Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

29-01-2010 om 15:25

Wanneer vertellen aan kind van 3

Onze dochter haar neusamandel moet er 16 feb uit,wanneer kan ik haar dat het beste vertellen?
jacoline

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hangt helemaal

van je kind af. Heeft ze het opgevangen dat er iets gaat gebeuren tijdens het bezoek aan de kno-arts of is ze daar nog helemaal niet mee bezig. In het laatste geval zou ik het niet langer dan een dag van te voren zeggen en dan op een luchtige manier alsof je naar de huisarts gaat. Als ze er wel mee bezig is dan zou ik haar wat meer vertellen en eventueel een kalender maken zodat het wat inzichtelijker wordt wanneer het is. Dochter hier is ondertussen 8,5 jaar en vanaf 1 jaar vaste klant op de kno-poli voor amandelen (meerdere keren) en trommelvliesbuisjes. Wat en wanneer we haar iets vertelde hing echt af van hoe ze daar zelf tegenover stond en op reageerde.

Jacoline29

Jacoline29

29-01-2010 om 15:49

Ik heb gezegd

Dat we even naar een andere dokter gingen vandaag,dat die even ging kijken.bij anestesie en opname ook gewoon gezegd een andere dokter die haar even willen zien.Zelf had ze wel de briefjes eruit gehaald(uit haar tas)Ga het straks even lezen en ik denk dat ik het haar maandag idd maar vertel(15e)

Linda99

Linda99

29-01-2010 om 16:04

Kort

Ik zou het ook heel kort van te voren doen. Eventueel van te voren samen een boekje over het ziekenhuis lezen, meer niet. Tis voorbij voor je het weet en kindlief zal het zich nooit herinneren

Hepij

Hepij

30-01-2010 om 11:08

Jacoline

mijn dochtertje ligt regelmatig in het ziekenhuis voor operaties, is nu 5,5 maar toen zij 3 was en moest, vertelden we het 2 of 3 dagen van te voren en lazen steeds het boekje voor van kleine olifant in het ziekenhuis, da's een hele leuke! Nijntje deed het ook altijd goed, al vindt ze zichzelf daar nu te groot voor.
Belangrijkste tip die wij toendertijd kregen was om te vertellen waarom het moet (ze wordt er beter van!) en eerlijk te zijn (ja, je kunt je even niet zo lekker voelen...) en vertellen dat je bij haar blijft... maar dat had je denk ik zelf ook wel bedacht

mocht je nog meer willen weten, je weet waar je me kunt vinden, toch?

groetjes!

Voorlichting

In het ziekenhuis krijgen de kinderen hier een voorlichting. Ook de jongere kinderen. Dan zien ze alles wat met de ingreep te maken heeft en middels een fotoboek wordt hun verteld wat die dag gaat gebeuren.

Voor ouders is dit ook verplicht, als ze tenminste mee willen de operatiekamer in.

Jacoline29

Jacoline29

30-01-2010 om 19:46

Er komt ook nog een pedagogisch medewerker zag ik en hebben ze een foldertje met plaatjes mee gegeven.Ik denk idd dat ik nijntje ofzo uit de bieb ga halen,dan de 15e het pas vertellen(ze mag nl uit bed 's ochtends,nog maar 1 bekertje helder drinken drinken,voor 6:30)om 8:30 in ZH zijn en dan rond middaguur weer naar huis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.