Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Aqarium

Aqarium

28-05-2012 om 16:08

Wat te doen aan schimmel/kalknagel bij kind

Mij zoon van 12 heeft al een tijdje, in ieder geval langer dan een jaar, twee kalk/schimmelnagels aan zijn linkervoet. Ik heb er nu vanaf begin dit jaar zo'n Scholl schimmelspulbehandeling aan gewaagd, maar dit levert geen resultaat. Moet ik hier nu mee naar de huisarts of naar de pedicure?
Aquarium


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hardnekkig

de huisarts kan er een medicijnenkuur voor geven, maar daar zitten nogal bijwerkingen aan, ik denk niet dat je dat krijgt voor twee kalk/schimmelnagels.

Als ik jou was zou ik eerst maar voor de pedicure kiezen. Het is belangrijk dat de nagel wat wordt afgeschaafd - zeg ik maar even als ondeskundige- voordat er iets anti-schimmel op gaat, en dat kan de pedicure misschien beter.
Het is een langdurige kwestie, weet ik uit eigen ervaring, mede doordat teennagels niet snel groeien.

Tirza G.

Tirza G.

28-05-2012 om 16:41

Gewoon

van die voetschimmelzalf van de drogist, eigen merk. En dat er tweemaal per dag opsmeren/inmasseren. De nagel voelt wat ruwig aan en is ook wat poreus, dus dat spul komt waar het zijn moet. Consequent volhouden

Tirza

Gentiaan violet

Het is een paarse tinctuur en het werkt perfect voor schimmels. Je krijgt er wel een paarse nagel van. Als je google erop loslaat kom je op een site waar je het kunt bestellen. (begint met Euro).
G.

Kuurtje

Ik heb ooit een kuurtje gekregen, had geen bijwerkingen en was ein-de-lijk van de schimmel af. Die was veroorzaakt door eczeem.
De nagels groeiden er gezond weer uit.
Succes in ieder geval!

69er

69er

29-05-2012 om 07:46

Huisarts

Ik zou het in ieder geval door je huisarts laten beoordelen. Ik wou dat ik eerder gegaan was. Heb veel geprobeerd, tot de nagel losliet en toch maar naar de huisarts gegaan ben. Deze heeft terbinafine voorgeschreven. Inderdaad niet het "gezondste" spul, maar ik heb er nauwelijks bijwerkingen van gehad. Ik hoop dat ik over 2 maand ( na 8 maand totaal) mag stoppen.
69er

Annie

Annie

29-05-2012 om 08:06

Azijn

Van mijn pedicure kreeg ik te horen dat azijn (!) HET middel is.

Onverdund op wattenschijfje en deppen of lauwwarm voetbadje met azijn er door.

Tuurlijk regelmatig volhouden, maar ik zie al heel duidelijk verbetering !

Succes

Hanne.

Hanne.

29-05-2012 om 10:30

Moet je er wat mee?

Heeft hij er last van? Zo nee moet je er dan wel iets mee? De huisarts kan inderdaad een kuurtje voorschrijven, maar die is langdurig (maanden lang pillen slikken) en met mogelijke bijwerkingen?

Het ziet er niet uit

zeker 's zomers met blote voeten. Vrouwen kunnen nog wat verdoezelen met nagellak, als ze écht een keer een slipper of sandaal aan willen.

Margriet*

Margriet*

29-05-2012 om 21:15

Zoon heeft

een nagel (kleine teen) met kalknagel. Wel gek dat hij verder geen voetschimmel heeft, jouw zoon ook niet. Wij smeren er een creme op tegen voetschimmel. Elke avond een flinke klodder. En de nagel gaat nu 'schoon' weer uitgroeien.

Ik vind voetschimmel en kalknagels echt vies om te zien. Er zijn echt oplossingen voor maar er zijn veel mensen die gemaktzuchtig zijn en dus ook weer andere mensen besmetten. Zie je een leuke man, kijk je naar ze blote voeten, yak....
Goed dat je het aanpakt.

Maar margriet

nou doe je net of mensen die er mee lopen er niets aan doen.
Ik heb er al 13 jaar last van, maandenlang twee keer per dag geschuurd en gesmeerd, pedicure behandelingen gehad en pillen geslikt. En NEE het is niet weg, ik beng bang dat het nooit meer weg gaat, en het is echt vervelend, want het is ook vaak pijnlijk.

En ja, je ziet het bij me, want ik draag vrijwel alleen nog maar birkenstocks, zodra ik nl. dichte schoenen draag, of zelfs maar sokken, wordt de pijn erger.

Hanne.

Hanne.

30-05-2012 om 10:45

Besmettelijkheid

...Er zijn echt oplossingen voor maar er zijn veel mensen die gemaktzuchtig zijn en dus ook weer andere mensen besmetten....

Hoe groot zou dat besmettingsgevaar zijn? Tenen zitten 24 uur per dag 7 dagen per week tegen elkaar en toch hebben mensen vaak 1 (max 2) schimmelnagels en niet 5 schimmelnagels.

De kans dat die ene schimmelnagel een willekeurige voorbijganger besmet lijkt me nihil.

Dat het er misschien niet geweldig uitziet, ach dat geldt voor wel meer dingen.

Inderdaad hanne

Ik heb ruim vijf jaar schimmelgedoe en kalknagels aan de ene voet, de andere voet is zo gaaf en fraai als wat (die zou gerust een gezellig zomerschoentje met blote tenen aan mogen). Maar die ene, men, wat duurt dat lang.

