Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jacoline29

Jacoline29

07-10-2009 om 20:21

Wat kan dit zijn? Dochter al lange tijd ziek

Dochterlief is al vanaf half augustus aan het hoesten ed.Naar de huisarts geweest,longen schoon,aan de puffers.Bij koorts terug komen.1 week later koorts,terug naar HA,longen nog steeds schoon,puffers omhoog.is een virus mevrouw (is nu ruim 3 weken verder)geen koorts meer
Dochterlief (3 jaar)doet niks anders dan hangen op de bank,drinkt hooguit 3 bekers.heb van alles geprobeerd om vocht binnen te krijgen.Ze heeft dit dus al ruim 6 weken.Plast ook weinig.Heeft vanochtend voor het laatst geplast,daarna niet meer.slaapt laat (22:00) normaal 19:30.
Urine is nagekeken,ook omdat ze steeds auw buik zegt,mamma ik naar dokter toe.urine is schoon van blaasontsteking,staat wel op kweek.
Heeft een speeltent met ballen,dat ze geweldig vind,maar dus helemaal niet mee speelt,terwijl ze dat heel vaak deed.CB en psz hebben ook gezegd terug naar huisarts en die zegt steeds,kunnen niks doen mevr,moeten afwachten.
herkent iemand deze klachten? dochterlief is bekaf,houdt zich sterker dan dat ze is bij andere da's haar karakter.
Ik ben zelf ook erg moe,omdat ik gewoon zie dat er iets is,maar heel weinig response krijg er niet wordt gereageerd op vragen voor doorverwijzing naar KA.Is dat de vrouwelijke arts urine wilt nakijken,de mannelijke heb ik geen moer aan.Ben moe vanwege het vechten tegen de bierkaai.alleen de vrouw heeft nu eindelijk actie ondernomen(zodra ze terug was.)
Ze hoest ook nog steeds en blijft ook snotteren en heeft nu dus ook buikklachten erbij gekregen.buikklachten sinds 1 week.rest dus al ruim 6 weken.Lijkt mij niet een virus die 6 weken blijft woedden in haar lijfje.
Jacoline

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

07-10-2009 om 20:23

hoest ook nog steeds en blijft ook snotteren en heeft nu dus ook buikklachten erbij gekregen.buikklachten sinds 1 week.rest dus al ruim 6 weken.Lijkt mij niet een virus die 6 weken blijft woedden in haar lijfje.

Jacoline29

ik herken deze klachten niet, maar als ik de opsomming zo lees en de duur van de klachten dan wil ik je toch nú gaan oppeppen. Pak nog één keer die telefoon, probeer kort en bondig aan te geven dat je radeloos bent, niet meer weet wat je moet doen, maar dat je je ernstig zorgen maakt om de apatische houding van je dochter en alle klachten die ze heeft. En brul dan dat je een verwijzing naar de kinderarts wil!

Veel sterkte ermee!

groetjes van Purk

Jacoline29

Jacoline29

08-10-2009 om 10:00

Sinilind

had jouw dochtertje ook geen koorts?
Ze heeft even koorts gehad en daarna was het weg.
Ik ga zeker aan de bel trekken.Ben blij met al die bemoedigingen en steun.

Ayanna

Ayanna

08-10-2009 om 10:21

Jaco

Ik heb van mijn ha geleerd dat longontsteking niet altijd gepaard hoeft te gaan met koorts.

Hier ook

Hier ook een dochter met langdurige klachten (maanden).

Ook hier een zeur-moeder die gerust gesteld moest worden met een longfoto. En tadááá: een onhoorbare longontsteking zonder koorts.

