Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Petra-

Petra-

19-04-2009 om 19:29

Welk middel tegen muggen

Volgende week toch nog een weekje Turkije met de kids, maar welk anti-muggenmiddel neem ik mee? Zoonlief krijgt echt extreme schijven als hij gestoken is.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Iets met

Iets met DEET er in als je het kan krijgen. Even bij de drogist/apotheek om muggenmiddel voor de tropen vragen. Let dan wel op met plastic, ik heb wel een keer een paar slippers verknald na drie maanden spuiten in de Amazone.

Heb je ook iets van zalf met antihistamine of tabletten? Zou je eventueel even aan de huisarts kunnen vragen als je zoon zo heftig reageert.

Mariel

Hier

Ook twee kids met zo'n allergie. Wij hebben voor de twee kids Aerius (via de HA)tot 12 jaar drankje, va 12 jaar tabletjes (vroeger was dat Zyrtec, maar hier zat vrij hoge eigen vergoeding bij). Mag ook preventief gebruikt worden. Verder altijd de tropische muggenmelk (drogist en apotheek), heeft een groen doosje. Kost wel redelijk. Maar gaat lang mee. EN verder hebben we altijd de spuitbus bodyspray van het kruidvat om beddengoed, gordijnen enzo in te sprayen. Mag ook op het lichaam. Hebben wij goede ervaring mee. Laatste jaren (echt afkloppen) stukken minder last.
Gr, Rymcke

*rymcke*

Een opmerking en een vraagje
Ik werd even nieuwsgierig; wat voor spray is dat, die bodyspray; is dat een soort van cirtonella-achtig iets of iets ruikloos? Klinkt goed, maar die citronella-geur... brrr... (en dat vinden de kids ook)
En verder; Aerius kun je ook voor kinderen in tabletvorm gebruiken; ze zijn er al vanaf 2,5mg. Ons mannetje van vier krijgt deze omdat de drank zo ontzettend gezoet is en hij nu al een paar gaatjes heeft. Op de bijsluiter staat trouwens dat het vanaf zes jaar is.

gr. heli

Petra-

goed zeg! Even er tussen uit. Hebben jullie wel even verdient. Heel veel plezier!

Petra-

Petra-

19-04-2009 om 22:32

Morgen

gelijk even naar de apotheek en het kruidvat. Zoonlief slikt Xyzal, dus dat zit wel snor.

Heli

Hier gebruiken de mannen de 5 mg versie van de tabs. Dus kan wel kloppen. Maar ze zijn ook 13 en 15. Maar lijkt iets minder nu ze ouder zijn. Vroeger va 2 tot 10 hele heftige taferelen.
Die bodyspray is helaas wel citronella achtig. Maar helpt wel. Vroeger deed ik ook nog wel eens echte citronella olie op watje op het nachtkastje zetten. Muggen zien warmte patronen van ons mensen. En de citronella geur of aanverwante dingen maakt ze dusdanig in de war. Tja of er nog iets anders is, weet ik niet, iets wat niet dat citronella geurtje heeft.
Gr, Rymcke

Petra

De tropische muggenmelk (er zijn meer varianten van dit merk) Maar ik heb dus de melk. Werk 8-12 uur. Meeste muggenspullen is slechts 6-8 uur. Producent heet Jaico. Volgens mij ergens rond 10 euro. Vroeger in guldens 18 gulden. De spray van het Kruidvat is veel goedkoper, zo 3 a 4 euro geloof ik. Maar is er voor bij en meer voor de omgeving. De muggenmelk is voor ons DE MUGGENVERDELGER.
Hele fijne vakantie hoor.
Gr. Rymcke

MariaV

MariaV

20-04-2009 om 13:58

Klamboe mee!

Onze zoon reagert ook allergisch op muggenbeten. Hij neemt Aerius en we nemen altijd een klamboe voor hem mee. Dat scheelt enorm.
Maria

Ook

Op de camping in de tent altijd gedaan. Helaas had ik ook van die kinderen die lagen te reupelen in hun bed. En dus 's morgens niet meer onder die klamboe lagen, 's nachts wezen plassen in het donker en niet meer goed dat ding in het donker niet meer goed kregen.
Dus als ze jong zijn gaat het nog als ze iets ouder worden wordt het lastiger.
Gr, Rymcke

Dropke

Dropke

20-04-2009 om 23:59

Citronella

Dat werkt toch maar een paar uur? Daarna krijgt het juist precies de tegenovergestelde werking. Dan trekt het enorm muggen aan. Dat is ook echt mijn ervaring. Een uur of 3 /4 blijven ze op afstand en dan begint het. Dus de wekker zetten is dan een optie. De klamboe is bij allergische reakties toch wel aan te raden. Oudewetse middeltjes willen ook nog wel eens helpen. Een ui in de buurt, tocht. Ik ben de ellende inmiddels vergeten, omdat we airco op onze slaapkamer hebben. Daar blijken ze dus ook niet van te houden en weren onze slaapkamer. Vorig jaar waren er s avonds van die brutale muggen buiten. Dan toch maar weer van narigheid naar binnen. Ik krijg bulten alsof gestoken door een wesp en na een paar dagen wordt de prik een groot gat, met verschrikkelijk litteken,

sterkte, maar vooral geniet van de vakantie !!

gr Dropke

Daarom combi

van de tropische muggenmelk, die is 8 tot 12 uur, klamboe en citronella en de aerius.
Gr Rymcke

Tango

Tango

21-04-2009 om 11:59

Klamboe

Wij gebruiken ook het liefst een klamboe, maar als je naar een hotel of appartement gaat in Turkije is dat vaak geen optie, want hoe hang je die op?
We hebben er eens een meegenomen naar een Grieks appartement en vastgeplakt met dik plakband e.d. aan de muur, toen we hem erafhaalden zag je de plakbandresten nog. Oei.... Kunnen ze niet gewoon in dit soort landen een haakje in het plafond zetten boven het bed of nog beter gewoon een klamboe ophangen voor de gasten.

In de tent is een klamboe niet handig nee, gelukkig hebben we wel een tent met muggengaas in de deuren. Een slaapcabine heb je gelukkig ook makkelijk even nagegeken op muggen. Verder gebruiken we meestal deet. Stinkt niet erg en werkt erg goed. Wel oppassen met hele jonge kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.