Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Weerstand

De laatste 2 jaar doe ik echt aan elke verkoudheid en griepje mee wat in huis komt. Vorige week mijn oudste verkouden ik neem het gelijk over en een graadje erger met koorts en ben mijn stem volkome kwijt (voor de jongens erg leuk, heb 3 puberzoons....... wel eens boos geworden zonder geluid???)

Hoe zorgen jullie voor voldoende weerstand???

Moet ik toch sinasappels uit gaan persen of aan de multivitamine of homeopatische middelen. Helpt ook niet echt allemaal heb ik het idee.
Probeer gezond te eten veel groenten en fruit, beweeg voldoende met mijn werk in de schoonmaak, kom dagelijks buiten met de honden.Weet het verder niet meer.
Heb geen zin de halve winter verkouden te zijn en wil al helemaal mijn stem terug....pff wat is dat lastig.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

06-10-2009 om 14:37

Tsja

Minder stress, op tijd naar bed....

Polly Shearman

Polly Shearman

06-10-2009 om 14:57

Ik slik

multivitamines en ook nog een vitamine Bcomplex.
als ik ook maar enigsinds grieperig/verkouden dreig te worden, slik ik: ocxilococsinum ( oooh ik weet ook niet hoe je het schrijft, maar het is van die reclame) daar heb ik erg goede ervaring mee, het onderdrukt gelijk alles en ik kan er weer stevig tegen aan.
die extra vitamines werken misschien helemaal niet maar het placebo effect is dan wel enorm want ik heb energie voor 10 en alle virussen vliegen bij mij voorbij!

groet, polly

Guinevere

Guinevere

06-10-2009 om 16:23

Toch vitaminepillen

Bij mij werkt regelmatig een multivitamine ook goed. De virussen komen minder hard aan en het duurt korter. Ik merk echt verschil in herfsten dat ik het wel of niet slik. Het zal wel placebo-effect zijn, maar het is al aangetoond dat placebo's wel degelijk werken!

Ellen Wouters

Ellen Wouters

06-10-2009 om 16:43

Bed en airco

Goed eten, op tijd naar bed, regelmaat, weinig stress, beetje sporten maar niet te fanatiek, en uit de buurt van airco's blijven.

Het is jaren en jaren geleden dat ik door griep of verkoudheid echt ziek was, maar als ik me even wat minder voel neem ik voor het idee een paar keer vitaminen.

Linda99

Linda99

06-10-2009 om 22:24

Probiotica

Bij jongste dochter hebben we de weerstand kunnen verhogen door een tijdje probiotica te gebruiken.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-10-2009 om 01:21

Multivitamine

Ik slik ook multivitamine en als extraatje vitamine C om de zuurgraad in mijn blaas een beetje op te krikken. Ik was een keer door mijn voorraad mulitvitamine heen en had even geen geld om nieuwe te halen, het is eerlijk waar maar ik werd diezelfde week nog verkouden terwijl ik dat al héél lang niet meer was geweest. Dus ondanks berichten dat het geen zier helpt... ik zweer erbij.

Minet

Minet

07-10-2009 om 20:00

Sauna

Sinds wij wekelijks een avond naar de sauna gaan waar we ook een opgieting bijwonen zijn we beiden niet meer ziek geweest, zelfs een simpele verkoudheid is ons bespaard gebleven.

nelly3

nelly3

10-10-2009 om 12:36 Topicstarter

Bedankt

Bedankt voor alle tips, heb al multivitamine gehaald!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.