Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

astrid

astrid

18-06-2009 om 21:29

Wanner komt de nieuwe tand?

Mijn dochter van 7 heeft in januari 2009 de derde boventand gewisseld en nu het half juni is, is de nieuwe tand er nog niet.
De eerste tand was eruit met 5,5 en binnen een maand kwam de nieuwe. De tweede tand moest er nog uit toen de nieuwe er al zat en de beide voortanden kwamen ook 'gewoon', maar deze dus niet. Is dat normaal? Inmiddels zit de vierde boventand erg los, die zal er deze week wel uitgaan.
Moet ik nu naar det tandarts of komt dit vaker voor?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

18-06-2009 om 21:34

Jaar?

Mijn dochter van 12 loopt al ruim een jaar zonder snijtanden. Op school (ze zit al in de 2e) heeft ze maar gezegd dat ze ze eruit heeft laten trekken, ze vond het zo raar om te zeggen dat ze nog steeds aan het wisselen is.... De ene tand begint nu wel door te komen, de andere nog lang niet.

Ik herinner me van zoonlief dat die ook oneindig lang met een fietsenrek heeft gelopen. Maar als je je zorgen maakt kun je beter even langs de tandarts gaan.

Tango

Tango

18-06-2009 om 21:55

Inderdaad een jaar

Tangodochter van inmiddels 8 heeft een jaar zonder middelste boventanden gelopen. Zomer 2007 gingen ze eruit, een jaar later kwam eerst de ene tand en toen de andere. Gaat het bij jouw dochter ook om boventanden? De ondertanden kwamen wel snel door. Inmiddels zijn alle vier de boventanden door, maar de ene is nog wel groter dan de andere. Zal allemaal wel goedkomen.
Tangodochter wisselde een paar maanden geleden ook ineens 1 kies en niet eens de voorste. Nieuwe komt ook gewoon door. Je blijft je verbazen. Als baby kreeg ze trouwens ook eerst 1 boventand en daarna pas ondertanden. We zijn al heel wat gewend dus.
Geen zorgen dus, maar je kunt het altijd even vragen bij de tandarts als het erg lang duurt.

Hier

Ook vreemd door komen van melk en "echte" tanden.
De oudste is nu 15 en is nu lang niet klaar met wisselen, moet er nog 4! Heeft ook ruim 1 jaar zonder voortand gezeten. Wel heel dik maar brak gewoon niet door. De tweede kreeg met 16 maanden pas zijn eerste tand en dan idd pas boven maar dan de tand naast de grote tanden. De derde verliep heel gewoon. Maar zijn alle drie heeeeeel (6½ a 7) laat gaan wisselen en wisselen ook nog heel laat dus.
Ben benieuwd wat de jongste gaat doen ?
Maar is heel "normaal" dat soms een tand op zich laat wachten. Tenzij die scheef in de kaak zou liggen.
Gr. Rymcke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.