Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

lisbeth

lisbeth

02-08-2012 om 12:41

Wat kan ik nog doen aan de buikpijn

Oudste van acht heeft gluten en lactoseintolerantie. Wat betreft de gluten is ze vooral zelf heel streng in haar dieet, bij de lactose wat minder. Ne heeft ze de laatste weken weer vaak buikpijn. Vooral in de avond. Rent meerdere keren naar de wc met diarree. Is dan ook echt zweterig van de pijn. Ze heeft zichzelf al op een strikter lactosedieet gezet maar ik vind het sneu om haar zo te zien. Wat kan ik nog doen wat zou helpen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Auw

Auw

02-08-2012 om 13:43

Hier

Toen onze zoon chronische buikpijn had, had hij heel veel baat bij yoga technieken.
De bodyscan (in gedachten je hele lichaam afgaan en elke spier afzonderlijk spannen en ontspannen), buikademhalingen en visualiseren van de pijn als een ballon die langzaam leegloopt.
Ook had hij veel baat bij helpende gedachten.

Lactasepil?

ik heb wel eens gehoord dat mensen met een lactoseintolerantie zo nu en dan wel lactose nemen en dan een lactasepil slikken om geen reactie te krijgen..wie weet is dat een oplossing?

lisbeth

lisbeth

04-08-2012 om 09:42

Gaat wat beter

Ik denk dat het strengere lactose beleid helpt. De laatste dagen minder buikpijn.
Jammer dat het haar nog meer beperkt maar het belangrijkste is dat zij zich goed voelt

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Strenger dieet

Ik denk dat de enige oplossing is om nog beter te letten op wat ze eet. Kan het zo zijn dat ze per ongeluk toch nog gluten binnen krijgt? Misschien is onlangs de samenstelling van een produkt gewijzigd?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.