Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Wennen aan een nieuwe bril?

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe bril op m'n neus. Ik heb nu een kunststof-model, maar moet er ontzettend aan wennen.
Het zit (nog) niet lekker op mij neus. Zal dit na een tijdje beter gaan, dat het dan meer gewenning wordt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

20-07-2012 om 22:50

Simpel...

ja!

margje van dijk

margje van dijk

20-07-2012 om 22:57

Nou...

Als het alleen het montuur is: ja. Maar ik heb ook eens een nieuwe bril gehad waarvan de glazen gewoon niet goed waren.

Maar je moet het zeker een paar dagen geven.

Margje

neteret mut

neteret mut

21-07-2012 om 12:05

Ik niet

heb nu een paar maanden een nieuwe, met nieuwe glazen ( gewoon + leesbril ineens). Montuur groter dan mijn oude want tja de glazen moeten meer kunnen. Ik heb er nog geen dag aan moeten wennen, alleen aan de glazen en dan valleen maar bij het boodschappen in een supermarkt ( dan wil ik te snel en kijk teveel met alleen mijn ogen, moet iets meer mijn hoofd meedraaien)

Vic

Vic

21-07-2012 om 12:38

Jawel

Mijn kinderen moeten ook altijd een paar dagen wennen aan een nieuwe bril. De oude is vaak wat krakkemikkig geworden en zit losjes op de neus, en een nieuwe is toch wat 'stijver' en minder flexibel. Oudste moest de laatste keer ook heel erg wennen aan de nieuwe glazen. De voorgaande keren als ze een half puntje erbij kreeg ging het vanzelf, maar nu met een cilinder erbij was toch een stuk lastiger. Als het na een week nog niet fijn zit, moet je terug naar de opticien.

Fiorucci

Fiorucci

21-07-2012 om 13:41

Week

Ja, ik moet ook altijd wel een week ofzo wennen aan een nieuwe bril.

sonj@

sonj@

22-07-2012 om 08:19 Topicstarter

Bedankt

voor jullie reacties. Ik moet het dus even de tijd geven. Mijn bril zit in ieder geval al beter dan toen ik hem donderdagavond ophaalde. Ben al wel 5x bij de opticiën geweest en blijf een beetje het idee houden dat ie van mijn neus afglijdt, maar goed.
Morgen op vakantie. Ik neem voor de zekerheid mijn oude bril maar mee

mix

mix

22-07-2012 om 11:08

Neussteuntjes

Heb je een kunststofbril zonder neussteuntjes?
Dan zal dat glijden wel blijven denk ik.
Mijn neus is niet zo geschikt voor brillen, glijden altijd af tot leesbrilniveau, gek word ik ervan.
Bril met neussteuntjes dito trouwens, ook als daar een hoesje van geribbelde siliconen omgaat tegen het glijden.
Maar brillen zonder neussteuntjes kun je minder precies gepast op de neus zetten dan brillen die dat wel hebben.
Bij mij maken ze m dan wat strakker op de oren, maar dat zit ook niet echt fijn.
Ik zou wel even in contact blijven met de opticien over hoe de bril bij je past (letterlijk en figuurlijk).

Vic

Vic

22-07-2012 om 13:19

Klopt

Mijn jongste heeft een vrij brede neusbrug (heet dat zo?). Een bril met alleen een boogje blijft bij haar dus niet zitten. Ze heeft echt van die plastic neussteuntjes nodig.

sonj@

sonj@

22-07-2012 om 16:51 Topicstarter

Neussteuntjes

Ik heb nu idd een kunststof bril zonder neussteuntjes. Hiervoor een montuur gehad met neussteuntjes, maar die heeft nooit lekker gezeten. Ik stond bijna iedere week bij de opticiën om de steuntjes aan te laten passen (tot ze afbraken, doordat er te vaak aan gerommeld was). Ze raadden me daarom aan om zonder neussteuntjes te proberen. Mocht ie binnen 3 maanden toch niet lekker gaan zitten, dan kan ik kosteloos een ander montuur uitzoeken.
Het lijkt trouwens wel steeds beter te gaan. Wordt op een gegeven moment ook een beetje een "tic" lijkt wel, om 'm steeds terug te duwen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.