Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wanneer slaap je genoeg?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Limi

Limi

22-02-2011 om 15:21

Polly

Wat voor oordopjes zijn dat? De mijne helpen wel tegen geluiden buiten en beneden, maar mijn man snurkt er gewoon doorheen.

Overigens ben ik nooit echt uitgerust. Nu ik al 1,5 jaar een paar keer 's nachts voed ben ik wel uitgeruster dan een jaar of 10 geleden. Toen kon ik uren wakker liggen.

Ik heb wel iedere dag een middagdutje nodig. Maar tot aan dat dutje is het soms afzien 's morgens. Ik kan dan echt niks.

Hermine

Hermine

22-02-2011 om 23:51

Nog een puber

Wat ben ik blij met de reactie van Lou. Altijd gedacht dat ik een wel heel vreemde vogel ben wat slapen (en vooral niet slapen) betreft. Ideale aantal uren slaap? 9 uur staat garant voor een fijne energieke dag, maar ja, 's avonds niet moe genoeg om op een normaal tijdstip in slaap te vallen. Als ik daar in mee ga, wordt het ieder dag een uurtje later. Niet zo praktisch....Ik werk zelf ook nog eens hard mee aan mijn eigen slaapprobleem want ik denk als een puber: Vroeg naar bed? Da's saai. Op vaste tijden naar bed? Ja, ik weet dat het goed voor me is, maar vanavond even niet.
Ik denk bij slapen meer aan een weekcyclus. Weekends en op woensdag kan ik bijtanken. Overige werkdagen (dis)functioneer ik op reserves.

Lou

Lou

23-02-2011 om 11:35

Hee hermine

Ik ben ook blij met jouw bericht, ben ik ook niet de enige Toevallig had ik vannacht zo'n supernachtje, van 12 tot 9. Ik zou dus eigenlijk komende nacht willen slapen van 1 tot 10, maar dan kom ik twee uur te laat op mijn werk.

Een weekritme heb ik ook wel zo ongeveer. Meestal slaap ik op woensdag nog even tussendoor. Het liefst 's ochtends, dan slaap ik altijd uitstekend. Kan ook op de bank, als het kind naar school gebracht is.

Jade

Jade

23-02-2011 om 13:46

En niet alleen...

...Lou en Hermine hebben er last van (idioot slaapritme), maar ik ook.

Vooral het vroeg in de avond denken: "Ik ga niet te laat naar bed" en dan PING, ik word wakker en ga dan te laat op bed (want ik heb dan nog geen slaap) is heel herkenbaar.

En inderdaad: de weekenden en de woensdagen kan ik lekker bijtanken, want dan hoef ik niet te werken

Ook ik

Kan om 19.00 bijna zitten te dutten om om 22.00 klaarwakker te zijn
muizemeis

Hermine

Hermine

24-02-2011 om 01:12

Slaaponderzoek

Kwam dit tegen:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3600/VkAkademie/article/detail/1076770/2010/12/17/De-Jonge-Akademie-Waarom-hebben-we-slaap-nodig.dhtml

Vooral het verhaal dat slapen van groot belang is voor het functioneren van het geheugen komt hier wel aan. Maak me daar soms wel zorgen om, ben nl. een complete zeef. Denk dat ik me maar eens ga aanmelden bij het nationaal slaapregister. En nu gauw naar bed, voordat ik het vergeet.

Hermine

Ik heb mijzelf gelijk aangemeld

Eens

Titel: Zolang
Rubriek: Gezondheid
Datum: Zo, 20 Februari 2011 21:10
Afzender: Mien* [adres bekend bij de redactie]

je je geen zorgen maakt om je slaap, slaap je goed

Sorry, ik kon het niet laten..heb zelf jarenlang, achteraf bekeken, erg slecht geslapen, maar ik maakte er geen probleem van, in de zin dat ik me toesprak dat ik in elk geval rustte... en dat dan ook deed

Toen ik beter ging slapen merkte ik pas hoe slecht ik eerder sliep.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.