Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lou

Lou

04-06-2014 om 16:10

Wat kun je eten zonder te kauwen

Dochter heeft sinds vanochtend een slotjesbeugel. De pijn valt nogal tegen. Ze heeft het idee dat ze totaal niet kan kauwen. Of dat ook echt waar is, weet ik niet. Maar ik wil haar wel tegemoet komen met eten natuurlijk. Risotto en aardappelpuree vindt ze allebei niet lekker, dat is alvast jammer. Vanavond wordt het denk ik macaroni met kaassaus en wat zachte groente erdoorheen. Daarnaast kom ik niet veel verder dan soep en smoothies. Dat kan vast beter. Wie heeft ervaring met warme maaltijden voor kinderen met beugelpijn? Wat zet je ze voor?

Juline

Juline

04-06-2014 om 16:34

Herkenning

Ik heb lang geleden zelf een slotjesbeugel gehad. Het gevoel van niet kunnen eten herken ik. Ik voelde al mijn tanden zitten, als het ware en extra druk door te kauwen deed pijn. Dit was de volgende dag al minder, tot de draadjes weer strakker werden gedraaid.

Lust ze yoghurt of vla? Ik zou voor die ene keer lekker makkelijk doen en morgen weer verder kijken. Koekjes soppen in de thee vond ik ook altijd heerlijk.

Succes ermee!

Ilva

Ilva

04-06-2014 om 16:47

Hier

Mijn zoon heeft ook sinds kort een beugel (geen slotjes maar één om zijn bovenkaak te verbreden). In het begin lukte het ook niet om te eten en nu kan hij bijna alles weer eten. Het duurt iets langer maar het gaat al veel beter. Het is denk ik echt even wennen. De eerste dag at hij vla. De tweede dag zacht eten en na twee of drie dagen at hij weer gewoon met de pot mee.

Hanne.

Hanne.

04-06-2014 om 17:31

rijstepap

Rijstepap
Chili
doperwten
ragout

Tango

Tango

04-06-2014 om 18:15

Soep

Dochter hier heeft sinds een paar weken een slotjesbeugel. De eerste dag heeft ze soep gegeten, vla en volgens mij wel wat zachte groente (broccoli, flink lang gekookt). Vanaf de dag daarna at ze eigenlijk al weer van alles. Mee naar school nam ze een cakeje maar ook gewoon een boterham (korstjes liet ze eerst nog liggen maar gaan nu ook weer op). Ik merkte er na een paar dagen al nauwelijks meer iets van dat ze dingen niet kon eten. Alleen appels afhappen lukt nog niet, maar is ook niet verstandig. Verder eet ze ook gewoon af en toe kauwgom, terwijl dit eigenlijk niet mocht. Maar nog geen slotje kapot gegaan, dus laten we het maar gaan.

Het gaat wel weer na een paar dagen

elke keer dat het aangedraaid wordt heeft ze weer even ellende.
Bambix en brinta was hier de oplossing voor die dagen.
en verwennen met olvarit, met name de fruithapjes

Thursday Next

Thursday Next

04-06-2014 om 20:40

knakworstjes, die at ik toen ik de bof had en mijn mond nauwelijks openkreeg. Pap en vla is best lekker maar ik wilde toen erg graag wat hartigs.

Lou

Lou

04-06-2014 om 21:00

dank zo ver

Dank zo ver! Fijn om te lezen dat het snel overgaat. De avondmaaltijd bestond op dochters verzoek uit soep en brood en vla. De soep was te warm, dat voelde ook niet prettig, meldde ze. Tja.

Ik ga alle tips bewaren.

Puck

Puck

05-06-2014 om 08:36

Getver, olvarit

Ieuw Jasam, Olvarit geven noem jij verwennen? Dat is toch geen eten voor een puber? Denk dat je veel beter zelf de staafmixer kunt hanteren boven een bak fruit. En je kan natuurlijk ook gewoon avondeten met een staafmixer verkleinen zodat ze niet hoeft te kauwen Lou. Meestal gaat het idd na een paar dagen beter.

Suze

Suze

05-06-2014 om 08:44

Puck en Olvarit

Puck, is gewoon een kwestie van smaak. Ik vind Olvarit ook heerlijk. Je hoeft Jasam toch niet meteen zo te veroordelen omdat jij het niet lekker vindt?

Niet dat ik het nog eet.

Over smaak en reuk valt niet te twisten

Wijze uitspraak van mijn moeder.

mama2

mama2

05-06-2014 om 10:34

Hahaha Heerlijk O.T.

Beide kinderen zijn hier uit de fruitpotjes, maar vanmiddag....krijg ik een oppaskindje van 1 die eet....een fruithapje, kijk er nu al naar uit om haar " delen" aan te leren

Puck

Puck

05-06-2014 om 13:21

Nou Suze

Veroordelen? Ik geef nergens een waardeoordeel over dat Jasam iets slechts doet ofzo. Ik geef alleen mijn eigen mening, maar dat is heel wat anders dan veroordelen hoor. Ben het helemaal met Jasams wijze moeder eens.

nog wat ideetjes

mijn dochter zit sinds deze week met een spinbeugel wat in het begin ook niet evident was om mee te eten. Maar het gaat nu dus al veel beter! Dit lijkt trouwens met alle soorten beugels zo te zijn, lees ik hier zo wat overal!

Maar toch een paar ideetjes: pasta, gehakt, mango, frambozen, vis die mooi uit elkaar valt, griekse pasta, lasagne

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2014 om 12:20

Slobbereten

Het komt erop neer dat je het eten moet kunnen slobberen Droge rijst zou ik niet doen en met gesmolten kaas zou ik ook uitkijken ivm het schoonmaken.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-06-2014 om 12:21

Olvarit

Mijn dochter vindt de fruithapjes van Olvarit nog steeds heerlijk. Tijdens scoutingkampen een geliefd hapje

Hier

Ragout, lekker hartig, vult lekker en is weer eens iets anders dan soep

jessica 5

jessica 5

30-06-2014 om 01:40

Hier

Gewoon het eten even door de blender en hoeven ze even niet te kauwen maar kunnen gewoon de maaltijd mee eten.

Puck

Puck

30-06-2014 om 08:11

trouwens aardappels in de blender....

Aardappels in de blender is wel even oppassen. Als je dat te fijn pureert wordt het een kleverige onapetijtelijke homp. Niet TE fijn maken dus. Het werkt beter als je de aardappels handmatig fijn prakt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.