Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anna3

Anna3

19-02-2013 om 15:15

Wat verlost mij van het hoesten (griep)?

Sinds ruim anderhalve week ben ik thuis vanwege de griep. De eerste paar dagen met koorts in bed gelegen, de koorts werd daarna minder, en ik dacht, nog even en ik kan weer gaan werken. Maar dat valt tegen, want ik kom maar niet van het hoesten af. Na zo'n hoestprikkel en een aantal keer hoesten ben ik helemaal slap en benauwd en uitgeput. Het is vooral droge hoest, maar ook met een beetje slijm (niet veel).
Ik wil graag weer aan het werk, ik voel me bezwaard, maar niet in staat om naar kantoor te gaan. Heeft iemand nog tips, naast uitrusten?
Huisarts heeft vorige week codeine voorgeschreven, maar dat helpt niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippe Lientje

Pippe Lientje

19-02-2013 om 15:59

Het is

sowieso een langdurig hoestje en ik hoor van verschillende mensen dat het steeds terugkomt. En omdat jij echt ziek bent geweest heb je nog veel minder energie waarschijnlijk...
sterkte!

Geen griep, maar...

... ik ben wel als idioot aan het hoesten. Het houdt me de halve nacht wakker en ik wordt er zo energiek als een natte dweil van. Intussen ook nauwelijks stem meer en het gevoel dat de rafels aan mijn stembanden hangen. Herken je dat? Wel, dan heb je nog steeds niks aan me, want ik ziek het maar gewoon uit En nu ga ik maar weer een poging doen om in slaap te vallen. wwhhhhhhucchchchchce!!!! Derde poging vandaag ook weer mislukt...

Codeine

Hielp hier een beetje, maar een groot succes was het niet. Hier in huis ook een zeehondje, die maar niet kan ophouden met blaffen, al 3 weken lang.

En in mijn omgeving hoor ik ook veel geblaf, het is een erg irritant hoestje dat zich niet eenvoudig laat wegjagen.

Sterkte

Anna3

Anna3

21-02-2013 om 21:22

Sterkte voor alle zeehonden!

He, dat helpt, dat je niet de enige zeehond blijkt te zijn! Volhouden allemaal, want op een gegeven moment gaat het toch echt wat beter, is mijn ervaring sinds vandaag, mijn eerste werkdag.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-02-2013 om 23:59

Hier ook een mini-zeehondje

Ik loop niet de hele dag te blaffen, het is meer droog hoestje waar af en toe een beetje slijm mee loskomt. Ik ben de hele week al aan het kwakkelen. Woensdagochtend dacht ik dat ik morgen wel weer kon werken, maar dat heb ik weer ingetrokken. Snotteren, gereutel in mijn longen (ik werd 's morgens wakker afgelopen week en toen hoorde ik een raar geluid. Het duurde even voor ik doorhad dat dat uit mijn eigen longen kwam.)
Ik kan me niet voorstellen dat het griep is wat ik heb. Geen koorts, ik kan nog wel het een en ander doen, maar vervelend is het wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.