Jacoline29

Jacoline29

08-10-2009 om 12:48

Oke dan

Heb het kdv gebeld.Ze krijgt met moeite drinken binnen.Hebben afgesproken dat ik om 14:00 weer bel om te kijken of ze wel heeft gedronken.heeft alleen gistermiddag 0,2 l gedronken en 's avonds 1 klein glas water.Alleen 's ochtends en avond een plasje.Als ze om 14:00 nog niet gedronken heeft,dan bel ik de spoedlijn(kan alleen maar tussen 8:30 en 10:00 bellen voor een afspraak.)en anders rij ik denk ik maar vanavond naar de EHBO toe als dat spoedtelefoontje niks uithaalt.

mar-ank

mar-ank

08-10-2009 om 16:32

Eigen ervaring

Twee jaar geleden heb ik een longinfectie gehad. Ook ik ging (na een week of twee) naar de huisarts en hij hoorde niets aan mijn longen; schoon volgens hem, terwijl ik wel de hele dag liep te hoesten en gewoon voelde dat ze vol rotzooi zaten. Ik had ook geen koorts, maar totaal geen energie. Naar de WC gaan vond ik al een opgave!
Werd uiteindelijk (na nog een week) toch doorverwezen naar de longarts. Die kon ook niets horen, maar op de longfoto was duidelijk te zien dat ik toch een infectie had. (Wat het verschil is tussen een longontsteking en een longinfectie is mij trouwens nog altijd niet duidelijk).
Al met al ben ik er bijna drie maanden zoet mee geweest. Inmiddels weet ik dat ik astma heb, en heb ik meer van dit soort hoest-episoden gehad. En er is nog nooit één arts geweest die iets aan mijn longen heeft kunnen horen. Dus dat de longen schoon klinken wil nog niet zeggen dat ze ook schoon zijn! (Maar ja, peuter dat je huisarts maar eens aan het verstand, die heeft er ten slotte voor doorgeleerd, en ik ben 'alleen' maar ervaringsdeskundige...)

Jacoline29

Jacoline29

08-10-2009 om 20:33

Bij hap geweest

Want op het KDV hebben ze haar gedwongen te drinken en hebben ze max 2 bekers erin gekregen.Ook hadden ze haar naar bedje gebracht en konden haar ruim 3 uur later met moeite wakker krijgen.
heel erg getwijfeld en toen de HAP gebeld,mocht komen,de ellende was dus dat dochterlief weer heel vrolijk aan het doen was en bedankt...komt dat trekje weer naar boven,in de auto weer inzakken.Moest ook urine meenemen.Ze hebben longen geluisterd en de buik bevoeld,niks aan de hand hoor,alleen urine zat bloed in ..........Whaaat bloed en nu?Ik geef u terug naar de eigen huisarts,morgen weer urine inleveren.De ellende is wel dat ik dan als ze moet komen de mannelijke heb,diegene waar ik nu dus mee in conclaaf ben en geen actie onderneemt.Hopelijk blijft het bloed er in en gaan ze snel actie ondernemen,want nu zijn we dus weer naar huis gestuurd.
Ook was de vraag waarom ik niet naar mijn eigen huisarts ben geweest,ben ik wel!!!Alleen maar overleg gehad en teruggebeld met de mededeling kweek afwachten,meer kunnen we niet doen nu.dat was dinsdag en gisteren.
We zijn 1 klein stapje verder,nu hopen dat mijn eigen HA eindelijk in begint te zien dat het menes is.de vrouwelijke arts is er pas dinsdag weer.

Jacoline

jeetje mina. Ik snap dat ze nu niet een verwijzing regelen bij de HAP, omdat er geen directe nood lijkt te zijn. Morgen naar je huisarts en trek alle registers open. Verwijzing nu!!!!

