Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

marip

marip

19-02-2009 om 09:27

Wat is het toch?! [driftig, groeipijn, hoofdpijn ...]

Hallo,

Ik zit met een groot probleem, maar weet niet waar ik het moet zoeken.
Mijn zoontje heeft ontzettende driftbuien. Ik heb al van alles gedaan om erachter te komen hoe dit komt enz enz....maar er komt niets uit.
Ik ben toch maar eens na gaan denken of dit niet een lichamelijke oorzaak heeft. Vandaar dat ik jullie hulp vraag.

Hij heeft vaak een driftbui en geeft dan aan dat hij in zijn hoofd niet kan stoppen. Hij is dan echt woest, gooit met dingen en soms kan ik hem niet meer de baas, zoveel kracht heeft hij.
Ook klaagt hij vaak over beenpijn (maar dit doet hij al ong. 2 jaar met tussenpozen) De huisarts geeft aan dat het groeipijn is...maar al 2 jaar, dan kan toch niet?!?
Ook heeft hij best vaak hoofdpijn, bij een jong kind, zonder oorzaak...ik weet het niet.

Maak me vooral erg veel zorgen...denkt iemand mij te kunnen helpen, of heb je ervaring in die richting.

Ik hoor het graag...want ik ben wanhopig.

(ps om het verhaal een beetje kort te houden heb ik niet alle details gegeven, maar geloof me maar ik heb al een heleboel geprobeerd)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe oud?

Hoe oud is je zoontje?

Mijn kinderen hebben beide een klein probleem met hun suikerbalans. Deze heeft de neiging te veel te zakken onder bepaalde omstandigheden. Gedrag is het eerste waar wij het aan merken. Boos, agressief en niet voor rede vatbaar maar ook angstig. Totaal andere kinderen dan waneer ze goed zijn. Een daarvan heeft ook een veel pijn in zijn benen vooral in deze periodes. We hebben zelf bedacht dat dit een combi is van hypermobiliteit en de verstoorde balans.

Sterkte er mee.
Groeten Regenbogie

Regenbogie

Hij is 6 jaar oud.

Suiker.....aha.
Het is wel altijd zo dat als hij niet op tijd eet hij onmogelijk is, daar hou ik wel rekening mee.
Ik ga nog eens verder zoeken op suiker....bedankt

(ps als hij yoghi drink drink gaat hij flippen, dus het zou best eens kunnen)

Bedankt voor zover

Peuterhypoglycemie

Onze oudste heeft officieel peuterhypoglycemie(hyperketotische hypoglycemie) en is nu 5 bijna 6 jaar oud. Hierover is helaas weinig te vinden. Wanneer deze kinderen ziek worden en te weinig eten kunnen ze behoorlijk in de problemen komen. Voor de rest komt hij dagelijks in de problemen wanneer hij te veel inspanning levert en dit niet aan te vullen is met suikers of als er te lang wordt gewacht met eten. De truk is om regelmatig te eten en geen enkelvoudige suikers alleen te eten. Dus sap met een snoepje of koekje. Hiervan schiet de suiker omhoog om daarna door te schieten naar beneden. Bij ons kregen we pas verbetering toen hij fantomalt(voedingssuiker die langzaam wordt opgenomen) ging gebruiken in combinatie met maizena papjes 's ochtens en 's avonds. En een anders school waar er minder stress is en kortere dagen.

Het begon bij ons met 2,5 jaar we hebben nu sinds een half jaar enige duidelijkheid gekregen waar de klachten vandaan kwamen. We zijn inmiddels het hele medische circuit goed zat. En stoppen er dan ook mee ondanks dat de klachten niet geheel te verklaren zijn door de artsen. Ons 2e kind heeft tijdens ziekte de zelfde klachten maar gelukkig in mindere mate. Vaak zie je dit in families terug en zal het met het ouder worden verbeteren. Het is geen ziekte maar een dysbalans in de stofwisseling die ze niet kunnen verklaren. Het is de grootste oorzaak van hypoglycemien bij peuters.

Groeten Regenbogie

Vlekken in zijn gezicht

Misschien ook wel handig om het verhaal duidelijker te maken. Hij heeft altijd een paar vlekjes in zijn gezicht. Lijken wijnvlekken. Maar deze worden groter als hij bijvoorbeeld ziek is of gaat worden, of als hij een woedeaanval heeft.

Ik hoop dat meer mensen een advies/idee hebben.
bedankt

Yvon Meijer

Yvon Meijer

21-02-2009 om 14:28

Mariposa

Wat betreft die driftbuien heb ik geen ervaring en weet er niks over. Over twee andere dingen wel denk ik: beenpijn, heeft mijn oudste dichter met tussenpozen al drie jaar, dus dat kan wel. En mijn jongste heeft vlekken in haar gezicht, ooievaarsbeten, die worden donkerder van kleur als ze boos wordt of zich inspant. Ze worden dus niet groter. Ik heb zelf nogal wat wijnvlekken, die zijn altijd goed zichtbaar en worden niet zomaar groter. Succes met je zoontje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.