Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lizzy

Lizzy

16-01-2009 om 18:10

Wanneer gaan jullie met griep naar de dokter?

Ik weet dat er een griepepidemie heerst en ik heb hem ook te pakken

Sinds maandagavond ben ik al behoorlijk ziek, hoesten, spierpijn en hoge koorts en slap Het is nu vrijdag en het is nog steeds niet minder.
De koorts is wel iets lager en 's ochtends zelfs gewoon weg. Maar in de loop van de dag klimt hij op tot weer 39 graden.
Ik weet dat je met een griep gewoon moet uitzieken en heb daarom niet de huisarts gebeld. Het is inderdaad precies het griepje wat heerst. Uitzieken doe ik dus ook, maar vanaf wanneer mag ik wat verbetering verwachten. Kortom, wanneer duurt het te lang en zal ik de huisarts opbellen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

16-01-2009 om 18:20

Mja

Het kan een kleine veertien dagen duren,soms twee weken..)
Dat is het standaard antwoord van mijn huisarts..
Groetjes,Bastet

Tja

Ik persoonlijk ga niet zo gauw naar de huisarts voor griep. Gaat wel over, ik loop wel door.
Mijn man (die dus echt bijna nooit ziek is) was deze week voor het eerst in 6 jaar ziek en heeft gelijk een afspraak gemaakt bij de huisarts. Peniciline meegekregen, aardige zware wel geloof ik, en is nu (2 dagen later) weer overal vanaf.
Nou deed hij dat vooral omdat hij niet ziek wil zijn, want ik ben 31 weken zwanger en kan door BI niet veel meer dus hij wil voor mij zorgen ipv andersom.

zon

zon

16-01-2009 om 20:24

Heb wel eens gehoord

dat wordt geadviseerd na 4 dagen hoge koorts je huisarts te consulteren. Ik heb ook de griep gehad en had na 4 dagen nog wel koorts maar al wel iets minder dus heb dat toen niet gedaan. Na die 4 dagen ging het gelukkig langzaam steeds beter.

Hetty,*

Hetty,*

16-01-2009 om 22:43

Bij ontsteking

Toen ik griep had, had ik ook best wel keelpijn links en had alleen links een enorme opgezette klier zitten. En dan bedoel ik ook enorm: 5 cm lang en 2 cm breed. Mijn vermoeden was toen dus een bacteriƫle keelontsteking en toen ben ik dus met griep naar de ha gegaan.
Alleen griep zou ik zeker anderhalve week afwachten, maar na 5 dagen aardige koorts zou ik wel aan de bel trekken. Tijdje terug voelde ik me wel rot, maar niet zo rot als met griep en toen heb ik na 4 dagen koorts de ha gebeld, was toen vrijdag, en bleek ik een longontsteking te hebben (dat vermoedde ik al een beetje) en daar heb ik 7 weken nog mee gelopen.
Kortom: luister en kijk naar je lijf. Als je het zelf niet vertrouwd zou ik de ha bellen, als je denkt dat het gewoon griep is zou ik even afwachten.
Groetjes Hetty,*

Dropke

Dropke

17-01-2009 om 17:34

Zon heeft gelijk

Als de koorts na 4 dagen nog erg hoog is, is het raadzaam even contact op te nemen met de huisarts. Meestal gaat het na 4 dagen langzaam beter, maar met een echte griep ben je wel vaak 14 dagen zoet. Als je tot een risico-groep behoord, is het ook beter contact op te nemen met de HA. Griep is dan namelijk niet ongevaarlijk,

sterkte, Dropke

Lizzy

Lizzy

19-01-2009 om 14:08

Na het weekend

toen ik me nog steeds niet beter voelde gelijk vanmorgen de huisarts opgebeld en het is geen griep, maar longontsteking. Wat dan ook verklaard waarom ik me na een week nog steeds niet eens een beetje beter voel.

Nog even na gevraagd bij de arts en die zei ook. Als na 4 of 5 dagen de koorts onverminderd hoog blijft moet je naar de huisarts. Jammer dat het weekend ertussen kwam, maar ze snapte ook wel dat je niet 1 2 3 de weekendarts belt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.