Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Moppie1

Moppie1

01-10-2009 om 14:28

Wat doen jullie tegen menstruatiepijn?

Ik heb altijd zo'n vreselijke kramp, die echt dagen van te voren begint, soms met hoofdpijn en misselijkheid. Ik slik dagen van te voren aleve feminax, het hielp altijd redelijk, maar het lijkt wel alsof de buikkramp steeds erger wordt elke maand.
Ik slik de pil niet omdat ik daar net tegen kan.
Heeft iemand misschien een goede tip om die dagen door te komen zodat ik normaal kan functioneren??

Moppie1

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

01-10-2009 om 15:31

Had ik ook

Heb nu de mirena spiraal, of kan je daar ook niet tegen?
Verder was ik vroeger altijd in de weer met kruiken en ibuprofen (400), dat was het enige wat een beetje hielp.

Huisarts?

Als je bij het ouder worden last krijgt van ergere menstruatieklachten kan dat vziw ook door vleesbomen veroorzaakt worden. Dat is te verhelpen.

Misschien een bezoekje aan de huisarts?

Overigens heb ik menstruatiepijn ook altijd bestreden met naproxen, ik zou ook niets anders weten (ibuprofen etc hielp bij mij niet). Momenteel menstrueer ik niet, wegens borstvoeding

Groeten,

Temet

Moppie1

Moppie1

01-10-2009 om 16:43

Jet

Ik weet niet of ik wel of niet tegen de mirena spiraaltje kan.
Ik hoor negatieve en positieve verhalen hierover, zelf weet ik niet goed of ik er aan moet beginnen, of het mij helpt met die vreselijke krampen en flink bloedverlies.

Als ik het goed begrijp is jouw ervaring positief.
Misschien toch maar weer naar de HA

Moppie1

Yvon Meijer

Yvon Meijer

01-10-2009 om 16:45

Ibuprofen

Ibuprofen is bij mij het enige wat helpt om de eerste dag te overleven, daarna gaat het wel. Misschien is het inderdaad slim om bij je arts langs te gaan voor advies. Dan kan je ook vragen hoe hoog je de dosering van pijnstillers mag hebben (en welke), mijn dosering is wel behoorlijk hoog, dat is nodig helaas. Groeten, Yvon.

angel3

angel3

01-10-2009 om 21:59

Proberen

Ik zou de mirena echt proberen als ik jou was. Vriendin van me lag elke maand te kreperen en over te geven als ze ongesteld was. Nu mirena en geen centje pijn meer. Als je er last van hebt kan ie er altijd nog uit.

Janna3

Janna3

02-10-2009 om 12:27

Over het algemeen

is naproxen het enige dat helpt bij menstruatiepijn. Twee tabletten van 225 mg slikken op het moment dat de eerste krampen beginnen.
Verder zou je echt kunnen overwegen om de mirena te proberen, maar daar zitten ook hormonen in, net als in de pil. Wel minder, maar dezelfde bijwerkingen als bij de pil kunnen ook optreden.
Sterkte!

koentje

koentje

02-10-2009 om 17:11

Tegen menstruatiepijn?

klaarkomen. (zin maken)
Eerst doet het dan even meer zeer , daarna neemt het af.
Echt waar!

Bij mij

Hoi, bij mij werd het de laatste jaren ook erger. Voor mijn schouder liep ik al bij een acupuncturist en ik vroeg hem of hij mij ook kon helpen bij de menstruatiepijn. Ja dus. Ik heb nu soms een wat vage buikpijn, maar dat is het dan ook. Eerst was ik er echt ziek van, buikpijn tot overgevens toe.
Dus, wie weet, iets voor jou.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.