Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Aqarium

Aqarium

28-05-2012 om 16:08

Wat te doen aan schimmel/kalknagel bij kind

Mij zoon van 12 heeft al een tijdje, in ieder geval langer dan een jaar, twee kalk/schimmelnagels aan zijn linkervoet. Ik heb er nu vanaf begin dit jaar zo'n Scholl schimmelspulbehandeling aan gewaagd, maar dit levert geen resultaat. Moet ik hier nu mee naar de huisarts of naar de pedicure?
Aquarium


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe weet je nou dat het die mensen niet interesseert?

Praat jij dagelijk over zaken die je naar vindt maar die niet te verhelpen zijn ?

Fianna

Fianna

08-06-2012 om 14:22

Inderdaad

wat bromvlieg zegt. Ik houd nooit gesprekken over kalknagels. Jij kennelijk regelmatig? Bovendien kunnen veel mensen die zich ergens voor schamen, een ongeintereseerde houding aannemen.
Misschien ben je 1 iemand tegen gekomen die zich er echt niet voor interesseerde, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo denkt.

ody

ody

11-06-2012 om 21:35

Lamisil once

Dat is wat bij mij heel goed werkt. 1x smeren en klaar. Te koop bij de etos of het kruidvat oid.
Succes ...

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-06-2012 om 23:42

Schimmelnagels

Schimmelnagels worden veroorzaakt door een schimmelinfectie.
De huisarts is de aangewezen persoon voor een effectieve behandeling van schimmelnagels.
Vaak krijgen mensen met voetschimmel ook last van schimmelnagels.
Schimmelnagels kunnen besmettelijk zijn, zowel voor andere delen van uw huid als voor andere mensen.
Schimmelnagelaandoeningen worden in de regel erger als ze niet worden behandeld.
De medische behandeling duurt meestal 12 weken. Na deze behandeling zal de nagel weer gezond uitgroeien. Het gezond uitgroeien van de nagel neemt afhankelijk van de situatie tussen enkele maanden en een jaar in beslag.
De behandeling kan door de voetverzorger en de podotherapeut worden begeleid.
De volgende adviezen helpen de groei van schimmels tegen te gaan en nieuwe schimmelinfecties te voorkomen:

Was uw voeten liefst zonder zeep. Als u toch een keer zeep gebruikt, spoel dan uw voeten daarna goed af zodat er geen zeepresten achterblijven.

Droog uw voeten goed af, ook tussen de tenen. Houd uw voeten droog.

Draag elke dag schone, katoenen of wollen sokken en goed ventilerende, niet te nauwe schoenen.

Draag slippers in ruimtes waar veel mensen op blote voeten lopen, zoals in doucheruimtes en zwembaden.

Geheel of gedeeltelijk verwijderen van de schimmelnagel is niet nodig. Wanneer de nagel vervormd of hinderlijk is, kunt u de nagel met een puimsteen of vijl bijwerken. Een lelijk verkleurde nagel kan eventueel met nagellak worden afgedekt.

Theoretisch

al die raadgevingen ken ik.

Maar die besmettelijkheid valt mee, mijn ene voet heeft schimmel en kalknagels en de andere is compleet gaaf. Terwijl ze elke nacht samen in bed liggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.