niet uitgerust wakker wordt, vaak overdag geeuw en ook nog weleens in slaap val op de bank overdag. Mijn gesnurk schijnt vrij heftig te zijn, volgens man, maar hij kon me niet zeggen of ik ook stop met ademen, en dat weet ik zelf natuurlijk niet.
Bloeddruk was goed.

koentje

koentje

27-03-2012 om 14:41

Nou............

goed dat e.e.a. goed nagekeken wordt. Succes!

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

27-03-2012 om 17:25

Ook vit d laten checken dan!

goed zeg dat je geweest bent!
vit. b12 en vit D gaan samen...hebben elkaar nodig zeg maar...dus als je b12 laag blijkt(alslles onder waarde van 300 is verdacht volgens stichting b12tekort)dan ook D laten prikken!want bij een te laag D kan b12 minder goed opnemen.

Anna

Anna

27-03-2012 om 21:14

Vitamine d en vitamine b12

hebben niks met elkaar te maken anders dan dat ze allebei in de darm opgenomen. Maar wel ieder in een heel ander gedeelte. Ik denk dat Evy Leigh in de war is met foliumzuur. Dat heeft wel een directe relatie met B12.
Vitamine D wordt van april tot september, alleen rond het middaguur, in de (onbeschermde) huid aangemaakt. Er zit ook een beetje vitamine D in dierlijke producten maar met die hoeveelheid red je het niet. In mijn optiek, gevormd door al wat ik gelezen heb er over, is het een goed idee om zeker in de winter extra vitamine D te slikken. Ik geef mijn kinderen tussen de 12 en de 18, mijn man en mezelf 2000 IE in de winter. In de zomer krijgt mijn man geen aanvulling meer omdat die genoeg overdag buiten komt maar mijn kinderen geef ik nog 1000 IE omdat die rond het middaguur meestal op school zitten en dus niet van de zon profiteren. Voor mezelf bekijk ik het van dag tot dag. Ben ik weinig of niet in de zon geweest dan neem ik 1000IE, anders niet.
De internationaal aanbevolen bloedwaarde is trouwens minimaal 80. Bij de laatste keer bloedprikken zat ik op 120 en dat werd een hele mooie waarde genoemd door mijn internist.
Ik zou zeker op D laten prikken want van een tekort kun je hele vervelende klachten krijgen. Als je op B12 laat prikken, neem dan ook het foliumzuur even mee.
Veel succes.

Even Niet

Even Niet

27-03-2012 om 21:32

Als ik het goed hoorde en zag

heeft hij foliumzuur ook aangekruist inderdaad. Vit.B12 vroeg ik zelf naar, ook na verhalen van hier.
Vit.D zal ik even kijken of dat aangekruist is.

Slaap apneu

Mijn vader bleek na een onderzoek in een 'slaappoli' te lijden aan slaapapneu. Even zien we weten het denk ik sinds zijn 65ste...En hij kreeg daar een apperaat dat de hele nacht aan staat en hem zodra hij stopt met ademen van zuurstof voorziet. En die man is er van opgeknapt! Ongeloofelijk! Rond zijn 60ste dachten wij...gut het wordt wel een 'oude man', weinig fut, amper initatief nemen, hij vond het allemaal 'wel goed'. Daarvoor al (ik denk al wel 10 jaar dus vanaf z'n 50ste) kreeg hij last van wagenziekte als hij niet zelf reed. Niet alleen dat hij misselijk werd, ook enorme aandrang tot slapen. Nog later ook als hij zelf reed, dan stopte hij en sliep 5 minuten en dan was hij weer klaarwakker. Ook thuis viel hij geregeld in slaap. Altijd korte slaapjes, die hem wel 'verkwikten' dus erna voelde hij zich altijd 'beter'.
Na dat onderzoek en het apparaat werd het een totaal andere man, het leek wel of hij opeens 10 jaar jonger werd, misschien nog wel meer. Bergen energie, allerlei plannen, overal zin in. Hij heeft zelfs nog doorgewerkt tot z'n 70ste ! Iets wat wij nooit hadden kunnen bedenken en geloven toen hij 60 was want toen was het al een oude man aan het worden.
Als het dat is, denk ik dat je enorm geholpen kan worden.Mijn vader gebruikt 'm trouw en voelt zich nog steeds erg goed dankzij dat ding.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.