Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

schuilnaam

schuilnaam

06-10-2009 om 11:46

Wel/niet gebeurtenis vertellen aan therapeut ?

Hoi,

op dit moment ben ik in therapie bij een psycholoog. Het is heftig en pijnlijk (vooral de herinneringen van periodes van eenzaamheid en veel alleen zijn, angsten verwerken), maar aan de andere kant wel goed, ik heb het gevoel verder te komen.
Nu zit in al een tijd te dubben met het volgende: toen ik een jaar of 10/11 was, heeft een familielid van ongeveer 15 mij een paar keer op een sexueel getinte manier aangeraakt. Ik weet dat de laatste keer dat hij en ik bloot waren, hij een voorstel deed, wat plotseling niet goed voelde en eng en ik ben weg gevlucht. Het kwam daarna niet meer voor. Jaren later was het familielid zelf in therapie en toen hebben we samen een gesprek gehad met zijn therapeut en vertelde hij dat hij er vreselijk veel spijt van had en vroeg hij om vergeving.
Ik weet dat ik toen niet wist hoe ik moest reageren. Ik had er geen last van, maar heb zijn excuses aangenomen, uiteraard vond ik toen.
De voorvallen komen het laatste jaar steeds vaker naar boven, ik weet niet hoe ik het moet plaatsen, was het erg, was het niet erg? Ik weet dat het uit de hand had kunnen lopen tot verkrachting en dat ik er steeds als kind in mijn achterhoofd geen prettig gevoel bij had. Maar ja, het was een ouder familielid.....
Ik ben bang dat ik het opblaas oid. Maar ik ben ook bang om het te gaan bespreken, wat maakt dat los? Of misschien niet? Iemand anders die ik onlangs sprak, zei dat het in elk geval niet door de beugel kon, anders had de ander (onder tranen) geen vergeving gevraagd.

Dus....ik weet niet wat ik moet doen. Laten rusten? Maar de therapie is al zo heftig op dit moment...of kan dit gebeuren ook een aandeel hebben in mijn angsten..?

Ik hoor graag van anderen, sorry voor het verwarde stuk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

06-10-2009 om 12:19

Aan wie vertellen?

Wat bedoel je precies met wel vertellen? Aan wie? Als je daarmee je therapeut bedoelt zou ik dat zeker doen. Geen idee of het met je problemen te maken hebt, maar het feit alleen al dat het je bezig houd en dat je hier op het forum naar meningen vraagt lijkt mij voldoende duidelijk: het houdt je bezig op dit moment. Ik zou het dus wel vertellen en dan kan je samen met je therapeut achterhalen of je de zaak opblaast of dat het werkelijk is iets dat jouw "zijn" beïnvloedt.
Sterkte in ieder geval.

Tinus_p

Tinus_p

06-10-2009 om 12:24

Vertellen aan theraput

het simpele feit dat het je zo hoog zit, dat je het op dit forum loslaat, is voldoende reden om het er ook met je therapeut over te hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.