Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mama van Jesse

Mama van Jesse

21-04-2009 om 21:33

Waarschuwing -- whitening tandpasta's

Hallo!

Hier even een waarschuwing die ik vandaag van mijn tandarts kreeg.

Ik gebruik al een poos van die zgn. Whitening tandpasta om mijn tanden wat witter te laten lijken.

De mondhygieniste ondekte dat vanmiddag aan mijn glazuur. Ik heb witte puntjes op mn tanden zitten. Volgens haar "bijt die troep je glazuur uit" waardoor er beschadigingen in je glazuur optreden. In the end zul je bruinere tanden krijgen dus, door het gebruik van die pasta's!

Ik ben hier nogal van geschrokken, dat is uiteraard niet de bedoeling! Volgens haar gaan hier heel veel mensen mee het schip in.

Ze was vorige week naar een beurs geweest en daar had ze gevraagd waarom men dat soort pasta's - met extra fosfaten, net als wasmiddelen - nog produceren. Het antwoord was "omdat de consument er naar vraagt!"

Ja, da's lekker - Ik weet niet beter!!

ik wilde dit gedeeld hebben met jullie! Ik had er nog nooit eerder wat over gehoord, en vind het een eng iets! Ik ben juist zo trots op mn tanden!!

Zijn hier trouwens mensen die dit al wel wisten? het kan mij natuurlijk ook ontgaan zijn......
Ik ben benieuwd!

Groet,
MamavanJesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

21-04-2009 om 22:44

Niet waar

Ik gebruik zelf al jaren Oral B Rembrandt tandpasta tegen rokers- en koffieaanslag en het blijkt dat deze zgn. whitening tandpasta's je tanden echt niet witter maken maar alleen dit soort aanslag wat kunnen verminderen. Niet omdat ze agressiever zijn (hun RDA waarde=slijpfactor is gewoon gemiddeld, dus net als een "gewone" tandpasta) maar omdat er stoffen zijn toegevoegd die dat soort aanslag kan verminderen. Deze stoffen hebben geen negatieve invloed op het tandglazuur. Wat wel een negatieve invloed heeft is te hard poetsen met een te harde tandenborstel en te snel poetsen na het eten/drinken van zuurhoudende voedingsmiddelen/dranken. Dit soort dingen zijn vaak de oorzaak van slecht tandglazuur, niet de whitening tandpasta. Dit heb ik overigens van mijn tandarts

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.