Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lies

Lies

29-09-2008 om 23:53

Weer uitslag

voor de derde keer in een paar weken tijd ben ik vanmorgen opgestaan met een paar plekken uitslag op mijn armen: minuscuul kleine pukkeltjes die vanmorgen nogal jeukten, maar nu al veel minder. Ik ben er zeker van dat ze morgenavond niet meer te zien zijn.Ik heb het ook eens een ganse dag aan mijn ogen gehad. Die jeukten wel serieus.
Ik zou niet weten waarvan het komt, heb niets anders gegeten dan normaal, heb gedoucht en gewassen met dezelfde producten, er lagen net schone lakens op. Ik ben wel nogal allergisch, nooit getest, maar ik krijg sowieso altijd uitslag van de zon (zelfs al kom ik op vakantie nauwelijks onder de parasol uit, ik sta vol rode bultjes die vreselijk jeuken-. Ook een insectenbeet geeft een enorme, warme harde bult en tegen rubber kan ik ook niet.
Iemand een idee? Is zo stom om met amper iets naar de dokter te gaan, temeer daar het altijd weer snel en vanzelf verdwijnt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2008 om 01:24

Wasverzachter?

Gebruik je dat?

*Sophie*

*Sophie*

30-09-2008 om 09:25

"er lagen net schone lakens op"

en ook deze:
"voor de derde keer in een paar weken tijd"
-------------------
Zal het denk ik toch met het wassen van je beddengoed te maken hebben. De wasverzachter idd of het wasmiddel.

Ik heb gedurende mijn zwangerschappen vaker in het ziekenhuis gelegen en dan was het iedere keer raak: enorm jeukende bultjes, allemaal uitslag. Was voor mij direct duidelijk waar het van kwam. Hoe langer de lakens erop liggen, hoe minder je last hebt. Totdat je ze weer verschoont...

Juist als je een allergisch type bent, ben ik ook, ook voor de zon, jaaaaren gehad, wordt wel ietsje minder nu, maar ik ga ook eigenlijk nooit meer echt zonnenbaden, dus dat kan er ook mee te maken hebben dat het minder wordt.

Probeer het eens uit. Was eens een tijdje je lakens niet en kijk dan of het wegblijft. Hoe smerig kunnen je lakens zijn als je ze een tijdje niet wast? Het is voor een goed doel dus dat overleef je vast wel ;- )

succes!

groetjes, Sophie.

Allergietest laten doen

ik heb dat ook jarenlang uitgesteld en allerlei dingen gedacht. En dus toch maar die test toen ik gigantische last van netelroos kreeg, ik bleek voor een hele waslijst allergisch, ik slik antihistamine als de jeuk te erg wordt. Verder vermijd ik in 'gevoelige perioden' (gerelateerd aan stress) de ergste dingen.

Ik was overigens niet allergisch voor die wasmiddelen maar voor zo'n beetje alles waar stuifmeel vanaf komt. Het is nu weer rustig, dus ik waag soms een appeltje.

Lies

Lies

30-09-2008 om 13:44

Geen wasverzachter

want dat gebruik ik sowieso niet. Ik kreeg ook bij al mijn ziekenhuisopnames uitslag en jeuk van de lakens, bleek inderdaad van het product te zijn waarmee het gewassen werd daar. Maar eigenlijk ziet het er nu wel ongeveer hetzelfde uit, dus misschien is het toch zoiets. Nochtans heb ik geen ander wasmiddel dan vroeger en kan ik me niet herinneren dat ik het ooit op mijn armen heb gekregen (en ogen verklaart het al helemaal niet).
Misschien moet ik me toch maar eens laten testen, maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik in bepaalde periodes gewoon overdreven reageer (is best wel stressy op het moment) op sommige zaken.

Luister nou

als je er te lang mee rond blijft lopen dan kan het dus omslaan naar zoiets vreselijks als netelroos, je wordt dan echt letterlijk gek van de jeuk.

Neem nou maar van mij aan: ga naar het ziekenhuis voor zo'n test.

Fraz

Fraz

30-09-2008 om 22:11

Misschien

even een tijdje wassen met neutral en als het dan weer rustiger wordt kun je weer eens proberen emt je oude wasmiddel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.