Die besmettelijkheid valt wel mee.

Cosmetisch probleem

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalknagel
en
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBS1e.htm
Jammer voor mij dat ik een kalknagel heb, maar het is vooral een cosmetisch probleem als ik het zo zie en ik was niet van plan daar medicatie voor te slikken die in de top 10 van meeste bijwerkingen staat.

Niveau

elke avond niveaucreme op de kalknagel smeren, eventueel een sokje aan voor de lakens. Na verloop van tijd verdwijnt de kalknagel, helaas niet voor goed, maar dan kun je het weer herhalen.

Tsjor

Niveaucreme?

Wat is dat?

Niveau =

Nivea denk ik?

Wat doet die niveacreme dan tegen die kalknagel?

Ik ben benieuwd.

Probeer het eens

Het maakt de nagel weer tot een gewone, schone nagel. Trukje van mijn moeder, zelf uitgeprobeerd en het werkt. Hoe en waarom en of andere crêmes ook werken, ik weet het niet. Maar zo'n blauw doosje is erg goedkoop. En het is bij mij in elk geval effectief gebleken.

Tsjor

Je hoort nog van me

ik ga het proberen, zal volgend jaar laten weten hoe het ging.

Margriet*

Margriet*

01-06-2012 om 10:46

Genista

In jouw tweede link staat ook: "Toegegeven, de gevaarlijke of ernstige bijwerkingen van terbinafine zijn zeer zeldzaam."

Heb altijd een beetje moeite met statistieken. Dat iets in de top 10 staat zegt niet zoveel. Ik denk dat paracetamol ook hoog scoort.

Iedereen moet zelf weten of die met kalknagels rondloopt. Ik heb wel eerder gehoord dat niet bij iedereen zalfjes/pillen werken. Ik zeg niet dat niemand er iets aan doet, maar ik zie genoeg mensen die er redelijk makkelijk mee omgaan, juist omdat het een cosmetisch probleem is misschien. En het is dus wel besmettelijk (zwemmersexceem is vaak een voorloper). Dan slaat het over op nagels. Ik vind het in ieder geval niet mooi. Zo probeer ik ook iets aan waterwratjes of wratten te doen bij mijn kinderen en dat heeft meestal resultaat.

Margriet

Ja, het is besmettelijk maar vrijwel niet te vermijden. Vrijwel iedereen heeft die schimmel toch al ergens bij zich.

En over bijwerkingen gesproken

Ik heb die patiëntenbrief ook goed gelezen. De manier waarop je in de gaten moet worden gehouden als je dergelijke middelen slikt, bevalt mij totaal niet. Sowieso weeg bloed moeten laten afnemen voor mij totaal niet op tegen die kalknagel. Ik heb dat er echt niet voor over.

Hanne.

Hanne.

01-06-2012 om 11:13

Wratten

" Zo probeer ik ook iets aan waterwratjes of wratten te doen bij mijn kinderen en dat heeft meestal resultaat."

Naast dat ik me afvraag wat je er dan aan doet, vraag ik me ook af of het toevallig gewoon de factor 'tijd' is die het probleem oplost.

Tenzij kinderen er problemen van ervaren doe ik in principe niets aan (water)wratten. En het resultaat van niets doen is ook dat ze verdwijnen.

Aquarium

Aquarium

02-06-2012 om 08:45

Reactie

Nou, ik ben sowieso niet van plan om aan die antischimmelpillen te beginnen, echtgenoot heeft dat ooit eens gebruikt maar moest stoppen vanwege de bijwerkingen. En dat was een volwassen vent, het gaat nu om een mannetje van 12, begint net in de puberteit te komen, dus daar ga ik gaan heftige medicatie aan geven.
Ik ga aan de slag met de antischimmelcreme denk ik, want de oorzaak is wel degelijk voetschimmel. Bedankt voor alle reacties.
Aquarium

Die olie die je noemt

Stinkt echt enorm!! Dan is het middel erger dan de kwaal, het hele huis ruikt ernaar. En in bed. Nee hoor, dat is helemaal niks.

Ja gut margriet

Ik vind het ook niet mooi. En het doet pijn.
Maar het gaat niet weg. En het wordt erger met dichte schoenen. Dus loopt ik er mee te koop ja. Kijk maar een andere kant op, zou ik zeggen.

Dirksmama

Heb je al eens overwogen om gentiaan violet te gaan gebruiken ?
G

Galaxias

Ik ben Dirksmama niet, maar ik reageer toch Als ik vaag het idee had dat gentiaan voilet misschien zou kunnen helpen, dan vast. Ik ben begonnen met die nivea, want blikjes daarvan heb ik toch wel in huis. Het zou leuk zijn als het hielp.

Fianna

Fianna

07-06-2012 om 14:34

Margriet

Mijn huisarts vertelde me dat de behandelingen tegen schimmel of kalknagels maar in 50% van de gevallen werkt. Daarbij zijn die cremes erg belastend voor je lever. Niet zo snel oordelen over anderen. Je kan niet aan iemand zien hoe hij er mee omgaat. Buiten dat herkennen mensen kalknagels niet altijd even goed, zeker niet bij kinderen.

Margriet*

Margriet*

07-06-2012 om 23:32

Fianna

"Niet zo snel oordelen over anderen. Je kan niet aan iemand zien hoe hij er mee omgaat"

Ik oordeel slechts over mensen die ik ken die die nagels hebben en waarvan ik weet dat ze het niet interesseert.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.