Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Yura

Yura

11-01-2012 om 08:17

Wanneer ga je naar de huisarts? (hoofdpijn)

Ben zaterdag van wintersport terug gekomen en heb sinds zondag hoofdpijn. Ben er vanochtend weer mee wakker geworden. Eerste dag wijt je dat aan slaapgebrek (om half 6 al vertrokken en slecht geslapen agv af en aan rijdende sneeuwschuivers), maar daar ben ik inmiddels toch wel overheen, hoewel ik wel veel slaap, lig 's avonds op de bank al te slapen. Heb migraine en ben ook een kno-patient dus hoofdpijn is mij niet onbekend. Maar deze pijn kan ik niet plaatsen, het ergste is het boven de slapen. Heb wel neusspray genomen en gestoomd, maar dat is toch niet het euvel, het wordt ook niet erger met bukken. Echtgenoot opperde nog hoge bloeddruk, maar daar ben ik helemaal niet gevoelig voor, is eerder te laag bij mij. Onze huisarts is nogal van kijk het maar even aan en neem maar een paracetamolletje, dus echt snel hoef je er niet heen te gaan. Wat denken jullie? Al bellen of nog maar even aankijken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Grappig yura,

ik was een week eerder dan jij op wintersport & heb na terugkomst ook een paar dagen hoofdpijn gehad. Is nu over. Ik heb normaal zelden of nooit hoofdpijn, dus snapte er niks van. Of het nou kwam van het hoogteverschil (we hebben een week op 2000 meter gewoond) of het gebrek aan frisse lucht (8 uur per dag lekker buiten vs het lamlendigen hang-druilweer van vorige week), of dat ik niet meer 3 grote cappucino's per dag op een terrasje dronk (het was heerljk weer, en thuis ben ik niet zo'n koffieleut)...ik weet het niet, maar het had denk ik te maken met iets van een verandering in mijn doen en laten. Anders kan ik het niet verklaren.

Zou zoiets bij jou ook kunnen?

Ingrid

Yura

Yura

11-01-2012 om 09:22

Fijn

Fijn om te horen je reactie. Ik dacht eerst ook aan verandering van omstandigheden, maar vond het nu wel lang gaan duren. Die koffie is een goeie. Ik dronk daar ook meer, de eerste al gelijk na het ontbijt en dan nog 2 of 3 verdeeld over de dag. Nu drink ik maar 1 kopje rond 10 uur. Misschien is dat het. Ons skigebied was tussen de 600 en 2000 meter, dus dat is het niet. Ik wacht het dan toch nog maar een paar dagen af.

Puck

Puck

11-01-2012 om 10:15

Ook grappig

De verklaring van Ingrid gaat voor mij niet op, maar wij kwamen afgelopen vrijdag terug van eenmidweekje Brabant en ik hebt thuis ook een dag of 3 forse hoofdpijn gehad. En dat terwijl ik echt zelden hoofdpijn heb.

Irene

Irene

11-01-2012 om 10:54

Virus?

Zou het een virus zijn? Ik heb namelijk ca. anderhalve week geleden ook een paar dagen lang heel veel hoofdpijn gehad (en dat heb ik eigenlijk nooit) maar dan (helaas) midden in onze vakantie (geen wintersport maar zon).

Echt grappig....

Ik dacht dat paar dagen hoofdpijn zo'n typische managerskwaal was de eerste dagen dat ze OP vakantie gingen. En nu hebben we hier opeens 3 dames die een paar dagen hoofdpijn hebben NADAT ze ergens vandaan komen. Zelfde virusje zou wel bijzonder zijn als we dat resp in Zwitserland (ik) Brabant (Puck) en Oostenrijk (gokje, Yura) hebben opgelopen...

Maar goed...het is bij ons allemaal na een paar dagen over gegaan, hopelijk ook bij jou Yura! Ik zou het nog even aanzien voor je naar de huisarts stapt...(en misschien een extra kopje koffie drinken? Who knows? Bouw je dat volgende week weer langzaam af naar 'normaal'

Yura

Yura

11-01-2012 om 12:22

Grappig ja

Ja was inderdaad Oostenrijk hier. Misschien maar niet meer op vakantie gaan als ik het zo lees? Allemaal hoofdpijn tijdens/na vakantie. Ik wacht inderdaad nog even af en dacht ook aan een extra kopje koffie, aan de andere kant moet ik nu na 4 dagen toch wel afgekickt zijn lijkt mij. Misschien houd ik voor de rest van de week even 2 kopjes op een dag aan, zit mooi tussen mijn gebruikelijke 1 op een dag en de 3 a 4 op een dag tijdens de vakantie in. Overigens dronk ik op vakantie latte machiato, geen idee hoeveel koffie daar nu in zit, voor mijn gevoel is dat meer melk dan koffie, maar misschien heb ik me verkeken. Net wezen sporten en eerst een koffie verkeerd aldaar gedronken en warempel lijkt het ietsje beter te gaan, misschien moet ik gewoon de hoeveelheid beweging volhouden die ik daar kreeg. Kan ook aan de naproxen die ik vanochtend heb genomen liggen natuurlijk.

Puck

Puck

11-01-2012 om 16:17

Ik zie maar één adequate oplossing

Ik denk dat we gewoon af moeten kicken van de vakantie. En dan is er maar 1 oplossing: permanent op vakantie zijn

mar

mar

12-01-2012 om 08:38

Drinken

Het zou kunnen dat alle drie de dames te weinig hebben gedronken op de terugreis naar huis en daardoor hoofdpijn hebben gekregen. Dat is mij ook wel overkomen.
Het hoogteverschil zal niet direct een rol spelen aangezien je van hoog naar laag ging. Te snel een groot hoogteverschil overbruggen kan wel knallende hoofdpijn opleveren.

Yura

Yura

12-01-2012 om 09:03

Drinken

Ja ik heb inderdaad weinig gedronken denk ik op de terugweg, maar levert dat dan 4 dagen hoofdpijn op? Vandaag gaat het overigens al een stuk beter, echt pijn kan ik het niet meer noemen, het heeft zich nu verplaatst naar andere plekken en het is meer een zwaar hoofd dan echte hoofdpijn. Ga nu even buiten hardlopen ipv naar de sportschool, is misschien inderdaad beter dan binnen blijven. En anders misschien inderdaad maar weer terug naar Oostenrijk haha.

Puck

Puck

12-01-2012 om 09:04

Hihi mar

Op de terugreis heb ik wel helemaal een uur en een kwartier in de auto gezeten en ben direct daarna aan de thee gegaan. Dat vochttekort zal hem dus echt niet zijn. En verder houdt dan de hoofdpijn geen 3 dagen aan, als je dan bijdrinkt is het met een paar uur meestal wel weer behoorlijk weg. Een kater duurt tenslotte ook geen 3 dagen.

guera

guera

12-01-2012 om 12:27

Virus

mijn kids hadden tijdens de kerst vakantie een week lang enorme koppijn. Andere kinderen klaagden voor de vakantie. Duidelijk een virus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.