Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat heerst er momenteel?

Onze zoon van twee is gisteren enorm ziek geworden, 4x overgegeven en aan de diarree. Gelukkig heeft hij geen koorts. Iemand enig idee of er buikgriep o.i.d. heerst?
Momenteel ligt hij lekker te slapen.
Wat kan ik hem het beste te eten/drinken geven? Heb hem net een flesje water gegeven, hopelijk blijft dit erin..
Groet Denaja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Griep

hoi
klinkt bekend, bij ons (omgeving den bosch) zijn er veel mensen ziek door griep. Overgeven en diarree, echt flink beroerd. bij mijn dochter in de klas zijn 5 van de 25 kinderen ziek.

sterkte!

Gruffalo

Omgeving tilburg

Onze jongste van vijf maanden was gisteren ook aan het overgeven. Geen diarree, wel hoge koorts. Maar dat hebben kleintjes natuurlijk nogal snel. Vanmorgen leek hij wat meer opgeknapt.

Linda

denaja

denaja

19-12-2008 om 11:22 Topicstarter

Reactie

Bedankt voor de reacties, zo te horen is hij inderdaad niet de enige..
Het spugen lijkt nu over te zijn, gelukkig wil hij ook wat drinken. Wel heeft hij nu koorts, na de kin-op-de-borst-check heb ik hem net een Sinaspril gegeven. Best wel ontroerend eigenlijk, ik heb er nog nooit een tabletje ingekregen omdat hij dat vies vindt en nu nam hij hem in. "Gaat auw in buikje weg he mama, snoepie is wel bah.."
Voor alle zieke kindjes beterschap gewenst!
Groet Denaja

Waterijs

Als hij niet drinken wil, probeer het dan eventueel met waterijs. Vocht is vocht. Sterkte met 'm.

reina

reina

19-12-2008 om 14:09

In Almere eo heerst al weken van alles , o.a. (vooral) buikgriep, er zijn weinig kinderen in mijn klas nog niet ziek geweest, ook kinderen van collega's ( en veel collega's zelf) moesten eraan geloven.

petrap

petrap

19-12-2008 om 18:12

Wat vinden jullie hiervan?

hoi,

Voor mijn werk ben ik regelmatig onder de mensen. Nu kreeg ik vandaag mensen op gesprek die snip en snip verkouden waren. Het gesprek duurde een uur en ze waren ondertussen aan het snotteren en hoesten. Eigenlijk vond ik dat zeer onprettig, (ik wil zelf ook liever niet plat liggen tijdens de feestdagen) maar de mensen hadden besloten om te komen vertelden ze, we zien wel of het gaat, gaven ze aan.
Wat vinden jullie hier nu van? Ik zou zelf nooit zo snipverkouden langskomen maar mijn afspraak verzetten. Nu hoop ik dus maar dat ik niet aangestoken ben, baal hier wel een beetje van eigenlijk.

PetraP

Jesse_1

Jesse_1

19-12-2008 om 19:56

Petrap

Het ligt er een beetje aan wat voor soort gesprek, maar ik zeg eigenlijk pas dingen af als ik ècht ziek ben. En snipverkouden vind ik dus niet ziek.
En om nu thuis te blijven om niemand aan te steken... tja, er is altijd wel iemand een beetje ziek dus aangestoken worden kun je altijd.
Jesse

tonny

tonny

19-12-2008 om 22:17

Hangt ervan af

Hoe belangrijk is het gesprek, hoeveel tijd gaat er overheen voor je een andere afspraak kunt maken, kun je in je conditie bespreken wat je wilt bespreken.

Snipverkouden is vervelend. Geen hand geven, als het niet nodig is. En in elk geval extra vaak handen wassen, verder is er niet veel tegen te doen. Als er iets rondgaat, gaat het rond.

En ziek met de kerst/ in de kerstvakantie? helaas, dat is hier eerder regel dan uitzondering. Ik wacht nog steeds op een sfeervolle Libellereportage onder het motto ' hoe wij ondanks griep en zwaar gesnotter toch een draaglijke Kerst beleefden.'

tonny

reina

reina

20-12-2008 om 09:21

Tonny, herkenbaar

"En ziek met de kerst/ in de kerstvakantie? helaas, dat is hier eerder regel dan uitzondering" Hier ook! Als kind was ik al regelmatig ziek rond kerst, nu red ik het altijd nét tot de kerstvakantie om dan geheel of gedeeltelijk het bed in te storten Gister met de koude rillingen vroeg gaan slapen, vandaag 'alleen nog maar' verrekte last van m'n rug, dus het lijkt mee te vallen. Mijn kinderen hadden/hebben er trouwens nooit last van. Ik wens jullie een gezonde kerst!

PetraP

PetraP

20-12-2008 om 10:19

Maar mij wordt niets gevraagd

Hoi,

Wat ik eigenlijk zelf vind is dat ze mij best even hadden kunnen opbellen en het voorleggen. Iets van goh we zijn hier ontzettend snot verkouden, zullen we de afspraak door laten gaan of verzetten? Nu ligt de keuze bij hen en ik heb me er maar in te schikken. Man zat erbij als een doodvogeltje en er werd geblaft en gehoest alsof ik 2 zeehonden voor me had zitten. Ik wil niet te veel onthullen ivm herkenning maar hetgeen waarvoor ze bij me kwamen had iets informeels, niet vreselijk belangrijk en had in overleg best verplaatst kunnen worden. Ik snap best dat je niet in quarantaine hoeft te gaan zitten als je verkouden bent, maar om jezelf nou in een kamertje te zetten een uur lang met iemand anders bijna de kat op het spek binden. Als ik in een winkel zou werken, kom ik natuurlijk ook voldoende mensen tegen die me kunnen aansteken, maar die blijven niet een uur lang op 1 meter van mij af zitten of staan.

PetraP

Petrap

Je schrijft al dat je voor je werk regelmatig onder de mensen bent. Met deze baan kun je dus verwachten dat je met alle soorten mensen te maken hebt, en dus ook mensen die met een flinke verkoudheid toch gewoon de deur uit gaan.

Ik zou ook gegaan zijn. Hooguit zou ik bij binnenkomst melden dat ik wat afstand bewaar vanwege mijn verkoudheid.

Xyda

denaja

denaja

22-12-2008 om 20:23 Topicstarter

Wéér ziek..

Vrijdag opende ik dit draadje over onze zieke zoon. Hij had de dag ervoor een aantal keren overgegeven.. Vrijdag en zaterdag had hij lichte koorts, en alles leek weer over te zijn. Hij at weer gewoon en was weer zichzelf.. Tot een half uur geleden, weer overgegeven.. Het arme jochie..

fanvanmari

fanvanmari

29-12-2008 om 22:13

Griep

Er heerst van alles. Mijn zoon ook overgeven, een nacht en de dag erna 39.9 koorts. Nu vandaag bijna beter. Afwachten morgen. Zelf vorige week griep, heftige hoofdpijn, moe, moe en moe.

Succes marifan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.