Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Uhmm

Uhmm

28-12-2009 om 23:00

Wie heeft de gouden tip (steenpuist)

Al ruim 2 maanden heb ik last van een steenpuist die niet wil genezen. De puist is niet meer gevuld met pus, die fase is allang voorbij, maar er blijven 2 gaatjes zitten waar voortdurend vocht/vuil uit blijft komen. Soms blijft het 1 dag droog/dicht, maar nooit langer dan 1 dag, daarna begint het vrolijk weer opnieuw.
Ik heb nu een week antibiotica geslikt, het zou over moeten zijn, maar nog is er geen verandering.
De huisarts heeft mijn suiker nagekeken omdat door een te hoog suiker wondjes niet goed genezen, dat was echter prima.
De plek is blauwrood, zit niet in een huidplooi dus zou gewoon moeten drogen, maar doet dat dus niet.
Wie o wie heeft de gouden tip om de plek te laten genezen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

29-12-2009 om 00:39

Terug

terug naar de huisarts dus. De ab heeft niet afdoende gewerkt, tijd voor zijn/haar plan B.

En koelen

Het is voor de genezing ook goed om plaatselijk te koelen....b.v. met een koud flesje (niet ijskoud, maar wel kouder dan lich. temp). Mijn huisarts kwam met dat flesje (ik had ook steenpuist) en eerst leek het me veel gedoe, maar het viel erg mee. Ik gebruikte shampooflesjes, liet die even in de koelkast staan en dan op de bewuste plek. Een aantal keren per dag. Het gemakkelijkst ging dat in bed. Gewoon op de blote huid en erop laten liggen (dus even stilzitten) kwartiertje ofzo. Als ze niet op de blote huid kunnen omdat ze te koud zijn doe je er een handdoek om.
groeten albana

koentje

koentje

29-12-2009 om 10:02

Twee gaatjes?

misschien te simpel gedacht, maar als er twee gaatjes in zitten kun je het dan niet doorspoelen met een of ander ontsmettingsmiddel?

Uhmm

Uhmm

29-12-2009 om 11:47

Reaktie

Ik moet inderdaad terug naar de huisarts, maar wil deze week even afwachten. Ik ben weer begonnen met het plakken van een pleister, want elke keer zat de stof van mijn slipje vast aan de puist, dat helpt natuurlijk ook niet bij de genezing.
Zinkzalf heb ik al een tijdje gesmeerd, dat werkte helaas niet.
Koelen kan ik nog proberen, heb wel een klein icepack liggen, dus die ga ik maar eens een paar keer per dag eropleggen.
En via de gaatjes doorspoelen, het lijkt een mogelijkheid, maar is het niet vrees ik. Ik wil er in ieder geval maar niet zelf aan beginnen
Vanochtend bloedde het ineens flink, ik zal eens zien wat er de komende dagen gaat gebeuren.

Uhmm

Uhmm

29-12-2009 om 20:58

Mary en lara

Mary, hydradenitis ken ik inderdaad, maar dit is echt een op zichzelfstaande steenpuist.
Lara, ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Ik ga vanavond de 'situatie onder de pleister' bekijken, en beslis morgenochtend of ik nog een afspraak maak voor deze week.

Schoonspoelen

kun je ook onder de douche, de sproeier erop zetten en goed spoelen, verder zou ik ook zeggen even terug naar je HA, want het zou nu wel beter moeten zijn.
beterschap krulleke

Uhmm

Uhmm

30-12-2009 om 21:39

Weer bij de huisarts geweest

Er zitten duidelijk nog bacteriƫn in de puist, dus naar huis gegaan met een applicatievloeistof met daarin Erytromicine, een antibiotica. 2 keer daags ermee deppen, en dan maar zorgen voor niet al teveel wrijving.......want het is vuurgevaarlijk volgens het etiket

Uhmm

Uhmm

05-01-2010 om 22:08

Gaat goed

Al 4 dagen zit het dicht! Ik zou bijna gaan geloven dat het klaar is maar ik hou nog steeds een slag om de arm, ik vind de plek niet echt 100% rustig, maar ik weet ook dat het maanden en maanden kan duren voordat het zo goed als onzichtbaar is.

Uhmm

Uhmm

06-01-2010 om 08:51

Te positief

Binnen een uur na mijn vorige berichtje was het spontaan open en bloedde weer.....bah!

Puck2

Puck2

07-01-2010 om 10:04

Uhmmm (o.t.)

Tja ik herken het. Zeg nooit op dit forum dat iets weer helemaal goed gaat ofzo, want Murphy is genadeloos en straft je direct af. Is mij van de week ook al overkomen

Minet

Minet

09-01-2010 om 13:50

Ik zwijg

.............(puck leest vast tussen de regels door )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.