Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mireille H

Mireille H

09-12-2009 om 11:40

Waterwratjes op de hoofdhuid?

Mijn zoon heeft al een tijd waterwratjes onder zijn oksel. Nu ontdekte ik net een vreemd bultje onder zijn haar, op zijn hoofdhuid. Maar kun je daar ook waterwratjes krijgen? Vaak zitten die dingen juist op eczeemgevoelige plekken.

Iemand dit ook gehad?

Groet, dank!
Mireille

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waterwratten

ook toevallig, ik wou net gaan kijken of ik hier iets over kon lezen..
mijn zoon heeft ze ook, dan wel niet op zijn hoofd hoor..
ook onder zijn oksel etc.

ik vroeg me alleen af wat jij ermee doet..
ik lees net toevallig iets over klassieke homeopatie, dat je het daar (redelijk) snel mee schijnt te kunnen verhelpen..

Bastet

Bastet

11-12-2009 om 07:16

Zinkzalf

Ik tipte de wratjes aan met zinkzalf,en hoor ook weleens over bethadine.Met beide middeltjes drogen de wratjes sneller uit en ontsteken minder snel.
Groetjes,bastet

Waterwrattenspay elfri-care

Hier heeft/had jongste waterwratten, was niet zo onverwachts want haar halve klas had/heeft het. En ja, wij weten ook...virus, niks aan te doen, gewoon uitzieken, gaat vanzelf over. Maar jongste kreeg het in haar hals/nek, achter de oren. En buiten dat de het erg beschamend vondt (al 11 jaar, dan vindt je dat niet zo leuk) omdat een heleboel kinderen haar vroegen wat ze dáár had (op gym b.v.) al wijzend. Had ze er ook behoorlijk 'last' van. Die achter de oren was een drama, ze is brildragend en dan zo'n wrat eronder, die ontsteekt en gaat jeuken. De hele dag zat ze krab, krab achter d'r oor en onder het brilpootje. De bril raakte er ontzet van (iedere keer naar brillezaak). En die op de hals zaten t-shirts en truien in de weg. De randjes daarvan zaten nét op de wratjes....zelfde verhaal dus. Met die ontstoken wratjes toch maar naar huisarts, dit was toch te gek. Maar alleen wegbranden was een optie en de kans was groot dat ze zo weer terug kwamen. Tjsa vrij zinloos dus.
Tot de drogist ons (waar we voor heel wat anders waren) attent maakte op die waterwrattenspray. Spuitspul, onzichtbaar en niet irriterend. Dagelijks spuiten op de wratjes. Het virus gaat er niet van weg, maar de wratten drogen razensnel uit en onsteken niet. Ik had zo m'n bedenkingen, maar drogist (we zijn al jaren klant en ik geloof niet dat ie mij kwijt wil....) beweerde dat hij alleen maar lof over het spul had gehoord van tevreden klanten. Hij was zo overtuigd dat hij zelfs aanbood dat áls het niet zou helpen ik mijn geld terug kon krijgen. Het was best duur (rond de 15 euro) en een piepklein flesje...maar hij zei dat 1 flesje genoeg zou zijn. En zowaar het hielp! Van 30 wratjes ging ze na een dag of 4 constequent 3 maal daags spuiten na nog een stuk of 10. En ook die 10 gingen weg. Na een weekje of 2 á 3 was het zo goed als over. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je dan nog doorgaan en dat hebben we ook gedaan. En toen we stopten (op een gegeven moment komt de klad erin) stak er prompt weer een wrat of 3 de kop op. Nu is ze vrijwel wrattenvrij. (half jaar later) een week of wat terug kwam ernog 1 klein wratje en is ze weer een weekje gaan spuiten. Erna niks meer gezien. Buurmeisje zit nog vol en haar moeder is assistente bij de dermatoloog en die geloofde niet in die spray.....Maar die is het ook maar gaan kopen een maandje terug. En buurmeisje is nu ook ongeveer wrat-loos. Tot verbazing van haar moeder en d'r baas, die nu contact schijnt te hebben met die fabrikant ervan.
Ik wilde dat ik dat spul eerder ontdekt had...had toch behoorlijk wat pijn en jeuk gescheeld.
groeten albana
(o,ja en dat ene flesje is nu nog half vol..)

Bibi72

Bibi72

11-12-2009 om 09:31

Albana

Hier ook een kind met waterwratten, dus gelijk gegoogled op Elfri-care, de eerste link die ik tegenkwam: faillissement Elfri-care.....

Bastet

Bastet

11-12-2009 om 10:31

Tja

Ik neem het direct van je aan dat het werkt maar zink of bethadine doen hetzelfde,namelijk uitdrogen.
Groetjes,Bastet

Zinkzalf

Dat wist ik ook (ooit hier gelezen denk ik) maar 11-jarige weigerde om met zo'n 'witte hals' naar school te gaan...Meer dan aan 1 keer per dag kwamen we dus niet toe. En dat hielp dus niet (w.s. niet voldoende). En achter de oren houd het ook geen stand als je erna weer een brillepootje erop krijgt natuurlijk. En zonder bril kan ze nog geen trap oplopen...Ik heb nog pogingen gedaan om het achter de oren in te smeren en daarna een pleister erop, maar dat was ook al geen succes (en pijlijk, door veel haar). En als we 's avonds smeerden in de hals en nek veegde het meeste ook al uit/af door de pyama waarvan het randje erop zat/tegen aan ging. Betadinezalf wist ik niet, maar is dat kleurloos dan? Die elfri-care was kleurloos, trok razendsnel in en omdat het gespoten werd kon ze het zelf.
Jammer dat het falliet is...ik vondt het zelf ook wel een beetje 'raar', als een product succesvol moet zijn, zal je toch enigzins reclame moeten maken. En werkelijk niemand die ik het zei (tenslotte had de halve klas het) had er óóit van gehoord. Wel weet ik dat enkelen ook daardoor naar diezelfde drogist zijn gegaan. En allemaal met effect. Hier hadden de kinderen ook in het gezicht wratjes, vrijwel allemaal. 1 meisje had d'r hele wang vol...géén gezicht dus (letterlijk). Echt rotplekken. Zo onder de oksel ofzo zou het mijn dochter amper wat kunnen schelen, behalve dat het 'lastig' is en jeukt loop je tenminste niet zo 'voor gek' als in de hals of in het gezicht. Gelukkig had de halve klas het dus werd er ook niemand mee gepest ofzo. Maar buiten school werd iedereen geplaagd door mensen die er eng naar keken of erna vroegen, wijzen etc. etc.
Dat was dus écht niet zo leuk. Gewoon 'rotplekken'.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.