Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wanneer vervangen mirenaspiraal

Beste allen,

In januari is het 5 jaar geleden dat ik mijn mirenaspiraal heb laten plaatsen. Dan moet ik dus een nieuwe. (

na het draadje hierboven zie ik er toch ook best tegenop; na de bevalling is er zoveel geprutst daar beneden dat een spiraal er ook wel bij kan... maar nu...)

Mijn vraag: hoe betrouwbaar is de periode van werkzaamheid? Met de pil weet je dat, maar hoe weet je of de hormonen niet net een maand eerder zijn uitgewerkt?
Zal ik er eerder een laten plaatsen, just to be sure? Of kan het veilig in januari?

Alvast dank voor jullie reacies.

Groeten, Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

12-10-2009 om 21:50

5 jaar of iets meer.

Mij is verteld dat het spiraal wel langer werkt dan die 5 jaar, dus ik heb het altijd wel ewen beetje ruim genomen, in ieder geval niet precies na 5 jaar gewisseld, maar daar kwamen wel een aantal maandjes bij.
Dus januari is prima. Ik denk dat ze met een veilige marge wereken en dat 5 jaar het minimum is dat de spiraal werkt. Anders zouden ze heel wat schadeclaims krijgen lijkt me.

angel3

angel3

12-10-2009 om 22:15

Vriendin merkte

het aan feit dat haar menstruatie ieniemienie weer leek te komen....was rond de 5 jaar, kan paar maanden langer geweest zijn.

Anonix

Anonix

12-10-2009 om 22:21

Lang

Hij werkt veel langer dan 5 jaar, daar hoef je je dus geen zorgen om te maken.

Het terugkeren van de menstruatie stond in mijn geval volledig los van de werking. Na 2,5 jaar werd ik weer met regelmaat ongesteld. Aangezien man en ik een nogal.. eh.. vruchtbare combinatie zijn weet ik 99,9% zeker dat de Mirena daarna nog 2,5 jaar z'n werk goed heeft gedaan

Caro

Caro

13-10-2009 om 22:12

Net vandaag geweest

Zie draadje bovenaan.

Heb de huidige bijsluiter nogmaals doorgelezen. Hierin wordt nog de 5 jaar aangehouden.
Huisarts had al wel "gehoord" dat het wrs wel langer was.

Maar goed geen risico's voor mij!

Groet

Caro

Caro

13-10-2009 om 22:13

En nu antwoord op je eigenlijke vraag

Ik zou gewoon in januari gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.