Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wat te doen? voetprobleem

Mijn zoon 12 ( de jongste dit keer) heeft gister een ongelukje gehad met zijn voet.
Zijn voet is aan de buitenkant naar buiten geklapt en doet nu nog vreselijk zeer.
De assistente van de Huisarts heeft er gister naar gekeken en vroeg aan de ha of hij even wou kijken en dan een fotoverwijs kaart wou maken.De Ha antwoorde ooo is het er een van.... stuur dan maar direkt door er is dus niet door een arts naar gekeken.

Op de foto was geen breuk te zien ze hebben foto's van zijn enkel gemaakt terwijl hij meer last heeft midden op zijn voet.Er heeft in het ziekenhuis ook geen arts verder naar zijn voet gekeken.Ze zeiden waarschijnlijk enkelbanden gescheurd.
Nu zijn wij zo weer weggestuurd zonder tape verband of weet ik wat.

Nu heb ik zelf 6 jaar geleden mijn voet gebroken en ze zagen de breuk bij mij ook niet in het zelfde ziekenhuis we gister waren.Na een half jaar bleek er bij mij een breuk te zijn in het gewricht en die was al zo uit gesleten dat er eigenlijk niks meer aan te doen is.Gevolg altijd pijn aan mijn voet brace en posttraumatische dystrofie in mijn voet gewoon algehele ellende.

Ik ben zo bang dat het bij hem ook niet goed komt!
Ik heb net naar de ha gebeld en de assistente had zo iets van mens stel je niet aan.Na veel zeuren mag hij donderdag op het spreekuur komen en dan kijken ze verder.
Wat is de normale gang van zaken in zo'n geval wie heeft ook zoiets meegemaakt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik...

ja, ik heb zoiets meegemaakt, zowel zelf (jaren geleden) als met mijn dochter (nu nog bezig met achterkomen wat er aan de hand is met haar voet)
Wat de normale gang van zaken is weet ik niet, maar ik kan je vertellen wat ik heb gedaan: kopieen van ALLE rontgen-foto's, contrast-foto's, mri's en andere onderzoeken aangevraagd. Als die niet gegeven of niet mogelijk te maken waren, heb ik de originelen in handen gekregen en nooit teruggebracht naar het ziekenhuis.... Ik heb mijn eigen 'dossier' aangemaakt met alles wat verband had met mijn enkel. Nu probeer ik hetzelfde voor dochter te doen, maar helaas is mijn man met haar voor de rontgen-foto gegaan en hij is vergeten een kopie te vragen, terwijl ik het hem nadrukkelijk had gevraagd.
Ik begrijp heel goed dat je het systeem niet meer vertrouwt.... Als je eenmaal zoiets meegemaakt hebt, ben je extra alert. Risico is idd dat ze denken en/of zeggen dat je je aanstelt.... Ik krijg vaak dit soort commentaar. Pas na uitleg van mijn eigen voet-probleem werd mijn dochter doorverwezen voor een rontgen-foto. En nu, vertrouw ik niet dat ze de foto echt goed bekeken hebben (hetzelfde ziekenhuis als toen met mijn enkel)
Ik kan nu niet langer typen, mijn dochter heeft vakantie (en zij is ook nog ziek) en ik wil bij haar zijn.... Ik probeer later uitgebreider te schrijven, mijn verhaal lijkt een beetje op die van jouw.
Veel sterkte! Ik hoop dat het weer goed komt met de voet van je zoon!

Oh! ja, was hij ook misselijk na dat ongelukje gebeurde? Misselijkheid na zoiets wijst aan dat banden gescheurd zijn, heb ik begrepen.... De gescheurde band(en) geven een stof vrij in het lichaam dat heftige misselijkheid veroorzaakt.

branca2

branca2

25-02-2009 om 12:32 Topicstarter

Kaat2

Nee echt misselijk was hij niet wel witjes en draaierig.
Mijn oudste heeft zijn kruisband in zijn knie gescheurd en die is eigenlijk ook niet echt misselijk geweest.

Wil je mij eens mailen met jou verhaal?volgens mij hebben wij echt het zelfde verhaal met onze voeten-enkels
mijn email is [email protected]

Wel tape!

ik zou toch echt denken dat er tape om de enkel moet. Misschien is dit vergeten, even bellen met de spoedopvang?

Ik zou sowieso een stevig rekverband om de enkel doen, evt. met lekker natte watten om zwelling tegen te gaan én de voet omhoog!

Tape geeft zoveel steun dat hij ook gewoon kan (en moet) lopen, het lijkt me, bij verdenking dat de banden gescheurd zijn, logisch om te tapen.

Beterschap!

branca2

branca2

25-02-2009 om 21:01 Topicstarter

Tapen

Ja volgens mij moest het ook direkt getaped maar de assistente zei dat het noet kom omdat het te dik was.
ik heb er zelf idd een rekverband om heen gedaan en dat nam al een hoop van de pijn weg.
De hele voet is pimpelpaars
Hij kan alleen zijn tenen niet optrekken of bewegen en zeg maar zijn hal naar beneden duwen het voelt of hij het doet maar er gebeurd niks in de voet.
Morgen gaan we weer terug naar de huisarts ik ben benieuwd wat die zegt

Dat kan

ik heb idd ook een keer, niet gelijk tape gekregen omdat de voet te dik was, maar kreeg toen wel degelijk een drukverband en later alsnog tape.

Toch maar even goed navragen!

branca2

branca2

26-02-2009 om 12:34 Topicstarter

Nou terug van de dokter

Volgens de HA zijn het niet de enkelbanden maar een band die midden over de voet loopt ?en nog wat peesjes/banden bij zijn tenen voorvoet.
We hadden om 11.20 een afspraak waren pas om 11.55 aan de beurt en mogen vanmiddag weer terug om te laten tapen want de dames hadden pauze.Zucht we blijven heen en weer rijden.Nou ja we gaan 2 weken eerst tapen en als het niet beter wordt gaan we gewoon weer terug!

Branca

Hoe is het nu met zijn voet? Minder pijn? en kan hij meer doen ermee?

branca2

branca2

27-02-2009 om 20:41 Topicstarter

Update voetje

Volgens mij heb ik jullie voor niks lastig gevallen Zoon is gister in de tape gezet en de pijn is nu zo goed als weg! gelukkig Hij kan ook al met 1 kruk lopen dus ik denk dat het achteraf allemaal meevalt zoals het nu lijkt.Over twee weken moeten we terug naar de huisarts.

Gelukkig!

Gelukkig gaat het nu beter met zijn voet! Als de pijn bijna weg is dan is dat al heel wat!
Geen wonder dat je met zoiets schrikt door je eigen voorgeschiedenis, doe ik ook En tja, als de artsen onverschillig reageren, kun je ook niet veel vertrouwen terug krijgen....
Ben blij dat je goed nieuws hebt! Beterschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.