Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Welke pil de minste bijwerkingen

In verband met forse myomen en de bijbehorende menstruatiepijn heb ik van de huisarts de anticonceptiepil voorgeschreven gekregen, de microgynon 30. Sinds ik deze pil slik heb ik een zeurende hoofdpijn en ben ik voortdurend misselijk, ook heb ik moeite met nadenken, vooral qua werk niet handig. Met de huisarts heb ik afgesproken dat ik het een maand of drie probeer, als de bijwerkingen blijven kan ik een andere pil proberen. Om een lange periode van trial en error te voorkomen: wie van jullie had dezelfde bijwerkingen en welke pil had deze minder of (dat zou geweldig zijn!) zelfs niet?
Alvast bedankt voor de moeite,
Mimoza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

10-02-2012 om 15:09

Minder

Met de Microgynon en de Marvelon had ik ook heel veel last van allerlei klachten. Die waren een stuk minder met Diane35 en Trigynon, maar nooit helemaal afwezig.

MariaV

MariaV

10-02-2012 om 15:23

Voor iedereen anders

Ervaringen van anderen zullen weinig zeggen over jouw reactie op een pil. Reacties zijn zo persoonlijk. Ik kon ook niet tegen de standaardpillen, die standaard zijn omdat de meeste vrouwen ze goed verdragen. Ik voelde me juist goed met de Dianepil (die is vrij zwaar) en daarna slikte ik een pil met een omgekeerde hormoonverhouding, Binordiol als ik het me goed herinner.
Maria (alweer 12 jaar pilvrij)

Mimoza

Mimoza

10-02-2012 om 19:18 Topicstarter

Bedankt

Voor het reageren, nu heb ik in ieder geval een paar namen en een beginnetje.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Polly Shearman

Polly Shearman

11-02-2012 om 20:48

De yasmine

geweldige pil...

nergens last van.. ik mis hem nog elke dag...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.