Sterkte voor je kleine meisje. Als ik het zo lees, voelt ze zich echt niet fit.

groetjes van Purk

Jacoline29

Jacoline29

08-10-2009 om 21:10

Reken maar van yes

Ik zal wel zeggen bloed in de urine,nu verder onderzoeken!Ben alleen benieuwd of de HA eindelijk gaat luisteren,ik hou jullie op de hoogte(ben wel bang dat er iets goed mis is).
En de HAP's zijn ook niet meer zoals het was.

reina

reina

09-10-2009 om 09:08

Jacoline

Ik weet niet of je huisarts inmiddels heeft gereageerd, maar ga er anders gewoon weer naar toe en zeg dat je uitgebreider onderzoek wilt of naar een kinderarts verwezen wilt worden. Mogelijk is er niets bijzonders aan de hand, dan ben jij gerustgesteld en weet je misschen wat verder te doen, als er wel iets is moet ze zsm op de juiste plek belanden. Doen, meid! Het is soms verdomd moeilijk op te boksen tegen een huisarts die niet wil meewerken, maar neem anders iemand mee (samen staan julie sterker) en ga de deur van de spreekkamer niet uit zonder verwijzing! Sterkte!

Jacoline29

Jacoline29

09-10-2009 om 10:59

Update

weer dus urine laten nakijken bij eigen HA,geen bijzonderheden enook geen bloed.Wat is dit nou weer?
De 1e resultaten v/d kweek is ook niks in gevonden nog,maar de definitieve uitslag weten we pas maandag of dinsdag.Geen actie ondernomen door HA verder.Moet maandag met 3 kids griepprik halen,laat Dochterlief 3 maar even niet die vaccinatie toedienen.Ga dan ook foto en bloedonderzoek eisen en/of een AB kuurtje.en anders doet manlief het maar,of ik ga dinsdag aan de vrouwelijke arts deze dingen vragen,zij is diegene die dat urineonderzoek wilde.We wachten maar weer.

amk

amk

09-10-2009 om 15:18

Niet zomaar ab

dat zou ik niet doen. Want je weet niet wat je behandelt en dan is ab niet de juiste remedie. AB moet niet te veel toegedient worden ivm resitstentie van de te behandelen bacterie.

Doordat wij in nl zuinig zijn met het toedienen van ab hebben we hier nog niet zulke problemen als in Belgie en andere landen al het geval is. Veel resitstentie en daardoor onvoldoende mogelijkheden om bacterien doeltreffend te bestrijden.

mee1977

mee1977

10-10-2009 om 10:45

Klinkt als mijn ha praktijk

Even een rare vraag, maar kom jij toevallig uit G (zuid holland) Zoals jij over de mannelijke en vrouwelijke ha spreek, klinkt dat heel erg op mijn ha.

Ik hoop dat je gewoon snel een verwijzing krijgt voor de ka, en als het inderdaad om dezelfde ha gaat..
Volgende week begint de herfstvakantie en dan zijn zij altijd op vakantie, ik zou dan naar vervanger gaan.

Jacoline29

Jacoline29

11-10-2009 om 08:33

Mee+updatetje

Ik woon in de kop van Noord-Holland.De HAP waar ik heen moet is of Hoorn of Alkmaar.

Het lijkt beter te gaan met mijn meisje,ik juich niet te vroeg,want het kan een opleving zijn of geval van sterker voordoen dan werkelijk.
Ze drinkt nu wel meer en heeft gisteren met de Duplo gespeeld,nog wel veel op de bank,maar wel meer aan het spelen en donderjagen zei manlief.Ik blijf wel positief en hoop dat haar lijfje nu eindelijk hetgeen verslagen heeft waardoor ze zo ziek was.Ik hoop dus dat het nu verder de positieve kant op gaat.
Hopelijk kunnen ze nog wel wat in de kweek vinden.

mee1977

mee1977

13-10-2009 om 20:23

Jacoline

Niet dezelfde ha dus, wel hetzelfde beleid ;-(

Maar goed om te lezen dat het alweer wat beter gaat.
Hopelijk is je dochter weer snel de oude.

Jacoline29

Jacoline29

14-10-2009 om 11:06

Niks in de kweek

gevonden.
Gaat wel beter nu.
Heeft een griepprik gehad en is naar school.Wel is ze nog moe,gisteren om 18:00 naar bed gebracht,ze sliep gelijk en werd 6:00 weer wakker.Ze sliep snel in.Slaapt 's middag niet meer.Maar dat deed ze al niet meer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.