Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

jacci

jacci

29-10-2009 om 11:10

Wat eten jullie bij een hypo

Hoi, vraag is simpel. Wat doen jullie, degene voor wie het van toepassing is, als je een hypo voelt aankomen? Wat eten jullie? Heb je een standaardpakketje bij je. Ik kreeg gisteravond ineens last, maar had niks bij me en moest gaan bietsen, pff vervelend. Had nooit zo´n last, maar sinds kort wel. Jacci

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessica de Vries

Jessica de Vries

29-10-2009 om 11:29

Toevallig

kwam ik gisteren op een site daarover, heb er zelf geen last van.

Oplossing: druivesuiker (dextrotjes) in geval van dreigende hypo werden daar 6 stuks voorgeschreven. Altijd bij je hebben!

Jess

exvandiabeticus

exvandiabeticus

29-10-2009 om 13:10

Yogho en dextro

pakjes yogho-drank en dextro gingen bij ons standaard mee. yogho vooral omdat een extreme directe hypo nogal kauw en slikproblemen opleverde, en dextro dan geen optie was....

Dextro helpt maar een uurtje

deze zorgen dat je bloedsuiker weer snel stijgen, maar je moet dan ook iets eten, dat heeft met de koolhydraten te maken, de snelle koolhydraten zorgen dat de bloedsuiker weer snel stijgen maar kunnen dit niet vast houden, langzame koolhydraten doen dit wel.
krulleke

jacci

jacci

30-10-2009 om 09:38

Dextro gekocht

Ik heb inmiddels dextro gekocht. Maandag moet ik voor controle en dan zal ik het haar ook vragen. Ik had laatst een eierkoek en een appel gekregen, maar het duurde toch ruim een half uur voor ik merkte dat ik er weer aan kwam. Jacci

jacci

jacci

30-10-2009 om 13:37

Suiker

Hoi Suiker,
Ik weet nu sinds 2006 (jee wat gaat de tijd snel) dat ik diabetes heb. Heel toevallig achter gekomen. Ik was al afgevallen en ging toen verder met afvallen en mijn suiker ging netjes naar beneden. Ondertussen een echtscheiding, verhuizing achter de rug en het overlijden van mijn vader. Deze stress heeft mijn gewicht en ook mijn suiker geen goed gedaan. Nu vond de dokter het tijd om weer streng te worden en ik ben weer begonnen met netjes eten en niet snoepen. En woensdag merkte ik dus voor het eerst dat ik niet lekker werd. Als ik de hele dag door eet, heb ik nergens last van. Maandag moet ik voor controle en dan bespreken we hoe we verder gaan. gr Jacci

jacci

jacci

31-10-2009 om 11:04

Ardennen

Ja ik heb DM2. Heb nog steeds geen medicijnen omdat de suiker met mijn gewicht mee naar beneden zakte. Ben gister de late (werk)avond doorgekomen met inderdaad 3 dextro en 2 liga hartig. Vanavond maar een extra eetmoment inlassen ipv hopen dat ik het red. Jacci

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.