Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wel of niet een spuit

ivm een peesontsteking in mijn enkel die maar niet over wil gaan. Roepen verschillende mensen neem een spuit of laat je er niet in spuiten hoor!
En iedere keer denk ik daarna ja maar waarom wel of waarom niet dat is mij niet duidelijk. bij de een helpt het bij een ander totaal niet.
is hier iemand met ervaring die hielp of niet hielp en kan iemand mij uitleggen waarom ik het wel of niet zou moeten doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Twee

Ik heb twee keer een spuit in mijn schouder gekregen. Mijn huisarts zei toen al: hij zal dan wel altijd zwak blijven. Ik denk dus dat er een bepaald effect is waardoor de spieren misschien minder sterk kunnen zijn erna? Is maar een gok maar het is nu 12 jaar later en mijn schouder blijft inderdaad altijd een zwakke plek. Maar de pijn was destijds niet om uit te houden dus een spuit was toen een goede oplossing. De eerste keer werkte het goed en had ik lang geen last. Pijn kwam terug, weer een spuit en toen ging het niet echt lekker. Nog kuurtje pillen gekregen en toen ging het. De jaren erna regelmatig fysio gehad. Ook een keer ostheopatie en dat heeft heel goed gewerkt.
Tegenwoordig is er prima mee te leven. Moet wel zorgen dat ik regelmatig sport om mijn schouder in conditie te houden.
Het blijft dus een lastige beslissing. Sterkte ermee!

Petr@

Petr@

02-01-2013 om 23:39

Geen ervaring mee, maar

wil wel met je mee denken. Ben je momenteel onder behandeling van een (sport)fysiotherapeut? En heb je al eens shockwave therapie overwogen?

http://www.annatommie.nl/zorgaanbod/orthopedie/behandelingen/shockwave

Sterkte ermee, het is een hardnekkige blessure!

Niet, denk ik

Ik zou het niet doen, het is natuurlijk directe verlichting, maar je maakt je pees kapot en dat herstelt nooit meer. Dat is althans wat mij verteld is. Ik had ooit een slijmbeursontsteking en toen stond de huisarts ook al klaar met een spuit. Nee dank u vriendelijk, heb ik toen gezegd.
Sterkte met je beslissing!

Ingmyr

Bij een ontsteking van een pees zou je het kunnen doen, als het (eenmalig) door een ervaren iemand gedaan wordt. En als je je pees daarna de kans geeft om te genezen. Dus niet weer lekker gaan sporten of rennen omdat je geen pijn meer hebt.
In een gewricht liever niet, dan kan je kraakbeenbeschadiging krijgen. In een slijmbeurs kan het weinig kwaad.
"een spuit" is meestal een injectie met corticosteroiden, bijnierschorshormonen. Dit zijn ontstekingsremmende middelen. Ze hebben bij langdurig gebruik allerlei bijwerkingen, maar bij eenmalig gebruik valt het mee.

P

P

03-01-2013 om 15:01

Ik niet gelukkig

Ik heb het altijd geweigerd (pees aan zijkant voet) en na bijna 2 jaar bleek er een verticale scheur in te zitten toen ze eindelijk een MRI maakten.

