Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Weer tanden-vraagje

Zwelgman had al een piepklein spleetje tussen zijn voortanden maar nu zijn we 8 jaar verder en volgens mij staan z'n tanden nu al veel verder uit elkaar. Voor mij hoeft hij geen kaarsrechte tanden te hebben maar omdat hij al een redelijke overbite heeft, komen die voortanden nu wel erg lelijk uit. Weet iemand of er een discrete beugel voor volwassenen bestaat en zo ja,
-wat kost 't? (wordt waarschijnlijk niet vergoed)
-zullen zijn tanden er langer over doen om een betere plaats te krijgen dan bij tieners?
Ik denk niet dat ik 'm zou kunnen overhalen om naar de TA te gaan want hij is nogal een bangepoepert maar ik vind het hoe langer hoe onsmakelijker eruit zien, vooral ook omdat ie veel tandsteen heeft. Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het kan

omdat mijn ouders een beugel vroeger *geldklopperij*vonden heb ik nooit een beugel gehad.
toen ik 35 was kreeg ik zo,n last van mijn niet passende kaken dat ik alsnog aan de beugel moest.
ik heb hem drie jaar gedragen,was bij tijd en wijle erg pijnlijk( omdat je tanden al muurvast staan en je kaken al uitgegroeid zijn schijnt het een stuk pijnlijker te zijn dan bij jongeren),maar ik heb nu prachtige tanden,en geen last meer van knappende kaken.
in die tijd( 13 jaar geleden)zat ik in de particuiere zorg verzekering en kreeg ik alles vergoed.
ik heb geen idee wat het nu zou kosten.

ps, tandsteen kan je heel simpel laten verwijderen door de Mondhygiëniste.

100%mama

100%mama

21-04-2010 om 15:03

Invisalign

google hier maar eens op.......Ook zijn er orthodontisten die brackets aan de achterzijde van de tanden en kiezen plaatsen. Ik moet zeggen.....het is een crime voor de ortho, wij hebben het 1 x gedaan bij ene patient en dit was gelijk ook de laatste, want het plaatsen ervan en de na-behandelingen kosten gewoon gemiddeld het dubbele aan tijd en je mag maar 1 tarief berekenen, veel orthodontisten zullen dit daarom wellicht ook niet als optie hebben. Maar ik zou zeker kijken voor de Invisalign, wij hebben er goede ervaringen mee bij patienten!

ps Tandsteen verwijderen kost 48,10 daarna op "poetsles" en voila, kan hij het verder zelf helpen verminderen!

Ben benieuwd hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.