Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

chocohaasje

chocohaasje

12-03-2009 om 19:41

Wel of niet waar...chocolade

Kunnen kinderen 'druk' worden van Chocolade?
Er is hierover heel wat te lezen op het www. Maar wat zijn de ervaringsverhalen?
Mijn vraag heeft de volgende achtergrond: Zoon van 2jr3mnd is een vrolijk ventje, luisterd redelijk, is niet echt druk of ongeconcentreerd. Al met al een schat met zo z'n peuterstreken en buien, wat er allemaal bij hoord. We proberen zo gezond mogelijk te eten met pure producten. Dus niet allerlei koekjes/kindersnacks vol met zoetstoffen etc. Maar zo veel mogelijk natuurlijke grondstoffen.
Nu is het niet zo dat ik daar vreselijk secuur in ben! Het gebeurd zeker wel dat hij 'rommel ' binnen krijgt, of lekker een zakje chips leeg eet or whatever!
Nu dus het volgende, chocola heeft hij eigenlijk nog niet op. Hij kreeg gisteren een chocohaasje van oma, waar hij steeds wat van krijgt. Maar nu is hij een beetje erg 'wiebelig'. Stuiteren door de kamer, gillen, gooien met dingen etc. Echt gedrag wat niet bij hem past. dit begint, zo viel ons op, na z'n portie chocola!Zou het kunnen dat dit met elkaar in verband staat?
Wie heeft hier ervaring mee?
Alle verhalen zijn welkom, ook links naar relevante websites of onderzoekken dat dit wel/niet zo is!!
Wij hebben géén idee. Hartelijk dank en vriendelijke groet,
Chocohaasje(s)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pollewop

Pollewop

12-03-2009 om 20:52

Hier wel

Onze jongste wordt ook druk van chocola, met name nutella. Wij hebben het gewoon eens uitgeprobeerd door hem geen chocola te geven voor een tijdje en daarna wel voor een tijdje. Wij merken wel degelijk verschil in zijn gedrag.

Linda99

Linda99

12-03-2009 om 22:33

Niet gewend

Toen onze oudste klein was kreeg ze ook alleen maar gezond voedsel en geen suiker-zooi. Tot ze dat een keer wel kreeg en bijna het huis uit stuiterde. Dat gebeurde daarna nog wel eens vaker. Ik ben vanaf dat moment toch maar begonnen om haar af en toe iets zoets te geven zodat ze een beetje aan suiker zou wennen. En dat heeft gewerkt. Nog steeds krijgen mijn kids weinig snoep en andere zooi maar zo streng als toen ben ik niet meer.

Carien

Carien

13-03-2009 om 17:20

Geen kind, wel man

Mijn man voelt zich altijd heel opgefokt als hij chocolade heeft gegeten.
Nou kan hij ook nooit 1 stukje eten, de reep of chocoladeletter moet meteen op.

Hier ook op die leeftijd

Wij hebben het niet verbannen maar ze eraan laten wennen. Wel zo handig als ze het elders krijgen. Plus mama en papa zijn chocaholics... kunnen we ook nog eens een chocolaatje overdag eten!

En nooit grote hoeveelheden. Ik bedoel niet op normale dagen even een reep erin schuiven ofzo. Maar op 1e Paasdag kijken we weg!! Dan mogen ze helemaal losgaan.

Neefje

heeft het ook heel erg.
Hij krijgt nu alleen nog chocolade gedosserd met echte feestelijkheden en dan nog minimalen hoeveelheid.
Hij is nu wat ouder en kan ook zelf aan geven dat het dan kriebelt in zijn buik en hoofd.
Ik herken het wel, ik krijg van mijn collega smiddags gen koffie...dan stuiter ik ook rond.
Raar gevoel net of je in een versnelling te hoog staat zeg maar.

soepie

soepie

15-03-2009 om 16:34

Chocostuiter

hier ook een chocostuiter, een kind waar je niets meer mee kan en dat gek werd van zichzelf, niet te remmen.

Dus geen choco meer gegeven, alleen ( best gemeen) als we 's avonds nog weg moesten en kind moest mee. 1 chocolaadje en kind kon de hele avond door gaan.

Nu, na een aantal jaar gaat het een stuk beter, maar het blijft toch opletten en ja, pasen is een ramp ( ook voor mama chocoholic)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.