Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Sinilind

Sinilind

21-09-2009 om 15:18

Wat te doen bij droge blafhoest

Dag
ik was de hele weekend licht verkouden, niets merkwaardig, maar werd vanochtend wakker met een enorme blafhoest en kortademig, alsof mijn luchtpijp gezwollen was. Ik heb niet veel koorts (net 38) en verder alleen symptomen van verkoudheid, niet van griep. De huisarts heb ik natuurlijk gebeld en hij adviseerde om iets van fluimucil of bisolvon te gebruiken, en verder het aan te kijken. Tja. Ik lig dus op de bank en kan absoluut geen snelle beweging maken zonder naar adem te snakken, de trap op is gegarandeerd eng omdat ik niet genoeg lucht krijg. De symptomen doen me denken aan wat mijn kinderen vroeger hadden, de zogenaamde valse kroep. Maar stomen brengt geen verlichting, en tot nu toe de siroop ook niet. Weet er iemand raad of moet ik toch nog terug richting huisarts? Ik moet zeggen dat het gebrek aan lucht eng is.
Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Lekenadvies

Bij mijn zoon is dit een symptoom van zijn astma, ventolin werkt dan binnen 10 minuten. Als _ik _ hier last van had, zou ik es een pufje nemen, kijken of het verlichting brengt (als het alleen mezelf betreft, dokter ik graag even zelf). Is dat zo, zou ik met die info de ha weer bellen. Maar zelf dokteren is natuurlijk niet verstandig en ik zou dus sowieso de ha ff bellen, want het klinkt niet prettig!
Beterschap!

Puck2

Puck2

21-09-2009 om 17:10

Raar advies

Als jij het hebt over een droge blafhoest dan ga ik ervan uit dat je hoest, maar dat er geen slijmproductie is. Dan is het advies van fluimicil of bisolvon raar. Dat lost namelijk het vastzittende slijm op zodat het makkelijker opgehoest kan worden. Maar ook dat werkt vaak maar matig en zeker niet in een dag. Als je erg benauwd ben dan zou ik nogmaals bellen en vragen wat je daaraan kunt doen. Best kans dat je stembanden gezwollen zijn waardoor je het benauwd krijgt. Ventolin helpt dan ook niet. En als je het echt eng vind en zowel letterlijk als figuurlijk benauwend dan zou ik mooi nog even de huisarts bellen.
Beterschap.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.