Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

hilma

hilma

10-05-2010 om 09:14

'weg met de weegschaal'

Ik heb het boek weg met de weegschaal gekocht, nadat ik er wat positieve verhalen over had gelezen.

Nu lees ik het boek dus, maar vind het nog wel een beetje vaag.
je moet gezond en voedzaam eten, wanneer je honger hebt, dat snap ik. maar ik lees nergens iets over fruit, behalve dat je als je honger hebt, een appel niet helpt.

nu is er wel een website van 'weg met de weegschaal', maar hulp bij het afvallen via de site, kost 120 euro voor 12 weken, best wel prijzig dus.

zijn er hier mensen die ook op deze manier afvallen en dus ervaring hebben?

hilma

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zoiets maar dan anders

Ik heb mijn eigen eetgewoontes verandert sinds een half jaar. Dit houdt in dat ik bij alles bedenk of het natuurlijk is, en of er veel kunstmatige gecompliceerde dingen mee gebeurt zijn voor het te eten is. Ik gebruik geen suiker of alles wat 'wit' is; geraffineerd is niet goed voor je lijf. Het verteert te snel en je bloedsuikerspiegel vliegt omhoog waardoor je weer snel trek krijgt. Ook kunstmatige smaakstoffen mijd ik; weinig voedingswaarde en niet echt lekker. Dus alles bruin of volkoren, veel zelf gemaakt, of zelf geteeld en als ik iets lekkers wil dan maak ik zelf iets of kies ik iets wat 'puur' is. Dit maakt dat ik van zelf de beste keuze maak en het lekkerste eet. Voor mij duidelijk en ik ben heel langzaam 9 kilo kwijt geraakt.
Bijv. ontbijt; yoghurt en een glaasje sinaasappelsap. Tien uur; cracker met kaas of een avocado. Lunch; volkorenbrood van de natuurwinkel (vult veel beter) met kaas of ham en ook een likje roomboter (ja, echt waar!).
Tussendoor fruit of een paar olijven. Diner; alle groente, vlees en vissoorten met rijst of pasta of aardappelen met olijfolie bereid. Twee glaasjes wijn. 's Avonds een paar stukjes pure chocolade.
Ik eet dus geen snoep, koek (of die zonder suiker van de natuurwinkel), chips of gebrande noten. En als ik dat wel doe, dan kun je dat het beste doen nadat je goed gegeten hebt. Je bloedsuikerspiegel stijgt dan niet zo snel en daardoor krijg je er niet sneller trek van.
Het moet bij je passen, maar voel me er wonderwel bij.

Dorry

Artemisia

Artemisia

11-05-2010 om 13:20

Hilma

Ik ken het van 'horen zeggen'. Op het forum van de website weegclub.nl is een aparte rubriek voor deze vorm, daar zul je heel wat ervaringsverhalen vinden. En je kunt er zelf ook je vragen stellen natuurlijk.
Verder ben je met welk dieet dan ook van harte welkom om je aan te sluiten bij het afvaldraadje in gezellug .
Artemisia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.