Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Waterpokken en fenistil?

Iemand ervaring met Fenistil druppeltjes tegen de jeuk bij waterpokken? Mijn zoontje van 4 zit behoorlijk onder de waterpokken en heeft enorme jeuk...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

25-02-2009 om 12:59

Geen idee

Wel weet ik dat Calendula emulsie vorige week erg goed tegen de jeuk werkte bij mijn jonge krentenbol

Annet

Annet

25-02-2009 om 19:06

Fenistil is geen heftig middel

In gelvorm is fenistil vrij op recept verkrijgbaar.
Maar het is een antihistamine en voorzover ik weet helpt dat niet bij jeuk van waterpokken. Wel bij jeuk van muggenbulten, netelroos e.d.
Probeer eens havermout in een dichtgeknoopt washandje in bad. Dat werkte hier perfect.

*Lotus*

*Lotus*

25-02-2009 om 21:12

Beetje rare vraag misschien

Hoe knopen jullie dat washandje dicht?

Linda99

Linda99

25-02-2009 om 21:45

Lotus

Een elastiekje (tig keer rondgedraaid) doet wonderen En wij hebben zemelen gebruikt, werkt ook.

Sanneke*

Sanneke*

26-02-2009 om 10:11 Topicstarter

Updeetje

Hier een krentebolletje, elke morgen zijn er weer nieuwe pokjes bijgekomen, verbazingwekkend om te zien. Gistermiddag een bad gedaan met washandje havermout, wat een slijmerig spul wordt dat zeg, jek. Maar goed, Sannekezoon vond het allemaal prima gelukkig. Verder smeren wij ons suf met Calendulan emulsie. En daarbij dan de Fenistil druppels. Of het daardoor komt weet ik niet, maar hij heeft echt nauwelijks jeuk terwijl hij echt van top tot teen onder de waterpokken zit. Ik vind het dus echt superspul, hou het achter de hand voor als dochterlief ook begint.
Trouwens, dat washandje bind ik inderdaad dicht met een elastiekje. Ik gebruik een hydrofiele washand, die zijn makkelijker dicht te binden.

Jesse_1

Jesse_1

26-02-2009 om 21:39

Betere tip dan washand

Gebruik een (stuk) oude panty!
Jesse

Ardnax

Ardnax

27-02-2009 om 21:32

Werkt wel

Hier ook net 2 krentebolletjes gehad.
Mijn zoon zoals waterpokken "hoort". Jeuk, 24 uur een beetje koorts, na 4 dagen indrogen en klaar. Maar zijn tweelingzusje....
Een kinderziekte zoals dat hoop ik nooit meer mee te maken, zij behoorde blijkbaar tot de 10% die wel complicaties krijgt.
Na de eerste dag zaten we al bij de huisarts, want ze had er een oorontsteking bij gekregen en de pokken begonnen te ontsteken. Ze had pokken in haar mond,keel, haar neus, binnenkant van de oogleden, anus, vagina. Niet zomaar jeuk ook, maar pijn, écht pijn. Het meiske heeft 5 dagen lang, dag en nacht liggen krijsen van de pijn. Daarbij al die tijd ook nog eens tegen de 40 graden koorts.
Eindelijk kregen we bij het derde bezoek aan de huisarts lidocainegel voorgeschreven om de luierstreek te verdoven en aeriusdrank (?), een antihistaminedrank. Dat hield de waterpokken niet tegen, maar zorgde er wel voor dat ze niet zo groot uitbraken (na die 5e dag kwamen er nog steeds nieuwe). En eindelijk ging het beter, de 7e nacht sliep ze 8 uur achter elkaar.
Volgens de huisarts is de mate van uitbraak afhankelijk van hoe allergisch je lichaam reageert op de bulten zelf (iedere bult zorgt namelijk voor histamine in de huid).
Nu zijn we inmiddels 1,5 maand verder. Mijn dochter heeft nog steeds over haar hele lijfje waterpokkenvlekken en bij mijn zoontje zie je niks meer.
Lekker blijven gebruiken dus. Aangezien mijn dochtertje 2 weken eerder was en ik dus al het spul in huis had, ben ik bij de eerste pok van mijn zoon dat antihistamine drankje gaan geven. Hij hobbelde er dus doorheen. Misschien toeval, misschien zonder het drankje was het ook goed gegaan.
Grtz.
Ardnax

mevr. Cactus

mevr. Cactus

28-02-2009 om 09:03

Fenistil werkt geweldig

De kinders hier hadden op heel jonge leeftijd alle 3 gelijk de waterpokken. 2 baby's van 9 maanden oud en hun zus van 2 jaar oud.
Van top tot teen zaten ze onder.
Van de h.a. fenistil in druppelvorm gekregen en het hielp fantastisch! Ze hadden geen jeuk en hebben dus niets kapot gekrabt.
Het is een anti-histamine, iets wat ik nog steeds gebruik bij b.v. muggenbulten. Oudste reageert best heftig op muggenbulten, veel jeuk en grotere bulten.
3 dagen anti-histamine, gewoon van de drigist, en geen enkele last!

Sanneke*

Sanneke*

28-02-2009 om 10:40 Topicstarter

Dank!

Of de Fenistil werkt weet ik niet, maar hij kan redelijk van zijn pokjes afblijven. Hij heeft alleen nog steeds koorts. Gister voor de zekerheid even bij de huisarts langs gegaan en zij constateerde dat er gelukkig geen complicaties zijn, maar dat hij heftig reageert op de waterpokken. Donderdag op vrijdagnacht was heel heftig, hij heeft toen naast mij in bed gelegen (dat wil hij anders nooit als hij ziek is) en heeft bijna de hele nacht mijn hand vastgehouden. Hard knijpen als hij veel jeuk had en ondertussen hoge koorts... pffff. Vannacht ging het gelukkig wat beter, hij heeft in ieder geval in zijn eigen bed geslapen en in totaal ben ik er maar 3 keer naar toe geweest. Alleen de koorts is nog steeds niet weg en ik zie ook nog steeds nieuwe pokjes komen. Hij heeft ook pokjes in zijn mond en keel en wil dus slechts onder dwang iets drinken Ijsjes gaan redelijk, dus dan maar wat ijsjes ingeslagen en die op laten soppen.
Maar ik sluit me aan bij Ardnax, ik vind het geen onschuldige kinderziekte, het is een stuk heftiger dan altijd wordt voorgespiegeld!
Nu duimen dat dochterlief van 9 maanden de dans ontspringt...

Ardnax

Ardnax

01-03-2009 om 23:44

Relativeren

Ik keek redelijk makkelijk tegen de waterpokken aan. De oudste (nu 12) had het ook gehad. Maar die had er op haar hele lijf net zoveel als mijn jongste dochter op haar linkeroor !
Wij waren met haar op vakantie en we hebben gewoon gezwommen (niemand kon tenslotte een waterpok ontdekken), ze heeft totaal geen jeuk gehad en niet eens verhoging. Na 5 dagen was alles ook ingedroogd. Zo kan het dus ook.

En dat heb ik nu dus dubbel en dwars teruggekregen; dat makkie van toen
Grtz.
Ardnax

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.