Ingmyr

Ingmyr

03-01-2013 om 19:05 Topicstarter

Hoe ik er over denk

Hoi bedankt voor de reacties hier kan ik tenminste wat mee.
of ik het wel of niet doe geen idee arts heeft het ook nog niet voorgesteld maar mijn leidinggevende stuurt er steeds op aan.
zal neerzetten hoelang dit al bezig is.
half sept 2012 kreeg ik ineens spontaan een dikke/rode/pijnlijke/warme enkel. (zat gewoon in de tuin)ben gelijk gaan koelen ,koorts opgenomen, pcm ingenomen en heb rust gehouden (werk zelf ook in de zorg)het ging over en ben na 2 dgn gewoon weer gaan werken, dit verliep niet zo goed dus HA en rust houden, na 2 wkn rust geen verbetering 2 x achter elkaar een kuur, geen verbetering doorgestuurd voor foto's, bloedonderzoek kwam niks uit. toen naar Reumatoloog ivm voorgeschiedenis van acuute sarcoidiose komt ook niks uit. tussen door af en toe gewerkt het zij korte diensten of iemand naast me voor het zware en vele loop werk. Reumatoloog zegt we kunnen niks vinden dus ga maar weer alles doen dit was eind oktober. het zat mij niet lekker en iom HA naar een orthopeed (liep al die tijd met een kruk omdat lange stukken lopen ik niet trek)orthopeed kijkt/drukt wat en zegt door de MRI en rustig aan doen, hier kwam uit flinke peesontsteking aan de binnenkant van de enkel(begin en pijn zit buitenkant)begin dec 3 weken in het gips gezeten om het echt rust te geven. nu sinds dag voor kerst eruit en nu 2 weken rustig aan doen en kijken wat wel of niet kan en maandag overleggen we verder. Voor mijn gevoel is het nog net als voor het gips en word er zo moedeloos van en als er dan vanuit je werk ook steeds geroepen word een spuit een spuit dan weet je het even niet meer. Loop voor lange stukken nog steeds met de kruk in huis zonder.

Petr@ shocktherapie heb ik over gehoord maar wie weet komt dat nu aan de orde

heel verhaal maar wel goed om even neer te zetten je snapt ik ben hier dus nu al bijna 4mnd zoet mee en sinds 1dec ook in de ziekte wet en wil zo graag mijn werk weer doen. Ben er gelukkig wel veel om adm werk te doen of om met mijn bewoners (kleinschalig PG) te knutselen of gewoon om er te zijn.
maar goed we denken nog even na en heb nu voors en tegens mocht de arts erover beginnen.

P

P

03-01-2013 om 22:00

Ingmyr

Je verhaal lijkt wel op het verhaal hier al zat er hier veel meer tijd overal tussen. Eerst 3 wk rust gehouden (post lopen), toen 3 maanden ging het weer goed, toen weer 2 mnd steeds slechter, toen 6 wk gips, daarna wilden ze weer gips geven maar dat wilde mijn fysio niet, die is 3 mnd met mij gaan werken. Daarna wilde hij gaan provoceren, dus ik heb 2x post gelopen, niets geen verbetering, toen terug naar arts, toen kreeg ik een mri en toen bleek er dus een scheur in te zitten, waarna een operatie nodig was. Twee maanden na de operatie weer begonnen met werken, na een maand gestopt ivm sneeuw en ijs, na 3 wk weer begonnen en na 3 mnd liep ik eindelijk pijnloos (2 jaar na het begin).

Dat hoeft bij jou niet zo te zijn maar houd het wel in je achterhoofd!

nathalie

nathalie

04-01-2013 om 07:56

Leidinggevende

De verschillende dokters hebben het niet over een spuit gehad maar je leidinggevende dringt er op aan?? Is die arts?? Het lijkt mij dat die dokters een stuk beter weten of zo'n spuit in jouw geval nuttig is of meer kwaad dan goed zou doen. Ik zou aan de reumatoloog en/of orthopeed vragen hoe ze daar in jouw geval over denken (zonder aan te dringen, op je strepen te staan of whatever, gewoon informatief) en de leidinggevende verder lekker laten kletsen.

Eens met nathalie

Ik zou afwachten wat de arts zegt. Ieder geval is weer anders.
n@nny

Ingmyr

Ingmyr

07-01-2013 om 15:10 Topicstarter

Het word geen spuit

omdat dit absoluut niet helpt vlgns de arts.
ik krijg nu een brase voor 3mnd en vlgd wk had ik al een afspraak bij de reumatoloog en daar gaat hij nog mee overleggen ..
dacht zal het hier even neer zetten.
en wat mijn leidinggevende betreft ze bedoelt het goed hoor maar soms denk je wel mens hou op. en gelukkig kan ik dat gewoon tegen haar zeggen.....

bedankt allemaal voor het meedenken en meeleven

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.