Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Brianna F

Brianna F

01-02-2012 om 11:27

Water geeft jeuk?

Mijn dochter kwam met een raar probleem, sinds kort heeft ze overal last van jeuk en een rode huid als ze heeft gedoucht en haar vriend heeft het al een week
of wat langer. Omdat er niks is veranderd vroeg ze zich af of het aan het water kan liggen, in de leiding of zo. Zij sport veel, doucht vaker in de sporthal en daar heeft ze er geen last van, alleen thuis.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nouhou...

als ZIJ nu jeuk heeft & haar vriend heeft het al een week, dan zou ik eerder denken aan iets besmettelijks, dan aan een plotselinge allergie voor iets in het water of zo. Schimmelinfectie? Gek virus?

Ingrid

MariaV

MariaV

01-02-2012 om 12:58

Vorst?

Als het vriest, is de lucht veel droger. Als ze daar net als velen een droge, jeukerige huid van krijgt, dan helpt het om creme te smeren.
Verder kun je nog denken aan andere verzorgingsproducten, iets vreemds gegeten, nieuw wasmiddel of wasverzachter, etc.
Maria

Brianna F

Brianna F

01-02-2012 om 13:34

Ingrid

geen virus of zo, want dan zou ze het ook moeten hebben als ze hier of in de sporthal doucht. het is echt typisch iets van bij hun thuis.
Wel hebben ze de badkamer Helemaal verbouwd en deze is sinds een paar weken af. Zou er iets gebruikt kunnen zijn waar ze niet tegen kunnen?

Slordig gelezen

als ze het idd alleen bij thuis douchen heeft (en haar vriend ook) (en ze wonen samen in een huis dus niet bij jullie of zo) dan zal het idd iets met HUN badkamer te maken hebben. Misschien moet JIJ eens bij ze douchen? En kijken of je jeuk krijgt? Wel raar. Maar als de badkamer idd net verbouwd is zou ik de badkamerboer bellen. Er is nl WEL iets veranderd. Namelijk dat ze een nieuwe badkamer hebben.

Yep. Ga jij (of je man, of een vriendin van je dochter, of een hele horde mensen) ook maar even douchen bij je dochter. Eigen handdoek mee & eigen doucheschuim. En dan maar zien of het jeukt. Dat heet met een mooi woord 'root cause analysis'.

Als niemand jeuk krijgt kom je je hier weer melden OK? Dan stappen we over op het uitlenen van handdoeken en doucheschuim. Even zien wat dat oplevert. Als iedereen wel jeukt ga je idd de badkamerboer bellen. mag hij meedenken wat het probleem is.

Ingird

dc

dc

01-02-2012 om 15:28

ja, kan

na iedere douchebeurt heb ik een half uur jeuk. Ook als ik alleen water gebruik. De hardheid van het water maakt verschil uit, dus misschien kunnen jullie investeren in een filter?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-02-2012 om 21:16

Kou?

Ik zou zeggen: reactie op de kou. Ik loop sinds een week ook alweer met wat rode plekken, en een van mijn kinderen ook. Onder de douche valt het plots extra op, en heb ik er veel meer last van. Bij mij gaat het wel weer over als de kou voorbij is.

Stoppen met zeep en heel kort douchen

...als dat helpt dan was het gewoon droge huid.
(zo klinkt het wel, maar meten is weten)

Droog

Ik heb ook rode vlekken. En oudste ook...maar oudste heeft psoriasis.Ik heb gewoon een gevoelige huid en last van de droge lucht door de vorst. Onder de douche (warm en vochtig) komen die des te meer naar voren. Ik heb er een vochtinbrengende creme voor, dochter zalf van de dokter. Ik heb er na het douchen meer last van...ik moet eigenlijk gewoon ook minder douchen...
Zeker met zou droog en koud weer.
groeten albana

Jamaar/...

als het droge huid is in combi met kou, dan is het wel toevallig dat haar vriend er opeens ook last van heeft. En ik begrijp dat het iets is waar ze allebei nooit eerder last van hebben gehad? Anders had Brianna het vast niet gepost hier. En ook eenbeetje vreemd dat het probleem zich alleen voordoet bij thuis douchen & niet bij op de sportschool douchen. Toch? Die droge huid heb je dan overal lijkt me.

Ingrid

Heet

Misschien is de douche die de jeuk veroorzaakt wat heter dan een andere douche, met evt hardere straal? Door heet water gaan de bloedvaten uitzetten en de porieën openstaan, wat wel eens jeuk tot gevolg kan geven, zeker bij een droge huid (die je sneller hebt bij koud weer). En ook nog; als je het erg koud hebt en je gaat onder de douche is dit effect natuurlijk groter dan wanneer je het warm hebt door bv sporten en de overgang minder groot is.
Ik spreek uit ervaring: ik heb eczeembenen en sta altijd flink te krabben als ik net onder de douche spring. Hoe kouder ik het vooraf heb, hoe meer ik krab!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.